کد خبر: ۲۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمان اعلام کرد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت: بنده 38 سال در سمت امام‌جمعه کرمان انجام‌وظیفه کرده‌ام بعد فهمیدم که به دلیلی کهولت سن به صلاح نیست در این سمت باشم و نامه استعفای خود را تقدیم مقام معظم رهبری کردم.

گفتار نو/ گروه سیاست:

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت: بنده 38 سال در سمت امام‌جمعه کرمان انجام‌وظیفه کرده‌ام بعد فهمیدم که به دلیلی کهولت سن به صلاح نیست در این سمت باشم و نامه استعفای خود را تقدیم مقام معظم رهبری کردم.

آیت‌الله سید یحیی جعفری صبح امروز شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران با وی به مناسبت هفته بسیج با ذکر خاطراتی از فعالیت خود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن در زمان حکومت پهلوی خاطرنشان کرد: این‌جور نبوده که ما ساکت باشیم و کاری انجام نداده باشیم و بی‌طرف باشیم.

وی افزود: بنده با مقام معظم رهبری بعد از آن زمان و به‌واسطه اینکه در کرمان تبعید بودن آشنایی نزدیکی دارم و ایشان عنایت ویژه‌ای به ما دارند.

وی عنوان کرد: بعد از نامه استعفا چندین ماه عده‌ای به ما فشار آوردند تا از استعفای صرف‌نظر کنم و گفتم خیر من دیگر توان این کار را ندارم و باید این سمت به یک فرد جوان محول شود تا به‌واسطه جوانی بتواند پیگیر امور باشد.

آیت‌الله جعفری بیان کرد: روزگاری در جوانی در یک بعدازظهر شش جلسه را اداره می‌کردم و بعد از چندین کیلومتر پیاده‌روی به خانه می‌رسیدم اما اکنون دیگر آن توان جوانی در من نیست.

وی گفت: بنا هست به همین زودی‌ مقام معظم رهبری یک نفر را به سمت امام‌جمعه کرمان معرفی کنند و دراین‌باره نام یکسری افراد برده می‌شود و یکسری افراد را هم ما داریم اما هر چه به خیر و صلاح مملکت هست همان می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سخنرانی که به مناسبت 9 دی داشت اشاره کرد و گفت: برخی در آن سخنرانی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شعار دادند و بسیار ناراحت شدم اما اگر می‌خواستم مقاومت کنم درگیری صورت می‌گرفت.

وی با ذکر خاطراتی به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و افزود: در آن زمان سؤال و دغدغه برخی این بود که بعد از رحلت امام (ره) چه خواهد شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن زمان به دیدار خود با امام (ره) به همراه آیت‌الله موسوی اردبیلی اشاره کردند و گفتند که امام (ره) فرموده: "هیچ مشکلی نداریم آقای خامنه‌ای هست".

وی بابیان اینکه اگر برای خدا کارکنیم خدا هم به نحوی مشکلاتمان را حل می‌کند، اظهار کرد: الآن بیش از 30 سال از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای می‌گذرد و روزبه‌روز بهتر می‌شود، بنده در یک از خطبه‌های نماز جمعه عرض کردم که اگر می‌خواستم مرجع تقلید انتخاب کنم حتماً آیت‌الله خامنه‌ای یا آیت‌الله مکارم را انتخاب می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم در جهت افزایش بصیرت نسبت به مسائل در مقاطع مختلف آگاهی دهیم، گفت: بحمدالله مردم خوب می‌فهمند و برای ایثار و فداکاری و ورود به مسائل مختلف آمادگی دارند، البته ممکن است عده‌ای نسبت به برخی مسائل مخالف باشند همچون زمان پیغمبر (ص) که مسلمانان نسبت به برخی موارد مخالف بودند اما وظیفه ما است که به مردم آگاهی دهیم.

وی همچنین بابیان اینکه نقش ارزنده سپاه را در مقاطع مختلف و در طول زمان دیدیم، افزود: دشمن اگر لبخند می‌زند برای آن هدف‌های پلیدی که دارد این کار را می‌کند و ما می‌توانیم و باید خود را در برابر دشمن مجهز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در آغاز سخنان خود با تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) گفت: پیامبر اسلام (ص) مصیبت‌ها تحمل کرد تا اسلام را به‌عنوان یک برنامه همیشگی بشر به جامعه انسانی منتقل کند و از روز اول تا زمانی که از رحلت کردند با سختی و مشکلات فراوانی مواجه بودند و در طول دوران حیاتشان چقدر جنگ بر پیغمبر تحمیل شد.

آیت‌الله جعفری افزود: وقتی مسلمانان به دستورات اسلام جامه عمل پوشاندند ترقی هم کردند و در همین دنیا مراحل رشد و کمال را طی کردند و هر زمان که کوتاهی کردند عقب ماندند و مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف در این رابطه فرمودند: "هر جا که به اسلام عمل کردیم نتیجه عمل را دیدیم".

وی خاطرنشان کرد: در زمان سلطنت شاه ملعون کشور ما دارای چه شرایطی بود، اجانب به کشور ما مسلط شده بودند و در رأس آنان آمریکا بود و شاه هم‌دست به یک سلسله کارهایی همچون شرکت در مراسم عزاداری، چاپ قرآن و عزاداری در دربار، زیارت حرم امام رضا (ع) و دیدار با مراجع تقلید زمان می‌زد تا عوام را فریب دهد و ساکت کند.

وی ادامه داد: امام (ره) مبارزه را شروع کرد  و مردم به دنبال امام (ره) حرکت کردند، باید بدانیم امروز راحت می‌شود از ولایت‌فقیه نام برد زیرا جمهوری اسلامی است اما در زمان قبل از انقلاب اگر مطرح می‌شد با برخوردهای شدید ساواک روبه‌رو می‌شدیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)