کد خبر: ۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت و تجارت کرمان خبر داد
رییس سازمان صنعت و تجارت کرمان گفت: نرخ آب صنعت از 12 ریال در هر متر مکعب به 4 هزار ریال افزایش پیدا کرده و این برای کارخانجاتی که در دوران رکود هستند ، مساله ایجاد کرده است.

گفتار نو / گروه اقتصاد: 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: نرخ آب صنعت از 12 ریال در هر متر مکعب به 4 هزار ریال افزایش پیدا کرده و این برای کارخانجاتی که در دوران رکود هستند ، مساله ایجاد کرده است. 

به گزارش خبرنگار گفتار نو،  محمود سلطانی‌زاده عصر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با اشاره به اینکه بیان مشکلات موجود در عرصه تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به معنای همکاری نکردن دستگاه‌های مجری نیست، اظهار داشت: این موارد به این دلیل در این کارگروه مطرح می‌شود تا بر اساس شرح وظایف کارگروه بتوانیم سریع‌تر به نتیجه برسیم.

سلطانی‌زاده با اشاره به «آيين نامه نصاب اراضي قابل واگذاري» گفت: در خارج از شهرک های صنعتی، ما بیش از 20 هکتار زمین را نمی توانیم واگذار کنیم. این مشکل عدیده ای را به وجود اورده است. 

او با بیان این‌که از سال 90 اختیار تعیین نصاب از استان گرفته شد، افزود: پیشنهاد ما این است که اختیار تعیین نصاب مربوط به زمین را کما فی‌السابق به استان برگردد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نرخ آب صنعت از 12 ریال در هر متر مکعب به 4 هزار ریال افزایش پیدا کرده و این برای کارخانجاتی که در دوران رکود هستند ، مساله ایجاد کرده است. 

نماینده شرکت سیمان ممتازان در ادامه گفت: براساس قانون توزیع عادلانه اب، کارخانجاتی که آب شان را خودشان استحصال  کنند، نباید اب بها دهند فقط باید حق‌النظارت بپردازند.
او با بیان این که هزینه استحصال هر متر مکعب آب با احتساب 10 درصد استهلاک سرمایه گذاری، 192 تومان و با احتساب هزینه های تصفیه بیش از 700 تومان می شود.

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای کرمان در پاسخ به این اظهارات گفت: تا سال 91 آب بها وجود نداشت و در بین استان های کشور از 12 ریال تا 15000 ریال به ازای هر متر مکعب دریافت می شد. از سال 91 بخش نامه ای ابلاغ شد که براساس ان آب بها  400 تومان تعیین شده است.
محمد رضا بختیاری  افزود: در مورد چاه هایی که خود سرمایه گذار استحصال اب را اتجام می‌دهد، هزینه استحصال اب کم ، اما هزینه تعادل بخشی اضافه می شود. که اگر براساس این بخش نامه عمل کنیم، هزینه اب صنعت بیشتر می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه با ناچیز خواندن هزینه آب در مقایسه با قیمت تمام شده تولید سیمان گفت: در عین حال آب منطقه ای مجددا رسیدگی کند و امکان تخفیف آب بها را بررسی کند. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه مجموع نقدینگی و سرمایه در گردش تعیین شده برای کشور از صندوق توسعه ملی در سال جاری یک‌هزار و 400 میلیارد تومان تعیین شده است، بیان کرد: سهم استان کرمان 50 میلیارد تومان است و باید کارگروهی در این زمینه در استان کرمان تشکیل شود تا با پیگیری‌های این کارگروه، سهم استان از دست نرود.

وی عنوان کرد: رفع محدودیت‌ها در اختصاص زمین به شهرک‌های صنعتی استان کرمان با تکیه بر پشتوانه کارشناسی مناسبی که در سازمان‌های استان کرمان وجود دارد یکی از درخواست‌های حوزه صنعت استان کرمان به‌شمار می‌رود.

سلطانی‌زاده با بیان این که خام‌فروشی معادن و ... در استان کرمان یکی از دغدغه‌ها است، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته زنجیره تولید فولاد توسط شرکت ذوب آهن جنوب‌شرق ایرانیان در سی‌ریز شکل گرفته است و با صدور مجوزهای مربوطه، این کارخانه در جوار معدنی که ذخیره فعلی آن بیش از 15 میلیون تن سنگ آهن است، ساخته شود.
بهرام پور سرمایه گذار این پروژه در ادامه گفت: با توجه به زمان بر بودن مراحل اخذ سند، خواستار واگذاری زمین، قبل از دریافت سند شد. 

رییس سازمان منابع سازمانی اما واگذاری زمین بدون سند را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: مدت زمان دریافت سند، به پیگیری خود منقاضی بستگی دارد. 

در ادامه جلسه چالش هایی که کک سازی زند و شرکت کاشی الماس کویر با سازمان محیط زیست مطرح شد و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اختصاص زمین برای کارخانه فروکروم را نیز تصویب کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)