کد خبر: ۲۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست امروز شورای شهر کرمان مطرح شد:
عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه با پیمانکار پل سیدی به انتهای مسیر نمی‌رسیم، گفت: نحوه پرداخت هزینه پل حداقل خلافی است که می‌توانیم دست روی آن بگذاریم و پرونده را به بازرسی ارجاع دهیم و مطمئناً پیمانکار از خلعیت ضرر خواهد کرد.





گفتار نو / جامعه:


عضو شورای شهر به تشریح وضعیت پل سیدی پرداخت و بابیان اینکه تاکنون چندین مرتبه وضعیت پل سیدی را بررسی کردیم، توضیح داد: قرارداد پل سیدی در سال 90 منعقدشده و مبلغ قرارداد اولیه 8.5 میلیارد تومان بوده است. اگر حدود 300 میلیون تومان به پیمانکار بدهیم دهنه شش نصب می‌شود و هفت‌صد میلیون دیگر هم باید پرداخت تا پل به مراحل پایانی نزدیک گردد.

محمدجواد کامیاب عصر امروز در نشست علنی شورای شهر کرمان با تأکید بر اینکه با پیمانکار پل سیدی به انتهای مسیر نمی‌رسیم، گفت: بر اساس قرارداد هزینه این پل بایستی 35 درصد غیر نقدی و 65 درصد نقدی پرداخت می‌شد اما نتیجه می‌گیریم که از 18 میلیارد تومان پرداختی تنها دو میلیارد تومان غیر نقدی است و تازه همان دو میلیارد تومان باقیمانده را هم به‌صورت نقدی می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه این پل به یک معضل تبدیل‌شده است، اظهار کرد: شرط اول پرداخت رعایت نشده است و در مجوزهای بعدی همه پرداخت را نقدی کردیم و این حداقل خلافی است که می‌توانیم دست روی آن بگذاریم و پرونده را به بازرسی ارجاع دهیم و مطمئناً پیمانکار از خلعیت ضرر خواهد کرد.

علی‌اکبر مشرفی دیگر عضو شورای شهر اما گفت: در زمان دولت احمدی‌نژاد نرخ دلار گران شد و مصوبه دولت بود که به پیمانکار اجازه می‌داد مابه‌التفاوت نرخ آهن‌آلات را مطالبه کند، همچنین با توجه به افزایش قیمت نیروی انسانی مابه‌التفاوت قیمت دستمزد را کارفرما پرداخت کند. 

وی با تأکید بر اینکه در هیچ زمانی نبوده که پیمانکار به شهرداری بدهکار باشد، افزود: زمانی که قرارداد مجدداً تمدید می‌شود تغییراتی هم به وجود می‌آید و این تغییرات در مطالبه تأثیر بسزایی دارد.

این عضو شورای شهر با طرح این سؤال که آیا پیمانکار جدید پول نمی‌خواهد و آیا شهرداری از عهده پرداخت  300 میلیون تومان برای نصب دهنه ششم برنمی‌آید، گفت: ما چرا باید به دنبال خلعیت پیمانکار باشیم، نیاز است 300 میلیون تومان برای نصب دهنه ششم بدهیم و بعد هزینه نصب دهنه هفتم و پایانی پل را بپردازیم.   

کامیاب اما با اعلام مخالفت خود با پیشنهاد مشرفی گفت: آقای مشرفی می‌گوید پیمانکار مقصر نیست ولی باید بدانیم در قراردادها فقط یک‌طرف مقصر است. 

وی تصریح کرد: با کدخدا منشی که نمی‌توان پروژه‌ها را جمع کنیم و این چه وضعی است که هر قرارداد را بستیم بایستی پایک نوع برخورد کدخدا منشی پیش برویم.

وی گفت: ما آمده‌ایم از مردم حمایت کنیم نه از یکی از مردم حمایت کنیم و وقتی شرط اول رعایت نشود دیگر ادامه کار چه فایده‌ای دارد.

علی خدادادی هم دراین‌باره گفت:  شهرداری پول می‌دهد اما باید روال پرداخت درست باشد و موضوع این است که چرا 35 درصد غیر نقدی و 65 درصد نقدی در پرداخت‌ها به پیمانکار در این چند سال رعایت نشده است.

ارجمند کرمانی هم بارد گفته‌های مشرفی مبنی بر اینکه پیمانکار در مدت این چند سال از شهرداری طلبکار بوده است، گفت: بر اساس پرداخت‌هایی که به پیمانکار شده در برخی مواقع شهرداری از پیمانکار طلبکار بوده است. 

رئیس شورای شهر با تأکید بر اینکه بایستی در چارچوب قانون حرکت کنیم، گفت: پیشنهاد من این است یک کارشناس از بیرون و اعضای شورا  این موضوع را بررسی کنند و بهترین راه‌حل را پیشنهاد دهند و  این را مدنظر قرار دهیم که اولاً تعهدات شهرداری چه بوده که انجام‌نشده است  و درنهایت به جمع‌بندی برسیم که هر 11 عضو شورا متقاعد شوند و آنچه به صلاح شهر است انجام گردد.

کامیاب اما در پایان گفت: اعتقاددارم اگر به نتیجه‌ای نرسیدیم پرونده را تحویل بازرسی دهیم.

رامین ارجمند کرمانی در ادامه با تشریح مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: احداث پل هوایی عابر پیاده روبه روی اداره کل بهزیستی استان کرمان که در بحث اجرا با مشکل برخورد کرده است از موضوعات مطرح‌شده در کمیسیون بود و اکنون بهزیستی اعلام کرده اجرای پل را بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که در اجرای پل وجود دارد و حوادث ناگواری در نبود این پل هم افتاده و نیازمند استانداردهای خاص برای افراد کم‌توان و معلول است مقرر شد شهرداری نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مجری طرح اقدام کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: مقوله ثبت تاریخی خانه شهر انجام‌شده است و با شماره 31770 ثبت آثار ملی شده است و د اینجا لازم است  وارد عمل شده و طرح مرمتی خانه شهر را به‌پیش ببریم  و با کمک اداره کل میراث فرهنگی بتوان در جذب اعتبار و عملیاتی شدن مرمت اقدام نماییم.

وی با اشاره به اینکه با آغاز مرمت می‌توان از 50 درصد اعتبار و 50 درصد مالک بهره گرفت که علی‌اکبر مشرفی دراین‌باره اظهار کرد: خانه شهر جزء اموال عمومی است و چون اموال شهرداری نیست و مالک خصوصی ندارد نمی‌توان از این امکان استفاده کرد.

محمدجواد کامیاب بارد نظر مشرفی در خصوص خانه شهر بیان کرد: نباید به این سمت برویم و موضوعاتی را مطرح کنیم که بعداً با مشکل مواجه شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان هم بابیان اینکه گسترش فضاهای فرهنگی و هنری از وظایف شورا و شهرداری است عنوان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده و اقدامات خوبی در حال انجام است

زهرا ایران‌منش البته با انتقاد از نابسامانی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و تأثیر منفی که بر چهره شهر می‌گذارند از تدوین آیین‌نامه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: قرار بر این شد آیین‌نامه‌ای در این خصوص تألیف و به تائید شورا برسد.

وی همچنین از  طراحی و نصب یک المان با موضوع "آن بیست‌وسه نفر" خبر داد و گفت: این موضوع در برنامه‌های شهرداری قرارداد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تغییر نام شهرک صنعتی که در جلسات قبل مطرح‌شده بود اشاره کرد و گفت:  بنده تأکید می‌کنم به دلایل مختلف با تغییر نام شهرک صنعتی مخالفت شد.

ایرانمنش همچنین از جلسه‌ای صحبت کرد که بر اساس آن قرار است آموزش‌و پرورش مدارس را برای ورزش بانوان و انجام امور فرهنگی در اختیار شورا قرار دهد که مدیرکل آموزش‌وپرورش دراین‌باره اعلام آمادگی کرده بودند. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست هم به موضوع آسفالت معابر شهر کرمان پرداخت و بابیان اینکه بایستی جلسه‌ای را مدیرعامل سازمان عمران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است سازمان عمران  برنامه خود را برای آسفالت معابر تا پایان سال جاری ارائه دهد.

علی خدادادی همچنین به طرح احداث سکوهای تک پمپی  در سطح شهر  پرداخت که برخی اعضای شورای شهر با آن مخالفت کردند.

محمد فرشاد دراین‌باره گفت: باید این بحث به‌صورت جدی و زیر نظر کارشناسان انجام شود، نباید چهره شهر را زشت یا به ترافیک بیفزاییم و تأکید من این است همه جوانب آن را در نظر بگیریم بعلاوه اینکه بررسی نیاز و ضرورت هم از موضوعات مهم هست.

مشرفی هم بیان کرد: با یکی از مسئولان در اصفهان صحبت کردم که آن‌طور متوجه شدم از این موضوع ناراضی بودند. 
خدادادی عنوان کرد: معصوم زاده عضو شورای شهر بررسی این طرح که در اصفهان اجراشده است را برعهده‌گرفته‌اند و نتیجه آن را به کمیسیون خواهند داد. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین تکلیف کارخانه بازیافت پرداخت و گفت: از عید امسال پیمانکار را خلعیت کردند و سازمان مذکور در نظر دارد طرح تولید کود کمپوست انجام دهد و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده تا به‌صورت طرح تشریفاتی و آزمایشی حضور پیدا کند و سه ماه یا تا پایان سال طرح خود را اجرا کنند و بعدازآن شهرداری در خصوص واگذاری و انعقاد تفاهم‌نامه تصمیم می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر هم گفت: کمیته نکوداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط در استانداری برگزار  شد و به‌عنوان نماینده شورای شهر در این نشست حضور داشتم.

علی بهرامی با اشاره به اینکه ساخت  تندیس و مکان آن بر عهده شورای شهر و شهرداری گذاشته‌شده است، خاطرشان کرد: نکوداشت ملی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 17 دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود و شورای شهر سهم خود را از این بزرگداشت انجام خواهد داد. 

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و ایجاد منابع پایدار هم در نشست امروز گفت: به دلیل شرایط خاصی که ازنظر اخذ درآمدها داریم با یک چالش جدی روبه‌رو هستیم و بایستی در کوتاه‌مدت با همکاری شهرداری تلاشی در جهت اخذ درآمد و منابع پایدار صورت گیرد.

حسین چناریان افزود: لازمه کار این است که یک گزارش مفصل و قابل‌ارائه که مؤثر باشد در شهرداری آماده و به این کمیسیون ارسال گردد.
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری مناطق در اخذ مواردی که درآمد شهرداری محسوب می‌شود، بیان کرد: به نظر می‌آید شهرداری‌ها در جهت اخذ مطالبات و درآمدها جدیتی ندارند و باید به دنبال راهکارهایی برای جذب یکسری از مطالبات و درآمدهایی که امکان آن هست تلاش کنیم.

چناریان خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته به جهت افزایش درآمدهای پایان سال، به درآمد و عوارض محلی یکسری تخفیفانی می‌دادند و با درخواست شهرداری در سال جاری قرار بر این شد در خصوص تخفیفت آخر سال از تاریخ‌ها معین‌شده تخفیفت 25، 20 و 15 درصد منظور گردد و کمیسیون با این موضوع موافق است. ضمناً یکسری استثنائات از شورای قبل اعلام‌شده است که به قوت خود باقی می‌ماند.

با مصوبه شورای شهر و هدف تشویق مردم به پرداخت عوارض و رونق کار ساخت‌وساز، از 15 آذرماه برای شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض اقدام می کنند تخفیفاتی منظور می گردد.

رئیس شورای شهر در آغاز نشست امروز عصر شورای شهر کرمان اظهار کرد: درصورتی‌که بحث‌های کمیسیون‌ها منتج به‌ضرورت مصوبه شود لازم است تا در صحن علنی شورا مطرح گردند و درنهایت به شهردار ابلاغ شوند در غیر این صورت نیاز نیست تا همه نامه‌های وارده به کمیسیون‌ها در صحن علنی موردبحث قرار گیرند.

محمد فرشاد تشریح کرد: بهتر است نامه‌ها در کمیسیون های مربوط موردبررسی قرار گیرند و درباره آنان تصمیم‌گیری شود و درنهایت اگر نیاز به مصوبه بود در صحن علنی مطرح گردند. 

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف گفت: این کمیسیون جلسه‌ای با هیئت‌رئیسه اتاق اصناف با موضوع اصناف و گردشگری برگزار کرد و بررسی شد تا  چگونه تعامل با اصناف را با موضوعیتی که کمیسیون دارد گسترده کنیم و می‌دانیم اصناف در تاریخ نقش مؤثری را در حوزه گردشگری داشته‌اند. 

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی افزود: لازم است تا شورا و کمیسیون گردشگری و اصناف حداقل هر سه ماه یک‌بار نشستی را با اصناف صاحب‌نظر داشته باشد.
برچسب ها: شورای شهر کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)