کد خبر: ۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس شورای شهر کرمان اعلام کرد:
رئیس شورای شهر کرمان در خصوص روند ابلاغ حکم شهردار کرمان اظهار کرد: عصر سه‌شنبه هفته گذشته جواب مثبت استعلام‌های مربوط به آقای عالم زاده از وزارت اطلاعات به وزارت کشور ارسال و اعلام کردند شنبه این هفته حکم صادر خواهد شد.
گفتار نو/ گروه شهر:

رئیس شورای شهر کرمان در خصوص روند ابلاغ حکم شهردار کرمان اظهار کرد: عصر سه‌شنبه هفته گذشته جواب مثبت استعلام‌های مربوط به آقای عالم زاده از وزارت اطلاعات به وزارت کشور ارسال و  اعلام کردند  شنبه این هفته حکم صادر خواهد شد.

به گزارش گفتارنو, محمد فرشاد عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر کرمان افزود: دیروز عصر طی تماس تلفنی که با وزارت کشور داشتم عنوان شد "حکم نوشته‌شده و در کارتابل وزیر کشور است" ولی تا این ساعت حکم ابلاغ نشده است اما درهرصورت حکم تمام‌شده و تنها امضای وزیر کشور را نیاز دارد.

شهرداری کارفرمای پروژه‌های شهری است
در ادامه رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گزارشی از وضعیت 13 پروژه بزرگ در حال اجرای شهر کرمان ارایه کرد و افزود: 6 پروژه از این تعداد مربوط به قرارگاه خاتم‌الانبیاء است که مبلغ قرارداد در روز اول 429 میلیارد تومان بوده است که 215 میلیارد تومان آن  معادل 50 درصد صورت وضعیت انجام‌شده است.  

محمدجواد کامیاب ادامه داد: با بیان این‌که  تاکنون 50 میلیارد تومان زمین و  80 میلیارد تومان به‌صورت نقدی به خاتم‌الانبیاء پرداخت داشتیم، افزود:  اکنون خاتم‌الانبیاء 85 میلیارد تومان مطالبات دارد. 

کامیاب این را هم اضافه کرد: 342 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه‌هاست. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر با اشاره به این‌که موسسه عسگریه هم 4 پروژه در سطح شهر کرمان دارد، افزود: مبلغ این قرارداد‌ها 320میلیارد تومان است که حدود 70میلیاردتومان وضعیت انجام‌شده دارد.

او با بیان این‌که شهرداری کرمان هم 3 پروژه در حال اجرا در شهر کرمان دارد، گفت: مبلغ این قراردادها 5/24 میلیاردتومان است که حدود 12 میلیاردتومان صورت وضعیت انجام شده دارد. 

کامیاب در خصوص پروژه تقاطع ولیعصر که قرار گاه خاتم پیمانکار آن است، گفت: آخر مرداد 94 زمان شروع این قرار داد و آخر اسفند 96 زمان خاتمه این قرار داد است. 

کامیاب با اشاره به این‌که مبلغ این قرار داد 38میلیاردتومان است، از از اعتبار هزینه شده 33 میلیاردتومانی خاتم برای این پروژه خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 91 درصد است و مطالبات پیمانکار و کمبود اعتبار مشکل عمده این پروژه است. 

106 میلیاردتومان مبلغ قرار داد تقاطع آزادی است

او به پروژه تقاطع آزادی هم اشاره کرد و گفت: مبلغ اولیه قرارداد میدان آزادی 106 میلیاردتومان است که 84 میلیاردتومان اعتبار هزینه شده است. 

کامیاب زمان آغاز این قرار داد را آخرین روز مهر سال 94 اعلام کرد و گفت: آخر اسفند 96 پایان این قرار داد است. پیشرفت فیزیکی این پروژه 83 درصد برآرود شد است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در خصوص تقاطع شهدای خلبان هم که از دیگر پروژه‌های تحت پیمانکاری قرار گاه خاتم است، گفت: مبلغ این قرار داد 128 میلیارد تومان بوده است که 51میلیاردتومان اعتبار هزینه شده آن است. 
او با بیان این‌که آخرین روز مردادماه سال 94 زمان آغاز این پروژه بوده است، گفت: آخر اسفندماه سال 97 زمان اتمام این قرار داد است. 
کامیاب از پیشرفت 24 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: تملک اداره محیط زیست و سنگبری از چالش‌های این پروژه محسوب می‌شوند. 

او در ادامه به پروژه تقاطع شهید الله دادی که در آخرمردادماه سال 94 زمان آغاز آن بوده و آخر شهریور 97 زمان اتمام آن است، اشاره کرد و گفت: مبلغ این قرار داد 29 میلیاردتومان بوده است که اعتبار هزینه شده آن تا کنون حدود 19 میلیاردتومتان برآورد شده است.  کامیاب پیشرفت فیزیکی این پروژه را 60 درصد اعلام کرد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرمان در خصوص تقاطع شهید بادپا هم گفت: زمان شروع این پروژه آخرمردادماه سال 94 بوده و پایان آن آخر شهریور 97 است. 
کامیاب مبلغ این قرار داد را 47 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: 29 میلیاردتومان اعتبار هزینه شده در این پروژه است که منجر به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه شده است. 

او در خصوص پروژه تقاطع سربازان گمنام هم گفت: اول دی‌ماه سال 95 زمان آغاز این قرار داد بوده است و پایان آن آخر اسفند 97 خواهد بود. 
کامیاب با بیان این‌که مبلغ این قرار داد 81میلیاردتومان است، از پیشرفت 26 درصدی پروژه خبر داد و گفت: جمع آوری تاسیسات زیربنایی از چالش‌های این پروژه است . 

او خاطر نشان کرد:  درمجموع نزدیک به 300 میلیارد تومان از 773.5 میلیارد تومان مبلغ قراردادها، صورت وضعیت داریم.
شایان ذکر است بنا بر اعلام معاون سابق استاندار کرمان، کارفرمای تمامی پروژه‌های ذکر شده، شهرداری کرمان است. 

باغ له له باهمت شهرداری زنده شد
وی همچنین به تشریح اقدامات انجام‌شده در حمام تاریخی باغ لله شهر کرمان اشاره کرد و گفت: پروژه حمام تاریخی باغ لله پروژه‌ای مرده بود که باهمت شهرداری زنده شده است.
رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف  نیز با اشاره به پروژه تله‌کابین عنوان کرد: بایستی پیگیری این پروژه باشیم تا هرچه زودتر و بر ای ایام عید نوروز که کرمان میزبان مسافران نوروزی می‌شود به بهره‌برداری رسد.

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم این پروژه پیشرفت فیزیکی زیادی داشته و می‌تواند به‌زودی آماده بهره‌برداری گردد.

علی‌اکبر مشرفی هم با اشاره به پروژه پل سیدی خاطرنشان کرد: اگر بنا به گفته کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مصوبات شورای چهارم تداوم پیدا کند بنابراین قرار بوده طلب پیمانکار داده شود، اما اگر آن 350 میلیون تومان بدهی به پیمانکار موجود نیست لااقل چک یک میلیارد تومانی به پیمانکار داده شود تا دهنه آخر مسیر ساخت را طی کند.

این عضو شورای شهر بیان کرد: جنگل قائم می‌تواند محور گردشگری شهر کرمان باشد که متأسفانه درختان قدیمی در حال از بین رفتن است و طرح بهسازی جنگل قائم بایستی دیده شود. همچنین زمین وقفی مربوط به آستان قدس رضوی می‌تواند به‌عنوان یک مکان گردشگری مورداستفاده قرار گیرد و در این خصوص پیگیری شد و باید این پیگیری تداوم داشته باشد.
وی گفت: این زمین می‌تواند اجاره 100 ساله شهرداری شود و به یک پارک یا فضای تفریحی مجاور جنگل قائم  تبدیل گردد. 

رئیس شورای شهر به‌حساب مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: با خاتم‌الانبیاء پرداخت 4 میلیارد تومان تعهد داشتیم تا بر اساس آن 15 آذرماه پل ولیعصر شهرداری به بهره‌برداری رسد اما شهرداری هنوز نتوانسته این مبلغ را پرداخت نماید. رکودی برساخت و ساز در کشور حاکم است و منابع دولتی وجود ندارد و برای پولی که بایستی جمع‌آوری و مطالبات پرداخت گردد با مشکل مواجه هستیم.

وی ضرورت نشست‌هایی با کارشناسان و مسئولین شهرداری برای ارائه راهکارهایی در خصوص تأمین مالی را ضروری دانست و گفت: این تصور به وجود نیاید که حتماً در خزانه پولی وجود دارد و شهرداری قصور می‌کند، که باید گفت این‌گونه نیست. اکنون دو میلیارد و 700 میلیون تومان موجودی حساب شهرداری هست و در جلسات هم به واقعیت‌ها اشاره‌کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی نیز در ادامه بیان کرد: برخی در مزایده شرکت و برنده می‌شوند اما متأسفانه اطلاعاتشان دقیق نیست و مشکلاتی بر سر راه آنان به وجود می‌آید. 

منصور ایران‌منش توصیه کرد: قبل از اینکه کسی می‌خواهد خرید املاک داشته باشد باید قبل از آن استعلامی از شهرداری بگیرد زیرا برخی خریدوفروش‌ها بدون استعلام از شهرداری مشکلاتی را در ادامه به وجود می‌آورد.

نقشه‌هایمان به روز نیستند 
مسئول مرکز مطالعات و مدیریت بحران شهرداری کرمان که مهمان امروز نشست شورای شهر بود به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت بحران شهرداری پرداخت و در ادامه بابیان اینکه کرمان دارای بافت قدیمی ست و اکثر خانه‌ها نوساز نیستند، تأکید کرد: اگر زلزله بالای 6 ریشتر در کرمان اتفاق افتد 70 درصد شهر تخریب خواهد شد.
علوی با اشاره به اینکه اساس نجات جان مردم را پیشگیری می‌دانیم و این پیشگیری در آموزش نهفته است، اظهار کرد: بعد از زلزله بم مصوبه‌ای با موضوع ساختن اتاق امن داشتیم اما هرچه دنبال این مصوبه در شهرداری گشتم پیدا نکردم. 

وی گفت: بایستی شورای شهر از قدرت خود استفاده کند تا در صورت وقع زلزله درب مساجد یا تکایا را باز بگذارند یا این سوله‌های ورزش که همه چندمنظوره‌اند در زمان زلزله به‌عنوان محیطی امن می‌تواند مورداستفاده قرار گیرند.

نائب رئیس شورای شهر اما با انتقاد از پیشنهاد علوی افزود: مردم که نمی‌توانند در سالن‌های ورزش بخوابند، یا اینکه همه حیاط ندارند تا بتوانند یک 20 متری مقاوم  بسازند، شهرداری باید برنامه  و راهکاری برای این موضوع داشته باشد.

مسئول مرکز مطالعات و مدیریت بحران شهرداری کرمان اما گفت: مهار آتش، باز کردن راه‌های دسترسی، جمع‌آوری جنازه‌ها و دفن جنازه‌ها و جمع‌آوری و دفن زباله‌ها خارج از شهر از وظایف مدیریت بحران شهرداری بعد از وقوع بحرانی همچون زلزله است.

بهرامی تصریح کرد: اگر وظیفه مدیریت بحران شهرداری بعد از اتفاق افتادن بحران همچون زلزله است بنابراین باز هم نمی‌تواند به وظایف خود به درستی عمل کند، به عنوان مثال اکنون قبرستانی داریم که گنجایش دفن مردگان را ندارد و قبرستان جدید هم هنوز تعیین تکلیف نشده است.

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به وضعیت آرامستان جدید و با بیان اینکه تکمیل این پروژه نیازمند 148 میلیارد تومان است، گفت: به زودی فراخوان تکمیل این پروژه  برگزار می شود.
کامیاب عضو شورای شهر هم بابیان اینکه اصولاً وظایف مدیریت بحران بعد از زلزله اتفاق می‌افتد، بیان کرد: فرهنگ‌سازی بایستی در رأس مدیریت بحران شهرداری قرار گیرد و دولت هم می‌تواند با وام‌هایی با حداقل سود مردم را در امر مقاوم‌سازی تشویق کند. 

نظارت بر مدارس غیرانتفاعی‌ بیش‌تر شود 
زهرا ایران‌منش هم به مدارس غیرانتفاعی و استفاده آنان از ساختمان‌های فرسوده در جهت آموزش اشاره کرد و گفت: بایستی به این مدارس که پول زیادی هم از خانواده‌ها می‌گیرند تذکر داده شود که علوی دراین‌باره گفت " این موضوع بر عهده آموزش‌وپرورش است.
مسئول مرکز مطالعات و آموزش مدیریت بحران شهرداری کرمان عنوان کرد: در شهر کرمان پهنه‌بندی انجام‌شده و با سیستم‌های نرم‌افزاری خاص هم تطبیق داده‌شده است، همچنین نرم‌افزاری که خود کرمان تولید کرده را مورداستفاده قرار می‌دهیم، اکنون نقشه جزءبه‌جزء شهر کرمان را در اختیارداریم.
وی همچنین یادآور شد: تا سال 90 نقشه‌ها بروز هستند و بعدازآن باید پروانه‌ها را می‌گرفتیم و نقشه‌ها بروز می‌شد.
ماه‌بانو معصوم زاده با اشاره به نقش مثبت فضای مجازی در انتقال اخبار و اطلاعات بیان کرد: شاید پاسخگویی ما به‌اندازه کافی نیست وگرنه شبکه‌های مجازی فرصتی برای انتقال اخبار هستند.
این عضو شورای شهر همچنین حمام باغ لله را یک اثر نادر در جنوبشرق آسیا دانست و گفت: اگر حمام باغ لله حمام بماند و بازسازی شود می‌تواند باارزشی که دارد به‌عنوان منبع پایدار درآمدی برای شهرداری مدنظر قرار گیرد.

اساسنامه شورای مشورتی جوانان تصویب شد 

لازم به ذکر است تصویب اساسنامه شورای مشورتی جوانان یکی از برنامه های امروز شورای شهر بود و رئیس کمیسیون اجتماعی و جوانان از عضو گیری هیات موسس شورای مشورتی جوانان از فردا دوشنبه خبر داد.

علی بهرامی با بیان اینکه شورای شهر امکانات محدودی دارد، خاطرنشان کرد: اکنون هر دو عضو شورا یک اتاق دارند اما شورای شهر برای فعالیت شورای مشورتی جوانان ، فضایی را در نظر گرفته است و زمینه را فراهم می کند.

برچسب ها: شورای شهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)