کد خبر: ۲۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افتخار نیست که برخی می‌گویند من عضو هیچ گروه، حزب یا دسته خاصی نیستم، زیرا پیامبر (ص) هم می‌گفت من عضو حزب‌الله هستم.
گفتار نو / گروه سیاست:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افتخار نیست که برخی می‌گویند من عضو هیچ گروه، حزب یا دسته خاصی نیستم، زیرا پیامبر (ص) هم می‌گفت من عضو حزب‌الله هستم. 

حجت‌الاسلام مجید انصاری در دومین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان که عصر دیروز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: عضو بودن یعنی تعهد و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و باید به این سمت‌وسو برویم که منتخبان ملت از مجرای احزاب گسترده که معرفی شدند به مجلس راه پیدا کنند و بعد از انتخاب تا پایان پاسخگوی تعهدات باشند.

وی با اشاره به اینکه در میزگردی با موضوع مجلس شورای اسلامی دعوت‌شده‌ام، گفت: در این میزگرد مطرح خواهم کرد آسیب به مجلس واردشده و از علت‌های آن نبود احزاب ریشه‌دار در کشور است.

امربه‌معروف و نهی از منکر بدون ساختارهای حزب ابتر می‌ماند

وی بابیان اینکه لازمه انتخابات سالم وجود احزاب است، گفت: ساختارهای حکومت در کشور هم به‌گونه‌ای سات که بر پایه انتخاب مردم استوار است  و همچنین وظایفی همچون امربه‌معروف و نهی از منکر داریم که بدون وجود ساختارهای حزب ابتر خواهد ماند.

وی توضیح داد: امربه‌معروف و نهی از منکر علاوه بر مواردی که مطرح می‌شود، به‌عنوان  یک وظیفه عمومی در برابر حاکمیت و قدرت هم هست، امربه‌معروف و نهی از منکر یعنی نقد عالمانه، متعهدانه و مسئولانه قدرت، یعنی تلاش اجتماعی و عمومی برای استقرار خوبی‌ها در جامعه و  مگر می‌شود امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌درستی بدون تشکل و حزب انجام داد.

انصاری تأکید کرد: باید صدا به‌گونه‌ای رسا و مؤثر باشد که همه بشنوند و جمع زیادی از مردم در قالب درست یعنی قالب تشکل و حزبی امربه‌معروف و نهی از منکر را به مراحلِ اجرا درآورند، در غیر این صورت مؤثر نیست و این امربه‌معروف آگاهی می‌خواهد. منکرات اجتماعی و حکومتی گاهی منشأ منکراتی می‌شود که درنهایت جامعه سقوط خواهد رسید،گاهی منکر در قالب یک تفکر به قدرت می‌رسد و بعد از استقرار آن منکر، ده سال فرصت لازم است تا ریشه‌کن گردد. 

وی کودتای 28 مرداد سال 32 را یک منکر دانست و ادامه داد: این کودتا کشور ما را تحت تأثیرات منفی قرارداد، در آن زمان جامعه ما یک جامعه غیرسازمانی بود و چون حزبی در کار نبود با یک صحنه‌سازی و مداخله خارجی کشور  می‌دانید که کشور به چه سمتی رفت.

وجود احزاب در انتخابات برای آگاهی مردم لازم  و ضروری ست

وی با طرح این موضوع که "عمل به مقدمه واجب، واجب است" خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری وجود احزاب لازم قطعی و ضروری است زیرا احزاب باید بتوانند و می‌توانند مردم را در معرفی اصلح کمک کنند و بعد از انتخاب پاسخگوی مردم باشند.

وی خطاب به اعضای جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان افزود: گامی که برداشتید را به‌مثابه یک کار تفننی نگاه نکنید بلکه به آن را به‌عنوان یک تکلیف سیاسی، دینی و مبارک و مقدس بنگرید. هدف شما بزرگ و متعالی ست، باید از ابتدا قدم‌ها متین، محکم و در چارچوب نظام‌های ارزشی و درواقع حرکت متین، درست و باوقار در چارچوب منافع ملی و ارزش‌های اسلامی باشد. 

وی با اشاره به اینکه اگرچه قانون احزاب نواقصی دارد و باید کامل شود، اما ابراز امیدواری کرد: شما اعضای جمعیت توسعه و آزادی از استان کرمان که همت خود را مصروف به توسعه کردید باید گام‌های استوار بردارید. جمعیت توسعه و آزادی برنامه‌ای برای توسعه پایدار و متوازن در استان بردارد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان کرمان از روز اول حزب پابرجا داشته است وجود یک تشکل سیاسی همدل و همراه در کرمان توانست کرمان را در کشور زبانزد کند. متأسفیم که معمار توسعه ایران را در جمع خود نداریم و جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تمامی عرصه‌ها جایشان خالی است، البته نباید بر جای خالی آنان تأسف بخوریم و انشا الله در پرتو تشکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان برنامه‌ای برای توسعه پایدار و متوازن را بردارید و بنده به‌عنوان یک کرمانی بسیار خرسندم و هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)