کد خبر: ۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
تاکید خطیب جمعه از وضعیت امروز نسبت به دوران دفاع مقدس؛
در جمعه‌ای که گذشت زلزله در غرب کشور و پیاده‌روی اربعین بخش مهمی از خطبه‌های ائمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین فرارسیدن هفته بسیج از دیگر مباحثی بود که موردتوجه قرار داشت.
گفتار نو/ گروه سیاست:

در جمعه‌ای که گذشت زلزله در غرب کشور و پیاده‌روی اربعین بخش مهمی از خطبه‌های ائمه جمعه استان را تشکیل می‌داد. همچنین فرارسیدن هفته بسیج  از دیگر مباحثی بود که موردتوجه قرار داشت.

در ادامه چکیده خطبه‌های جمعه استان را به نقل از خبرگزاری‌ها می‌خوانید.


نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمدقاسمی زاده

زلزله کرمانشاه دل و قلوب مردم ایران را لرزاند و متأثر و متأسف کرد، مردم کرمان مصائب زلزله را دیده‌اند و با توجه به اینکه حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان توقع داشت همه مسائل رفع شود، اما همه طبق تأکید مقام معظم رهبری وظیفه‌داریم، نهایت توان خود را به‌کارگیریم.

 بسیج مظهر صلابت، اقتدار و بصیرت ملت است، ملت ایران باید دارای اقتدار و صلابت باشد، بسیج یک ظرفیت بی‌انتها در تمام حوزه‌هاست و الگوی عمل قیام همه ملت‌های مظلوم شده است.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا سعادت فر

استکبار جهانی امروز با القای اقتصاد لیبرال‌محور دنبال رسیدن به اهداف خود است، لذا همه در این زمینه هوشیار باشند.

در دوران دفاع مقدس، دین بر منافع شخصی مقدم بود، اما امروز این رویه در حال تغییر است، لذا در این زمینه باید تأمل‌کنیم.

سیرجان

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی

بیچاره و درمانده دشمنانی هستند که حضور مردم عراق، لبنان و سوریه را می‌بینند و هنوز دست به حرکات نابخردانه‌ می‌زنند و این نشان از حماقت و روحیه استکباری دشمنان اسلام است که آنان را رسواتر می‌کند.

جنایت عربستان در بمباران مردم یمن محکوم می‌کنم زیرا کشوری که ادعای مسلمانی دارد به چه قانون و جرئتی این‌همه کشتار و ظلم در حق مسلمانان دارد و چرا حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی هیچ اقدام عملی ندارند.

بافت

حجت‌الاسلام مهدی زاده

امروزه اربعین به یکی از پرشورترین شعائر جمعی شیعیان تبدیل‌شده است که برخورد کریمانه‌ی مردم عراق در پذیرایی زائدالوصف خود از زائرین حسینی به این اجتماع میلیونی رنگ و بوی خاصی بخشیده‌اند.

امروز باید درس اربعین موردتوجه قرار گیرد و آن زنده نگه‌داشتن قیام کربلاست. اربعین درس ثبات قدم درراه حق و ایستادگی در مسیر صحیح اربعین، درس مقاومت و پایداری و حفظ اهداف قیام سیدالشهداست که با این درس مقاومت و ایثاران شاء الله برای نابودی کفر جهانی قدم بر خواهیم داشت.

فاریاب

حجت‌الاسلام علی رفیعی

بسیج همیشه زنده است زیرا در تمام جریان‌ها و رویدادها حضور دارد و دشمن از بسیج می‌ترسد چراکه می‌داند  کشور ما،با این ملت بسیجی همواره پیروز است  و امروزه بسیج معادلات دنیای کفر را برهم زده است و این روحیه بسیجی در بین جوانان و ملت بعضی از کشورهای منطقه رواج یافته است.

 ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبر ماهانی

لازم میدانم از اقدام انقلابی و روحیه‌ی بسیجی جناب آقای دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در پی هتک حرمت و اهانت یکی از اساتید دانشگاه اراک به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام تقدیر و تشکر کنیم. استادی که بنا باشد در محیط آموزشی به مقدسات توهین کند این استاد جایگاهش نه در دانشگاه است و نه در محیط‌های آموزشی. امروز مقدسات دین اسلام خصوصاً قرآن کریم و شخص نبی اکرم(ص) خط قرمز نظام است .

کهنوج

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش

مصائبی که برای اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام پیشامد همه بعد از رحلت رسول خدا بود،در این دوران گروه بنی‌امیه جریان سقیفه بنی صاعده را تشکیل دادند و حق امیرالمؤمنین را غضب کردند و علی(ع) را خانه‌نشین کردند و درب خانه حضرت زهرا را آتش زدند و به‌نوعی اسلام را منحرف کردند و بنی‌امیه دنبال براندازی نظام پیامبر بودند.

 مردم باید از تاریخ درس بگیرند و با بصیرت رفتار کنند تا تاریخ تکرار نشود.

منوجان

حجت‌الاسلام امین رضوانی

ناکام ماندن جبهه‌های استکبار را شاهد هستیم،  دشمن به دنبال این است که محور مقاومت و حزب‌الله را در دنیا تضعیف کند، اما با هوشیاری رهبر حزب‌الله تمام نقشه‌های آن‌ها بر آب می‌شود.

عنبرآباد

حجت‌الاسلام رضا سالاری

دین‌داری بدون امام زمان(عج) مانند دین‌داری افرادی است که قرآن را بر نیزه کردند و یا افرادی که در عاشورا سر امام حسین(ع) را بر نیزه زدند.

اخلاق آموختنی و یاد دادنی نیست، وجود نازنین امام رضا(ع) تأثیرات فراوانی در ایران و عالم ازجمله درست کردن پایتختی برای شیعیان گذاشتند.

بم

حجت‌الاسلام دانشی

مردم عزیز بم  با تمام وجود درک می‌کنند که زلزله یعنی چه و اینکه در این فصل و در مناطق سردسیر در چادر زندگی کردن چگونه است و در این زمینه امروز صبح در خدمت نماینده محترم، فرماندار محترم و جمعی دیگر از مسئولین در هلال‌احمر بارگیری کمک‌های مردم بم که بسیار خوب و قابل‌توجه بود در قالب کاروان دوم کمک‌ها انجام شد.

بردسیر

حجت‌الاسلام میثم تارم

در کشوری که بر روی گسل‌های متعدد قرارگرفته و دائماً در معرض زلزله است همگی باید با تعهد و وجدان و انصاف کار کنند بخصوص افراد ناظر در امر ساخت‌وساز مسئله نظارت‌ها را سرسری نگیرند و شرافتمندانه به تعهد انسانی و وظیفه دینی‌شان عمل کنند تا ساخت‌وسازها بر مبنای اصولی صورت بگیرد و در چنین مواردی آسیب‌ها به حداقل برسد.

این امر مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه تک‌تک افراد و هرکسی به وظیفه خودش درست عمل کند و خیانت نکند.

برچسب ها: نماز جمعه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)