کد خبر: ۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
ایران نوشت:

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری «مریم رشیدی» کارشناس نفت و انرژی که در جریان حمله دو جوان سارق در کانادا به قتل رسید، با حضور دوستان و آشنایان و جمعی از مردم کانادا که از مرگ او متأثر شده بودند، برگزار شد.

مریم رشیدی آشتیانی مهندس ایرانی و فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در حادثه‌ای دلخراش در پمپ بنزین «کلگری» کانادا، قربانی حمله دو سارق نوجوان در یک پمپ بنزین شده بود.مریم به عنوان کارمند یک پمپ بنزین و مسئول فروش سوخت به اتومبیل‌ها مشغول به کار بود.

وی در روز یکشنبه گذشته در شیفت کاری خود در پمپ بنزین حضور یافته بود که دو پسر نوجوان در حالی که سوار بر یک خودروی مسروقه دوکابینه مدل بالا بودند، وارد پمپ بنزین شدند اما پس از زدن بنزین بدون پرداخت پول قصد داشتند پمپ بنزین را ترک کنند که با مقاومت مریم روبه‌رو شدند و در حرکتی باورنکردنی مریم را زیر گرفتند و فرار کردند که مریم رشیدی در حال اغما به بیمارستان انتقال یافت و دو روز بعد جان سپرد که علاوه بر ایرانیان مقیم کانادا، بسیاری از خانواده‌های کانادایی را متأثر کرد.

روز جمعه 22 خردادماه مراسم تشییع جنازه مریم با شکوه خاصی برگزار شد. شبکه‌های خبری نیز یادآور شدند که مرگ مریم رشیدی در سطح گسترده‌ای احساسات مردم کانادا را جریحه‌دار کرده است و بسیاری از زنان و دختران کانادایی با روشن کردن شمع با خانواده او احساس همدردی کردند.

کارکنان پمپ بنزین گفته‌اند مریم 35 ساله با شجاعت زیادی در مقابل سارقان پمپ بنزین «سنتکس» ایستاد و در این راه جان خود را از دست داد. وی که صاحب یک پسر 6 ساله است، با مرگ خود پسرش «کوروش» را در سوگی بزرگ فرو برد.

در مراسم تشییع جنازه مریم دوستان و خویشاوندان وی نیز شرکت داشتند.شوهر مریم در حالی که اشک می‌ریخت، در مراسم تشییع جنازه همسرش گفت: همه ما با رؤیاهای بزرگی در سر به کانادا مهاجرت کردیم اما همه رؤیاهای‌مان سراب بود.

فیلم صحنه قتل
پلیس کانادا تصویری از لحظه به لحظه حمله سارقان به مریم رشیدی آشتیانی و لحظه ورود آنها به پمپ بنزین در سایت‌های مجازی منتشر کرد.

در فیلم منتشر شده دیده می‌شود سارقان با اتومبیل شاسی بلند دوکابینه که دزدیده بودند، وارد ایستگاه بنزین شدند و یکی از آنها از اتومبیل بیرون آمد و مشغول زدن بنزین شد.این فیلم که توسط دوربین‌های مداربسته تهیه شده بود، نشان می‌داد وی بسیار مضطرب بود و در حالی که مدام به این طرف و آن طرف می‌رفت، در حال زدن بنزین بود.

در پشت خودرو مسروقه‌شان یک بیل دیده می‌شد و همدستش نیز پشت فرمان در انتظار دوست خود بود. اتومبیل دزدی بوده و آنها بسیار مضطرب به نظر می‌رسیدند. هنگامی که مریم قصد داشت مانع فرار سارقان شود، آنها با سرعت زیادی به راه افتادند و ضربه محکمی به مریم رشیدی خورد که او را نقش زمین کرد و بعد به سرعت فرار کردند، در حالی که مریم با پیکری خونین و بی‌هوش بر زمین افتاده بود.

 بنابر این گزارش  تنها سه روز پس از حادثه مرگبار حمله سارقان به مریم رشیدی، پلیس کانادا با استفاده از تصاویر دوربین مداربسته یکی از سارقان را که جوانی 20 ساله بود دستگیر کرد و پس از آن نیز در مدت زمان کوتاهی همدستش در عملیات پلیس و با استفاده از سگ‌های جست‌و‌جوگر دستگیر و راهی زندان شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)