کد خبر: ۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از حمله به دولت و مذاکرات هسته‌ای در نشست مسجد قائم
مخالفان مذاکرات که برخی از آنها به دلواپسان مشهور شده‌اند این روزها حسابی سرشان شلوغ است. نشست پشت نشست و سخنرانی پشت سخنرانی
گفتارنو/گروه سیاست:

مخالفان مذاکرات که برخی از آنها به دلواپسان مشهور شده‌اند این روزها حسابی سرشان شلوغ است. نشست پشت نشست و سخنرانی پشت سخنرانی؛ خیلی هم در بند اخذ مجوز و رعایت مسائل قانونی هم نیستند. هدف آنها روشن است مخالفت با مذاکرات هسته‌ای. معتقدند که در مذاکرات منافع ملی به خطر افتاده. 

به گزارش گفتارنو در جدیدترین برنامه، سعید زیباکلام چهره نزدیک به جبهه پایداری که پای ثابت سخنان بر ضد مذاکرات به شمار می‌رود، شب گذشته در مسجد قائم کرمان حسابی پنبه مذاکرات را زد. مسجد قائم مقرهیات شهدای بیت‌الله الحرام است که یکی از بزرگترین کانون‌های مذهبی جریان نزدیک به جبهه پایداری در استان کرمان محسوب می‌شود. 

حالا در این مسجد سعید زیباکلام در جمعی که به گواه تصاویر منتشر شده در سایت‌های هوادار او  استقبال چندانی نیز از آن نشده، در نقد سیاست‌های هسته‌ای دولت پرسیده که « مگر ملت ایران منگل هستند؟» و پاسخ داده است: حقه بازی اندازه دارد.

آنگونه که سایت هجرت روایت کرده سعید زیبا کلام گفته است:‌ توافق ژنو، معامله‌ای که باید بر آن گریست؛ گویا سرداران دیپلماسی! فقط نشسته و لبخند زده‌اند. این سخنان در حالی از سوی زیباکلام مطرح شد که روی بنری که در محل سخنرانی او نصب شده بود جمله‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص «سال دولت ملت؛ همدلی و همزبانی» درج شده بود.

هفته قبل وزیر اطلاعات در کرمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفته بود: امروز درصد کمی از افراد به جای حرکت به سوی همدلی و همزبانی و دعوت مردم به این سمت، نبض اختلاف افکنی شان تندتر می‌زند و به گونه ای صحبت و رفتار می‌کنند که جامعه را ملتهب می‌نمایند.




حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی گفته بود: مقام معظم رهبری در جریان آخرین اتفاقات مذاکرات هسته‌ای هستند و نتایج نیز برای سران سه قوه ارسال شده و در جریان قرار می‌گیرند، این مذاکرات در چارچوب‌های مدنظر رهبری ادامه دارد.

وی تغییر گفتمان‌ها، نوع صحبت‌ها، پرهیز از دروغ، تهمت و تخریب همدیگر را نشان دهنده ولایتمداری دانست و افزود: زمانی ولایتمداری ثابت می شود که نظرات مختلف باشد اما زمانی که ولی فقیه مطلبی را می‌فرمایند، افراد با همدلی تنها به ندای مقتدای خود لبیک گویند.

وزیر اطلاعات در کرمان گفته بود تیم مذاکره کننده ایرانی برای دستیابی به موفقیت نیاز به تشویق دارد اما متاسفانه گروهی در داخل کشور به جای اینکه دروازه حریف را هدف قرار دهند به دروازه خودمان گل می‌زنند. متن کامل سخنان وزیر اطلاعات را اینجا بخوانید

خلاصه اظهارات زیبا کلام در پی می‌آید:

×  امریکایی‌ها با تحریم، هزینه‌ی دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای ما بالا برده‌اند تا در هر کار دیگری هم با قلدری مانع پیشرفت شوند و ما را به پذیرش نظر خود درآورند.

×  بنده از همان روز تحقیقات گسترده‌ای انجام دادم؛ متن انگلیسی توافق ژنو را که مطالعه کرده و دیدم همه چیز در حال تعطیلی است.

×  نظام تحریم‌ها ارکانی دارد که ۵ شاکله اصلی شامل نفت، انسداد دارایی‌های ایران در بانک‌های خارج؛ تحریم‌های شورای امنیت؛ اتحادیه اروپا و امریکا را در بر می‌گیرد.

×  در توافق ژنو در خصوص تحریم نفت می‌گوید تلاش‌های بیشتر برای کاهش فروش نفت ایران مکث می‌شود، یعنی نظام تحریم‌های نفتی سر جای خود هستند فقط گسترده‌تر نمی‌شود.

× مشکلات در این توافق‌نامه آن‌قدر فجیع است که در ترجمه فارسی هم مشهود می‌باشد.

×  شاکله‌ی بعدی بازگشت مبلغ توافق شده‌ای را ممکن می‌سازد، در ۳ آذر ۹۳ دارایی‌های ایران صد میلیارد دلار بوده؛ چه مقدار توافق شده برای بازگشت؟ افعال مبهم انگلیسی در متن این توافقنامه بسیار جای تامل دارد.

×  توافق ژنو، معامله‌ای که باید بر آن گریست؛ گویا سرداران دیپلماسی! فقط نشسته و لبخند زده‌اند.

×  مگر ملت ایران منگل هستند؟ حقه بازی اندازه دارد، باید پای منافع ملت باید ایستاد و نعره زد، چرا که همزمان امریکایی‌ها در ۳ آذر ۹۳ یک برگه اطلاعاتی در ۷ صفحه چاپ کرده و موارد مبهم متن فارسی را در آن آوردند و بگو مگویی هم بین آقایان ظریف و جان کری در این رابطه پیش آمده است.

×  ملت را تحقیر نکنید، دروغ نگوئید و حرمت رای ملت را نگهدارید به مردم گزارش دهید که چه می‌کنید؟

× می‌گویند تحریم‌های جدید و مرتبط با هسته‌ای اعمال نمی‌کنند، یعنی درب کاروانسرا برای تحریم بازِ باز است، تحریم غیر مرتبط با هسته‌ای اعمال می‌شود.

× منافع ملی و آرمان‌های انقلاب را در مذاکرات باید حفظ کرد، صرف اینکه طرف ایرانی به زبان انگلیسی مسلط است ملاک نیست.

× نظام تحریم‌ها مطلقا دست نخورده است در حالی که در توافق ژنو  ۳۰-۴۰ درصد و در بیانیه لوزان۴۰- ۵۰ درصد فناوری هسته‌ای ما را به باد دادند.

× اگر پایی بخواهد کج گذاشته شود و بیت المالی داده شود و برد برد شود؛ ملت و شهدای ملت اجازه نخواهند داد.

× چرا آقای ظریف در یک نامه به زبان انگلیسی خطاب به همتایان خود اظهار می‌کند ما با حسن نیت به تعهدات خود عمل کردیم ولی امریکا و اتحادیه اروپا نه تنها عمل نکردند بلکه تحریم‌ها را تحکیم کردند، این نامه در تاریخ ۲۴ /۱۲/۲۰۱۴ اواخر بهمن ۹۳ نوشته شده است.

× من بیسواد و جهنمی‌ام، شما که باسواد هستید بگویید این نامه‌ها چه می‌گویند؟

× رییس جمهور؛ وزیر امور خارجه و معاونشان آقای عراقچی در گفتگوی تلویزیونی و مصاحبه گفته‌اند به محض توافق نهایی تمام قطع نامه‌های شورای امنیت با یک توافق جدید ملغی و تحریم‌ها بلافاصله برداشته می‌شود، در صورتی که در بیانیه مطبوعاتی لوزان آمده است اتحادیه اروپا اجرای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای مالی و اقتصادی را و امریکا نیز اجرای تحریم‌های مالی و اقتصادی ثانویه را پایان می‌دهد.

× راجع به بازرسی‌ها اگر اعلان عزاداری شود؛ کار درستی است، گفته‌اند ۲۳ نفر از مسئولان نظامی و عالی‌مقام امنیتی ما را باید مورد بازجویی قرار دهند، بازرسی‌های  نظامی که دیگر فاجعه است.

× اما چه وقت می‌توان گفت تحریم‌ها برداشته می‌شود؟ زمانی که آژانس بگوید ما راضی شدیم، اما این زمان و رضایت کی محقق می‌شود؟! و انتهای این بازی کجاست؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)