کد خبر: ۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مذاکره کنندگان هسته ای فرزندان نظام هستند و نباید به آنها توهین شده و یا تضعیف شوند، آنان رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند و باید برای توفیق آنها همه کمک کنند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مذاکره کنندگان هسته ای فرزندان نظام هستند و نباید به آنها توهین شده و یا تضعیف شوند، آنان رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند و باید برای توفیق آنها همه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه های دوم امروز نماز جمعه تهران همچنین درباره مسایل هسته ای مذاکرات با 1+5 افزود: این موضوع مساله ای حساس است و همه به خودشان اجازه اظهار نظر می دهند و حقشان هم است، چون آزادی ابراز عقیده از برکات انقلاب است ولی باید دو مطلب را به خصوص منتقدان توجه کنند که مذاکره کنندگان فرزندان کشور هستند و نباید آنها را متهم به خیانت کرد و باید همه تلاش و کمک کنیم که این رزمندگان جبهه دیپلماسی به وظایف خود عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسوولان هم اسم هر نقد و تجمعی را تخریب نگذارند، حتی ممکن است این تجمعات مشت مذاکره کنندگان ما را پر کند، اما نباید در تجمعات مذاکره کنندگان را تضعیف کرد و باید به دنبال افزایش قدرت آنها در مذاکرات باشیم.

وی درباره مساله انرژی هسته ای نیز اظهار داشت: دولت و مردم در این زمینه همدل و همزبان بوده اند و دشمنان کورخوانده اند که بخواهند میان مردم و دولت درباره استفاده از دانش هسته ای تفرقه ایجاد کنند.

خاتمی با تاکید براینکه نظام درپی توافق خوب است و توافق بد را رهبری، نظام و مذاکره کنندگان نمی پذیرند، ادامه داد: توافق خوب توافقی است که خطوط قرمز رعایت شود و این خطوط شامل این است که همه تحریم ها یکجا و همزمان با توافق هسته ای لغو شود.

وی گفت: مذاکرات تحت شبه تهدید، تخریب مذاکرات است و مذاکره کنندگان مجاز به ادامه آن در زیر شبه تهدید نیستند و باید تمامی دستاوردهای هسته ای حفظ شود و هیچ بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ما نباید انجام شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: تعهدات باید برگشت پذیر باشد و ما هم باید راستی آزمایی کنیم و نباید تعهد یک طرفه باشد در عین حال مذاکرات فقط باید درباره مسایل هسته ای بوده و مذاکره با آمریکا برای رابطه، مذاکره نیست و نامشروع است.

وی گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم که این موارد را تبدیل به قانون کند تا دشمنان ملت ایران از تسلیم ملت مایوس شوند.

خاتمی خاطر نشان کرد: ادبیات آمریکا از اول مذاکرات تاکنون ادبیات تهدید، توهین و تحقیر بوده تا اینکه بتواند بر ما سلطه پیدا کنند اما دوران تهدید گذشته و ایران نه تنها قدرت منطقه ای بلکه قدرتی جهانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز در تمامی عرصه های مهم جهانی می گویند اگر ایران نباشد مساله حل نمی شود مانند مساله سوریه که باید ایران در حل مشکلات حضور داشته باشد.

وی تفاوت ایران با قدرت های جهانی را در توسل به خدا دانست و ادامه داد: پشتوانه دشمنان دلار و یورو و آدم کشی و سلاح است اما پشتوانه ایران اسلامی دل های عاشق است و نمی توانند این قدرت را دست کم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نباید همه چیز را به رفع تحریم ها گره زد؛ ما از اول انقلاب تاکنون مواجه با تحریم هستیم و تاکنون با عزت زندگی کرده ایم و برخی می گویند که اگر تحریم ها لغو نشود، کشور دچار بحران می شود، اما این آمریکا است که به دنبال توافق است زیرا اوباما خواهان تبدیل شدن به قهرمان در آمریکا است.

وی تصریح کرد: توافق در مذاکرات شانسی برای حزب دموکرات در آمریکا خواهد بود که محبوبیت خود را از دست داده و این آمریکا است که به توافق نیاز دارد وگرنه دولت ایران روی پای خود ایستاده و با کمک خدا راه خود را به پیش می برد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است، افزود: نکند ماه رمضان با غیرماه رمضان یکی باشد و باید بندگی خدا را با اجتناب از محارمش به خوبی پاس داریم.

وی با اشاره به سالروز شهدای موتلفه، سالروز وفات آیت الله فلسفی، وفات آیت الله آصفی و آیت الله امینیان یاد و خاطره این بزرگان را گرامی داشت و برای آنها طلب مغفرت و آمرزش کرد.

خاتمی با اشاره به دو سخنرانی کلیدی، استراتژیک و کاربردی رهبر معظم انقلاب شامل سخنرانی ایشان در اول سال 94 در مشهد و دیگری سخنانشان در مرقد امام (ره) به بازخوانی این سخنان در مراسم 14 خرداد پرداخت.

وی تصریح کرد: برخی کسانی که نزدیک به امام بودند می گویند ما به امام نامه نوشتیم که تا زنده هستید مشکلمان را با آمریکا حل کنید، ولی امام مشکل با آمریکا را حل نکرد و این یعنی امام تا زمان رحلتش آمریکا را دشمن بزرگ ملت ایران می دانست.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به رسانه ها برای بررسی این سخنان گفت: این سخنرانی رهبر انقلاب جای بحث فراوانی دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به یک اصل مهم امام اشاره نکردند زیرا برداشت به خود می شد و آن اصل ولایت فقیه بود چون امام می گفت پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد.

خاتمی خاطر نشان کرد: فرهنگ مقاومت دربرابر مقاومت فرهنگ قرآنی است و این فرهنگ است که باعث پیشرفت کارهای ما می شود به همین دلیل مذاکره کنندگان باید مذاکره خود را ادامه دهند و ما مرد قول هستیم ولی به دیگر قدرت ها اعلام می کنیم که اگر بخواهید دست از پا خطا کنید، ما فرزند عاشوراییم و هیهات من الذله هستیم.

وی درباره ترکیه نیز گفت: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون های مظلومی بود که توسط داعش بر روی زمین ریخته شده، اما امیدوارم که صدای این سیلی را حزب حاکم شنیده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث یمن نیز اظهار داشت: در آغاز هجمه عربستان به یمن 45 درصد خاک یمن دست نیروهای انصار الله بود اما الان به 85 درصد رسیده و در آغاز اتفاقات یمن 55 درصد از قبایل این کشور با انصارالله بودند ولی امروز 90 درصد قبایل با آنها هستند.

وی خطاب به مردم یمن تصریح کرد: شما در تاریخ سربلند هستید و دشمنان شما و عربستان به عنوان یک رژیم سفاک، کودک و خردسال کش در تاریخ ثبت خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)