کد خبر: ۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
آخرین اخبار از زلزله استان کرمان؛
رییس اورژانس کشور از افزایش مصدومان زلزله کرمان به ۵۱ نفر خبر داد.

آخرین اخبار از زلزله استان کرمان؛

11:12/ برق برخی از روستاهای زلزله‌زده قطع شده‌است

بهنام سعیدی درباره آخرین جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان کرمان گفت: این زلزله تاکنون تلفات انسانی نداشته و تعدادی از افراد نیز در حال فرار مجروح شدند.

او با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار به سرعت تشکیل جلسه داد، گفت: برق در چند روستا قطع شده است که در حال تلاش برای برقراری برق هستیم. راه‌ها نیز در همان ساعات اولیه بازگشایی شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: معاون استاندار با یک فروند بالگرد به همراه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

11:08/نگرانی از سرمازدگی مردم در مناطق زلزله‌زده/منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند

پیرحسین کولیوند؛ رییس اورژانس کشور، با اعلام اینکه تا ساعت ۱۰:۲۰ تعداد ۴۲ پس لرزه در استان کرمان به وقوع پیوست و بزرگترین پس لرزه ۵.۵ ریشتر بوده است، افزود: بلافاصله اتاق بحران کرمان و اتاق بحران وزارت بهداشت در وضعیت فعال قرار گرفت و تیم های واکنش سریع فعال شدند. در اتاق بحران کرمان؛ رئیس دانشگاه دکتر رشیدی معاون درمان و معاون بهداشت – معاون پشتیبانی – حراست و بازرسی در محل اتاق بحران حضور یافتند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه ۱۰ تیم ارزیابی درمان از همان لحظه اول از پایگاه‌ها و مراکز اورژانس شهداد – اندوه جرد – سیرچ – گلباف – هِروز – راور – چترود – کوهپایه کرمان به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس فعال و در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق گزارشات، منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند، خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیماری ها به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

کولیوند ادامه داد: آب شرب مناطق سالم و به شبکه آبرسانی تاکنون آسیبی وارد نکرده و اهم دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه درمانگاه راور به عنوان پشتیبان فعال شد، آمار مصدومان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه را  ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان راور یک مصدوم و هِروز (راور ) یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

رییس اورژانس کشور از سقوط دختر دانشجو ۱۹ ساله حین فرار خبر داد و گفت: به بیمارستان پیامبر اعظم ۳ مصدوم  ( یک نفر MI – یک نفر تشنج  - یک نفر مادر باردار ) منتقل شده اند.

10:39/مصدومیت 42 نفر در زلزله کرمان

مجتبی خالدی با اشاره به افزایش مصدومان زلزله 6.1 ریشتری در هجدک کرمان گفت: 42 نفر در حین خروج از ساختمان بر اثر این زلزله مصدوم شده‌اند.

سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یگان‌های مستقر در استان کرمان از سوی فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

10:29/آمادگی یگان‌های مستقر ارتش در کرمان برای کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش در این در این رابطه گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی ۰۵ و همچنین گروه‌های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه‌ای ارتش انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته اما در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

10:09/ 30 تا 70 درصد مناطق زلزله‌زده آسیب دیده‌اند/ارسال پتو و چادر به منطقه

مرتضی سلیمی، با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع در همان دقایق اولیه زلزله استان کرمان به منطقه اعزام شدند، گفت: در روستای گورک که بیشترین خسارت را از زلزله داشته، توزیع اقلام مانند پتو و ... در حال انجام است.

او با بیان اینکه ۹ تیم ارزیاب به ۱۲ روستای منطقه اعزام شده‌اند، توضیح داد: خوشبختانه ۲ بالگرد در استان داشتیم که بلافاصله به منطقه زلزله زده اعزام شد.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه بیشتر خسارات وارد شده به دیوارها بوده است و تعدادی احشام نیز دچار تلفات شده اند، خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۷۰ درصد مناطق زلزله زده دچار تخریب و آسیب شده‌اند.

سلیمی با اشاره به اینکه به ۵ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان یزد، هرمزگان و فارس اعلام آماده باش شده است، افزود: محموله های چادر، پتو، نایلون و پوشش چادر  از سازمان امداد و نجاتِ استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در حال بارگیری و ارسال به منطقه است.

09:49/مراجعه 38 مصدوم به مراکز درمانی

مجتبی خالدی با اشاره به افزایش مصدومان سطحی این حادثه گفت: ۱۰ تیم ارزیاب به تمام مناطق دارای سکنه شهرستان‌های راور - شهداد - کرمان - کوهبنان - گلباف اعزام و به صورت زمینی ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۸ مصدوم (با ترومای سطحی حین فرار) به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

09:02/تامین اسکان اضطراری برای زلزله زدگان تا ظهر امروز

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ تیم عملیاتی و ارزیابی در محل وقوع زلزله (هجدک) قرار دارند، گفت: برخی خانه‌های قدیمی در روستای «گورک» تخریب شده‌اند. تعداد خانوار این روستا ۱۲۲ خانوار هستند.

وی ادامه داد: بالگرد هلال احمر همراه با برخی مسئولان و تیم‌های ارزیاب هم اکنون در حال گشت‌زنی در منطقه هستند. امکانات اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان در حال انتقال است و تا ظهر اسکان اضطراری را در منطقه ایجاد می‌کنیم. همچنین سگ‌های زنده‌یاب در منطقه حضور دارند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: زلزله هجدک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)