کد خبر: ۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
لیگ برتر والیبال ایران در هفته چهارم خالی از حاشیه نبود. از جاروجنجال‌ها در در بی مازندران گرفته تا سیل گسترده اعتراضات به داوری در دیدار سایپا و پیكان. اما در این بین اظهارنظر عجیب و خارج از عرف یك گزارشگر تلویزیونی روی آنتن زنده تلویزیون، سر و صدای زیادی به پا كرد.
لیگ برتر والیبال ایران در هفته چهارم خالی از حاشیه نبود. از جاروجنجال‌ها در در بی مازندران گرفته تا سیل گسترده اعتراضات به داوری در دیدار سایپا و پیكان. اما در این بین اظهارنظر عجیب و خارج از عرف یك گزارشگر تلویزیونی روی آنتن زنده تلویزیون، سر و صدای زیادی به پا كرد. 

در بازی حساس بین دو تیم پیكان و سایپا «پوریایلی» حضور پررنگ و مفیدی در زمین مسابقه داشت. این بازیكن دو اسپك تماشایی برای تیمش زد كه منجر به كسب امتیاز شد؛ كسب امتیازی كه اظهار نظر عجیب گزارشگر بازی روی آنتن زنده را به همراه داشت. جواد محتشمیان،‌ چند بار در جریان بازی به بهانه‌های مختلف تاكید داشت كه این بازیكن در شرایطی در تیم‌ملی نوجوانان حضور دارد كه به نظر می‌رسد رده سنی‌ این بازیكن به جوانان نزدیك تر است. اتهام بی‌اساسی كه فدراسیون والیبال خیلی زود با انتشار كلیپی در سایت، به آن پاسخ داد و با ارائه مدارك و سند اثبات كرد كه ادعای آقای گزارشگر، ادعایی بی‌اساس و كذب است. در این بین «محمد وكیلی» سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران و همچنین «علیرضا دریابیگی» سرپرست تیم ملی نوجوانان نیز، اظهار نظراتی درباره صحبت‌های مطرح‌شده، داشتند.

برخی‌ از موفقیت‌های والیبال ناراحت هستند
محمد وکیلی موضوع «صغرسن» بازیكن نوجوان تیم پیكان را به طور كلی رد كرده‌و مي‌گويد:«پوریا یلی، متولد اول بهمن 1377و از یک خانواده والیبالی که پدرش نيز والیبالیست بوده، است. مشخصات این بازیکن در مدارسی که درس خوانده و والیبال بازی کرده است، وجود دارد. دلیلی ندارد که اگر یک بازیکن در رده سنی نوجوانان خوب بازی کند، برای بیننده و یا شونده شبهه صغر سنی ایجاد کنیم.دنیا قبول کرده که یلی سنش درست است؛ این بازیکن از تمامی فیلترهای فدراسیون جهانی گذشته و مشکلی از نظر سنی نداشته است. مدارک این بازیکن در آموزش و پرورش هست وکادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان نیز، نیاز به بازیکن چند ماه بزرگ‌تر ندارد. فکر می‌کنم برخی ناراحت هستند و اگر این‌گونه هست، نباید به بازیکن جواني که با انگیزه کار می‌کند، این موضوع را ربط دهند. این‌گونه بازیکنان با تلاش و پشتکار به این مرحله رسیدند و کادر فنی تیم ملی نوجوانان نیز برای‌شان زحمت زیادی کشیدند. آنان بهترین‌های جهان هستند و نباید ادعای واهی درباره این بازیکنان داشته باشیم. شناسنامه یلی موجود است و هیچ‌گونه توضیحی نیز ندارد.این‌گونه ادعاها باید جایی ثابت شود و اگر انجام شود، من 12 مدال را از بازیکنان می‌گیرم و به شخصی که این موضوع را ثابت کند، می‌دهم و قول شرافت می‌دهم که خودم نیز از والیبال بروم و از مردم ‌نيز عذرخواهی کنم».

دریابیگی: به جای حمایت تخریب می‌كنند!
علیرضا دریابیگی، سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان معتقد است برخی‌ها به جای حمایت سعی در تخریب دارند: « صحبت‌هایی را که درباره پوریا یلی بیان شده، به شدت رد و تکذیب می‌کنم. سرمربی تیم‌ملی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی کشور سنندج ،یلی را کشف کرد و او در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان سال 2015 آرژانتین حضور داشت. این بازیکن با تیم ارتعاشات در لیگ برتر سال 93 و همراه تیم نوجوانان در دو دوره رقابت‌های جهانی نيز شرکت کرده است و به همین دلیل تجربه زیادی نسبت به سنش در والیبال دارد. یلی، متولد اول بهمن سال 77 است و رقابت‌های جهانی بحرین نیز آخرین میدان این بازیکن در رده سنی نوجوانان بود. نمی‌دانم این چه شايبه‌‎ای است که برخی افراد مطرح می‌کنند واين اواخریکی از گزارشگران در پخش زنده نیز این موضوع را مطرح کرده است و به‌جای تشویق این‌گونه استعدادها، متاسفانه مسیر پیشرفت این بازیکنان را دچار مشکل می‌کنند. برای شفاف سازی تاکید می‌کنم که تمام اسناد و مدارک بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان موجود است. تصویر مدرک پنجم ابتدایی، اول راهنمایی و شناسامه داریم و می‌توانیم در صورت نیاز ارائه کنیم. عده‌ای برای منافع شخصی این‌گونه موارد را مطرح می‌کنند. اگر این افراد مسئولیت و کاری در والیبال داشته باشند، این‌گونه موارد را مطرح نمی‌کنند».

یلی: به این صحبت‌ها اهمیتی نمی‌دهم
«پوریا یلی» كه بدون شك یكی از ستاره‌های تیم‌ملی نوجوانان در رقابت‌های جهانی است، بعد از شنیدن این صحبت‌ها از سوی آقای گزارشگر، واكنشی نشان نمی‌دهد و معتقد است فرصتی برای پاسخ‌دادن به این قبیل اظهارنظرها ندارد: «بالاخره برخی حرف‌ها مطرح شده است كه من دلم نمی‌خواهد خودم را درگیرشان كنم. من اهداف بزرگی در سر دارم كه این موانع كوچك، مانع رسیدن من به آن‌ها نخواهد شد. فقط باید بگویم كه همه مدارك من در فدراسیون موجود است. از سال اول ابتدایی والیبال بازی می‌كردم و مدارك تحصیلی من سال به سال به طور كامل وجود دارد و این قبیل اتهامات نمی‌تواند واقعیت را خدشه‌دار كند. من پیش وجدان خودم آسوده هستم و برایم اهمیتی ندارد دیگران چه می گویند. اگر نيز قرار به پاسخگویی و ارائه توضیحات باشند، مربیان من و مسئولان فدراسیون در این‌باره پاسخگو خواهند بود». بازیكن بلندقامت و نوجوان تیم پیكان درباره این موضوع كه قصد شكایت از این گزارشگر را دارد یا خیر، می‌گوید:«دوست ندارم كدورتی در خانواده والیبال ایجاد شود. شاید آقای محتشمیان چندان مقصر نباشد و در این بین نفراتی باشند كه حرف‌هایی زده و گوشش را پر كرده‌اند. در كل باید بگویم این انتقادات به جای آنكه من را تخریب كند، باعث رشد و پیشرفتم می‌شود و من را قوی‌تر می‌‌كند. من فرصتی برای اهمیت دادن به این مسائل ندارم و تنها به هدفم فكر می‌كنم و بس».

داستانی كه تمامی ندارد!
پدیده «صغرسنی» از مد‌ت‌ها پيش در بيشتر ورزش‌ها وجود داشته و در والیبال نیز این موضوع وجود دارد. در سال‌های نه‌چندان دور، صحبت‌هایی در راستای صغرسن بازیكنان والیبال مطرح می‌شد و البته این موضوع مختص به ایران نبود و در سراسر دنیا در بسياري از رشته‌هامانند فوتبال، بسكتبال و ... شاهد حضور نفراتی بودیم كه از سن واقعی خود كوچك‌تر بودند. این معضل داستان امروز و دیروز ورزش نبوده و نیست اما آنچه در این میان اهمیت دارد، این است كه به نظر می‌رسد والیبال ایران در سال‌های اخیر در دو رده نوجوانان و جوانان از موضوع «صغر ‌ِ سن» فاصله گرفته و در تلاش است با این پدیده مقابله كند.

 این موضوع سال به سال در والیبال ایران شكل بهتری گرفت و حالا كار به جایی رسیده است كه مربیان تیم‌های پایه به‌طور‌حتم اطمینان می‌دهند كه بازیكنان‌شان حتی یك روز صغر سن ندارند. این موضوع در تیم ملی نوجوانان ایران بارها از سوی برخی رسانه‌ها بيان شد. زمانی كه نوجوانان والیبال ایران در بحرین و در یك نبرد جهانی خوش درخشیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند، موج ِ تخریب‌ها آغاز شد و برخی‌ها این تیم یكد‌ست و پاك را متهم به صغر سن كردند. تركش‌های این قبیل اتهامات كه شكل و شمایل‌های متفاوتی داشت، هنوز تمام نشده و حالا كار به جایی رسیده كه یك گزارشگر تلویزیونی روی آنتن زنده رسانه ملی به راحتی بيان می‌كند كه توانمندی فلان بازیكن با رده نوجوانان همخوانی ندارد. 

جدا از اینكه عنوان چنین موضوعی با صراحت و بدون سندیت چه عواقبی ممكن است برای یك ورزشكار داشته باشد، باید این سوال را پرسید كه چرا رسانه ملی تریبونی می‌شود برای افرادی كه سعی در تخریب سرمایه‌های ورزش ایران دارند؟ آیا جناب آقای گزارشگر نباید از خودش بپرسد كه به چه قیمتی با بیان صحبت‌های بی‌اساس ، سعی می‌كند گزارشش را جنجالی كند؟ باید منتظر ماند و دید این گزارشگر توضیحی برای ادعایش دارد یا خیر.
منبع: قانون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)