کد خبر: ۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
کمیجانی خاطرنشان کرد: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان وظیفه سیاست‌گذاری، اجماع‌سازی و داوری را بر عهده دارد و برای پیشبرد اهداف خود در همه استان‌ها شورای اصلاح‌طلبان استان را با دعوت از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تاثیرگذار تشکیل می‌دهد.
رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان وظیفه سیاست‌گذاری، اجماع‌سازی و داوری را بر عهده دارد و برای پیشبرد اهداف خود در همه استان‌ها شورای اصلاح‌طلبان استان را تشکیل می‌دهد.

فرج کمیجانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با فارس،به تشریح سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در داخل جریان اصلاحات دو شورا برای هماهنگی و مدیریت کل اصلاح‌طلبان جهت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

وی افزود: شورای مشورتی اصلاحات از سال 91 تشکیل شد و در سال 92 در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توانست تصمیم درستی بگیرد؛ این شورا از حدود 60 نفر تشکیل شده و شورای راهبردی نیز با مسئولیت آقای موسوی‌لاری از دل این شورا به وجود آمده که 6 نفر از اعضای شورای هماهنگی در آن عضویت دارند.

کمیجانی خاطرنشان کرد: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان وظیفه سیاست‌گذاری، اجماع‌سازی و داوری را بر عهده دارد و برای پیشبرد اهداف خود در همه استان‌ها شورای اصلاح‌طلبان استان را با دعوت از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تاثیرگذار تشکیل می‌دهد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه شورای اصلاح‌طلبان استان وظیفه راه‌اندازی شورای اصلاح طلبان حوزه انتخابیه خود را بر عهده دارند،‌گفت: این شورا وظیفه اصلی شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در سطح حوزه انتخابی را پیگیری و به انجام می‌رساند.

وی در مورد برنامه‌های جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز بر اساس آئین‌نامه خود برای پیشبرد اهداف تشکیلاتی خودشان بنا به ضرورت کمیته انتخابات شورای هماهنگی را با مسئولیت محسن رهامی تشکیل داده که وظیفه هماهنگی و فعال‌سازی همه احزاب عضو این شورا را بر عهده دارد.

کمیجانی خاطرنشان کرد: کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در تمامی استان‌ها کمیته انتخابات شورای هماهنگی استان‌ها تشکیل می‌دهد تا تمامی تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب را جذب و فعال و کاندیدای خود را در حوزه‌های انتخابی معرفی و پشتیبانی می‌کند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد:«‌کمیته انتخابات شورای هماهنگی در مورد نامزدهای حزبی و حقیقی تصمیم گیری‌های اولیه را صورت داده و در هر کجا اختلافی انجام شد شورای اصلاح‌طلبان حوزه انتخابیه ورود می‌یابند تا رفع اختلاف کنند و اگر نیاز بود شورای اصلاح‌طلبان استان موضوع را بررسی و اعلام نظر می‌کند.

وی با بیان اینکه بین دو شورای راهبردی و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هیچ اختلافی وجود ندارد، اظهار کرد: این دو شورا طبق یک تقسیم کار مشخص در کنار هم و همراه هم هستند.

کمیجانی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها اعضای شورای راهبردی با کمیته شورای هماهنگی مشترک هستند،‌گفت: همه اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند از تهران برای حوزه انتخابیه تصمیم‌گیری نشود و مجموعه اصلاح‌طلبان حوزه انتخابیه با سازوکاری خاص که مورد تائید هر دو شوراست نسبت به گزینش نامزدها اقدام می‌کند و در صورت بروز اختلاف اگر کمیته شورای هماهنگی ننوانست حل اختلاف کند شورای اصلاح‌طلبان استان اعمال نظر کرد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعمال نظر شورای اصلاح‌طلبان استان در برخی اختلاف‌نظرها را از این لحاظ حائز اهمیت دانست که این شورا از زمان تشکیل کلیه فعالیت‌های نامزدها را رصد کرده واز میزان اقبال عمومی آنان اطلاعات کاملی خواهد داد.

وی در پایان گفت: با درایتی که از مجموعه اصلاح‌طلبان سراغ داریم امیدمان این است که هر حوزه انتخابیه خود احزاب بتوانند تفاهم کنند و هیچ نیازی به داوری نهادهای بالادستی وجود نداشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)