کد خبر: ۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مردم کرمان طی سال های اخیر با طرح های جذاب و توسعه ای مواجه شده اند که اجرای آن ها با کندی پیش می رود و تسریع در تکمیل این طرح ها به خواست عمومی تبدیل شده است.

 

 معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان در آخرین اظهار نظرش در  مورد  پروژه بام کرمان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث جاده دسترسی به این پروژه خبر داد.

محمدرضا فرقانی با بیان اینکه استفاده از بلندی‌ها برای ساخت مجموعه‌های اقامتی و جلب و جذب توریست، از جمله اموری است که مورد توجه کشورهای گوناگون بوده و هست، گفت: به عنوان مثال در کشور مالزی که بخش عمده‌ای از اقتصاد خود را از طریق جهانگردی تامین می‌کند، با نصب تله کابین و ایجاد مجموعه‌های مختلف اقامتی- تفریحی در (جنتینگ) هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را ساماندهی می‌کند و درآمد قابل توجهی به دست می‌آورد.

وی افزود: بام کرمان، از جمله همین طرح‌هاست که بنا دارد بر بلندای فضای مسطحی در جنوب شرقی کرمان و ساخت هتل و تفرجگاهی مشرف به جنگل قائم، زمینه جلب توریست و نیز محلی برای تفریح و گردش مردم کرمان، فراهم سازد.

تاکنون عملیات حفاری، انفجار و برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار به مقدار تقریبی  ۱۰۰۰ متر مکعب از پروژه در قطعات یک و دو انجام شده و عملیات برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار در قطعه سه در حال اجراست

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه طبق قرارداد، آورده سرمایه‌گذار جهت پروژه بام کرمان معادل ۲۰۰ میلیارد تومان و جهت پروژه تله کابین ۱۵ میلیارد تومان برآورد اولیه شده است، گفت: بقیه موارد درخواستی مربوط به حوزه معاونت فنی و عمرانی و دستگاه نظارت است.

فرقانی با اشاره به اینکه طول مسیر جاده دسترسی به بام کرمان که تاکنون ۷۰ درصد پیش‌رفت داشته، ۱۷۰۰ متر است، گفت: تاکنون عملیات حفاری، انفجار و برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار به مقدار تقریبی  ۱۰۰۰ متر مکعب از پروژه در قطعات یک و دو انجام شده و عملیات برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار در قطعه سه در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه طول مسیر تله کابین از جنگل قائم تا بام کرمان ۱۴۰۰ متر و دارای ۲۰ عدد کابین و هشت پایه است، افزود: دکل‌های یک تا شش آن نیز نصب شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با بیان اینکه همچنین تاکنون ۳۲ عدد کانتینر شامل تمام قطعات و ماشین آلات تله کابین، از کشور ایتالیا وارد شده و آماده بهره‌گیری است، خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست.

برخی افراد عادت دارند با هر طرح توسعه ای در کرمان مخالفت کنند

محرم اقبالی از جمله شهروندان کرمانی است که به خبرنگار مهر می گوید: کندی اجرای طرح ها دلیلی ندارد جز کمبود اعتبار اینکه شهرداری دست تنها در مقابل دهها طرح نیمه کارهبماند عاقلانه نیست.

وی می گوید: در چنین شرایطی که اکثر قسمتهای شهر کرمان شاهد اجرای پروژه های نیمه کاره است باید فکری به حال تکاپو در شهر باشیم. متاسفانه ماه هاست تکلیف انتخاب شهردار در کرمان مشخص نشده است و پیش از آن نیز و در دوره شهردار سابق نیز کش و قوس ها با شورای شهر سابق حاشیه ساز بود.

متاسفانه با شروع هر طرحی عده ای که هیچ ایده ای برای توسعه شهر ندارند بهترین کار را در مخالفت با دیگران می بینند

وی با اشاره به مفید بودن طرح بام کرمان گفت: متاسفانه با شروع هر طرحی عده ای که هیچ ایده ای برای توسعه شهر ندارند بهترین کار را در مخالفت با دیگران می بینند.

زهرا برومند دیگر شهروند کرمانی است که کندی در اجرای طرح های عمرانی به خصوص در باغ ملی کرمان و پروژه بام کرمان، ساروج و میدان آزادی را موجب سرخوردگی مردم شهر دانست و افزود: حداقل باید یکی از این پروژه ها به نتیجه برسد تا مردم دلگرم تر از قبل شوند.

وی بیان کرد: کرمان به اجرای پروژه های جذب سرمایه و تفریحی نیاز دارد اما عملا به جزء چند پروژه تاریخی چیز دیگری ندیده ایم و زمان هم در حال گذر است.

مسئولان دستگاه های مختلف باید در عمل متحد و هم دل باشند نه در حرف

وی گفت: اگر بخواهیم گردشگر جذب کنیم فقط با آثار تاریخی نمی توانیم این کار را بکنیم گردشگر جایی می رود که بتواند در مراکز خرید پویا و جذاب قدم بزنید، در تفرج گاهها تفریح کند و عمران شهری توسعه یافته باشد.

وی با انتقاد از تاخیر در معرفی شهردار کرمان گفت: اگر به زبان حرف از اتحاد و همدلی می زنیم باید در عمل هم هم اینگونه باشیم، مردم در حال حاضر روند اجرای پروژه ها را رصد می کنند نه حرف ها را.

علیرضا خسروی دیگر شهروند کرمانی است که در این خصوص می گوید: پروژه بام کرمان در ابتدا مایه مسرت همه مردم کرمان شد اما چرا اینقدر اجرای این پروژه زمان بر شده است؟ چندین سال گذشته و سال ابتدایی دولت دوازدهم هم در حال گذر است اما ما هنوز هیچ اقدامی برای احداث تفریح گاه در ارتفاعات شرقی کرمان ندیده ایم.

کمبود اعتبار مانع اصلی تسریع در پروژه های کرمان

وی گفت: شهرداری با توجه به بضاعت و توانش در حال کار است اما سوال این است با کمبود اعتبار و در حالیکه برخی از پروژه ها با کمبود اعتبار مواجه شده اند را می توان با شعار برطرف کرد؟

وی گفت: شهرداری کرمان مدیر می خواهد و باید در اسرع وقت انتخاب شود و شهرداری با جدیدت بیشتر پیش برود.

وی بیان کرد: متاسفانه نه در ساروج گام موثری می بینیم و نه در سایر پروژه ها در واقع مردم می بینند که کار با جدیدت پیش نمی رود پلی با عظمت در خیابان کشاورز در حال ساخت است اما هر زمان از کنار کارگاه پل عبور می کنیم پنج نفر با یک دستگاه در حال خاک برداری هستند سوال من این است واقعا با این نیروی کار و این برنامه ریزی این پل تا چه زمانی نیمه کاره خواهد ماند. پل راه آهن چرا رها شده است و کار دنبال نمی شود؟

احمد قربانی نیز دیگر شهروند کرمانی است که به پروژه پل باغ ملی اشاره می کند و می گوید: می گویند این پل باید در بهمن ماه افتتاح شود اما تمام تمرکز روی یک طرف پل قرار گرفته و طرف دیگر رها شده ترافیک به شدت زیاد شده و مردم با مشکل مواجه هستند این پل با این وضعیت سرنوشتی مانند وعده های افتتاح قبل را تجربه خواهد کرد و بار دیگر مردم دلسرد می شوند، مسافری که سال گذشته به شهر کرمان سفر کرده همان صحنه های پروژه های نیمه کاره سال قبل را می بیند که در بهترین حالت ۲۰ درصد پیشرفت نسبت به سال قبل دارند از مسئولان می خواهیم کنار یکدیگر قرار بگیرند و با استفاده از پیمانکاران قدر پروژه ها را به سرعت تمام کنند.
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)