کد خبر: ۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره

از اعضای اصلی تیم طراحی بی‌ام و سری هفت، می‌توان به نادر فقیه زاده،کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ طراح ارشد بی ام و، اشاره کرد.

در میان طراحان ایرانی شاغل در صنایع خودرو سازی جهان دو تن بیشتر از همه مشهور هستند. اولی نادر فقیه زاده برای بی ام و و دومی هرمیداس اتابکی برای خودروسازان فرانسوی.در آخرین هنر نمایی نادر فقیه زاده یکی از طراحان ارشد بی ام و، بخش اصلی طراحی بی ام و سری 7 جدید را بر عهده داشته است. 

از اعضای اصلی تیم طراحی بی ام و سری هفت می توان به نادر فقیه زاده،کریم حبیب و آدریان ون هایدونگ سر طراح ارشد بی ام و، اشاره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، مدل جدید سری هفت بی ام وکه به تازگی رونمایی شده، نشان از هوشمند شدن خودروهای آینده دارد. این خودرو می تواند بدون راننده پارک کند. دنده دهی راننده را با توجه به نقشه های ماهواره‌ها اصلاح کند. راننده می‌تواند به آن به صورت کلامی دستور دهد. نور دهی خودرو هوشمند شده و استفاده از موتور های هیبریدی هم در آن پر رنگ شده است. 

طراحی بی ام و سری 7 جدید بی شباهت به بی ام و سری 5 نیست. اما با تغییراتی این نسل از بی ام و که بزرگترین خودرو بی ام و هم هست بسیار جذاب بنظر می رسد. نسبت به نسل قبلی، چراغ های جدید، جلو پنجره بزرگتر و جزییات بیشتر در سپر خودرو این خودرو را بیش از مدل قبلی سری 7 متفاوت کرده است.پیش از این نادر فقیه زاده نقش اصلی در خلق بی ام و سری 6 نیز داشته است.

پس از سری 6 ، نادرفقیه زاده در چند سال اخیر بیشتر بر روی طراحی بدنه سری هفت جدید کار کرده است. خودرویی که پرچمدار خودروهای بی ام و است.او در سال 2001 توسط کریس بنگل سر طراح افسانه ای بی ام و، وارد بخش طراحی شرکت بی ام و می شود.

فقیه زاده یکی از معدود طراحانی است که در شرکت بی ام و همزمان به طراحی داخلی و خارجی دو خودرو مختلف پرداخته است. سیاست شرکت بی ام و اجازه نمی دهد طراحان همزمان به طراحی داخل و خارج خودرو بپردازند . اما طرح های نادر باعث شد بی ام و در این خصوص سخت گیری نکند.

قبل از اینکه نادر فقیه زاده، مسوول طراحی بدنه بی ام و سری هفت جدید شود. او طراحی بدنه سری6 و طراحی داخلی نسل 7 بی ام و را همزمان بر عهده داشت.

او درباره طراحی بی ام و سری 6 می گوید؛ می خواستم یک هویت و روح خاص به این خودرو بدهم برای همین از حرکت موج آب الهام گرفتم.

نادر فقیه‌ زاده چگونه وارد بی ‌ام و، شد؟
 اما چه شد که نادر فقیه‌ زاده به آلمان رفت. نادر در سال 1355 در تهران بدنیا آمد. او در سال 1986 به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ کار می کرد به اتفاق خانواده به آلمان رفتند و دوران مدرسه را در آنجا گذراندند. 

نادر به طراحی علاقه ی زیادی داشت و از این رو با انتخاب رشته « طراحی وسایل نقلیه » در دانشگاه فورزهایم آلمان اولین قدم ها را برداشت و با اینکه این دانشگاه 4 نفر را در هر ترم می پذیرفت ولی او با موفقیت قبول شد و در 1996 با مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو فارق التحصیل شد.

نادر فقیه زاده در مصاحبه ای گفته است که همیشه از کودکی وقتی ماشین های مختلف را می دیدم یک احساس فانتزی خاصی داشتم. مثلا یک بنز اس 280 همیشه در کوچه ما پارک بود که برای من یک روح یا حس خاصی داشت. برایم جالب بود که چطور یک خودرو اینقدر شخصیت و روح دارد. آن زمان نمی دانستم که قبل از تولید یک اتومبیل، یک طراح این طرح را با عشق کشیده و این روح را در آن دمیده است.

به گزارش اقتصادنیوز، اما چه شد که نادر فقیه زاده وارد بی ام و، شد خودش تعریف می کند. در دانشگاهی که در آن تحصیل می کردم در آخر هرترم نمایشگاه کارهای طراحی خودمان را داشتیم. در این مراسم معمولا مهمان های مهمی می آمدند. این مهمان ها طراحان و مسوولان شرکت های خودروسازی مشهور دنیا بودند که اکثرشان از شرکت های خودروسازی آلمان از قبیل بنز، بی ام و، پورشه و ... آنجا بودند. 

آن ها می آمدند که رابطه بین دانشجویان و صنعت ایجاد شود. به این وسیله بود که در ترم 4 ، پورشه و بی ام و برایم امکاناتی برای بورسیه دادند و چون من به بی ام و احساس خوبی پیدا کرده بودم انتخابم بی ام و شد.

اما او درباره صنعت خودرو ایران چگونه فکر می کند. نادر فقیه زاده معتقد است که آنچه صنعت خودرو ایران به آن نیاز دارد ارتباط درست بین صنعت و دانشگاه است چرا که در ایران استعداد های زیادی بین جوانان برای طراحی خودرو وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دیپلمات های اروپایی: پیشنهادهای ایران باعث ناامیدی شده/ انریکه مورا: چهارشنبه یا پنجشنبه آینده به مذاکرات باز می‌گردیم

گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌هاست نه مذاکره هسته‌ای/ موضوع استاندار سریع‌تر تعیین تکلیف شود

جزئیات رنگ بندی جدید کرونایی کشور/ صفر شدن مرگ و میر در 13 استان کشور

واژگونی اتوبوس «اصفهان به بندرعباس» یک کشته و ۵ مجروح بر جا گذاشت

کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس‌های خصوصی مجازی

سایت نزدیک به قالیباف: انتخاب محمد به جای قاسمی با انتقاداتی از درون جریان اصولگرایی همراه خواهد بود

هیچ ملّتی بدون تحمّل بسیاری از سختی‌ها، به جایی نمی رسد/ ان‌شاءالله تحمّل این سختی‌ها، ملّت ایران را به اوج خواهد رساند

بیانیه جبهه اصلاحات درباره بحران آب در اصفهان

تحلیل پسر شهید بهشتی از جمله حزب معبد من است

تجدید ساختار حزب و تشکیل دولت سایه در دستور کار حزب کارگزاران

پر بحث

اگر گلباف و شهداد با هم به توافق برسند که یک شهرستان شوند، این کار با سرعت قابل اجراست   (۱۳ نظر)

حذف علی لاریجانی از انتخابات ریاست‌جمهوری   (۳ نظر)

حاج ماشاالله زنگی آبادی خیر مدرسه ساز درگذشت   (۲ نظر)

از شانس بالای شعرباف و سالاری تا احتمال انصراف قاری قرآن/ شورای شهر موضوع فقدان 9 سال سابقه مدیریت میانی شعرباف را چگونه حل و فصل می‌کند؟   (۲ نظر)

دوست داشتم و دارم قاسم بدون پسوند یا پیشوندی باشم/ من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن/ در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند   (۱ نظر)

بیانیه علی لاریجانی پس از ردصلاحیت   (۱ نظر)

نژادحیدری به عنوان دبیرکل جدید جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان انتخاب شد   (۱ نظر)

برای همیشه تفکر خطرناک لیبرالی را از قاموس سیاسی مملکت کنار بگذاریم/ مردم از رأی دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند/ دولت بنفش با شعار های فریبنده و دروغین رأی این مردم را تصاحب کرد/ شما و دولتتان مسئول تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسائل نابسامان کشور هستید   (۱ نظر)

اساساً منتقد ادبی به معنای تخصصی و حرفه‌ای نداریم / فضای نشر از "باند بازی" و "رانت" رنج می‌برد /ترجمه ادبی وضعیت آشفته و بی در و پیکری دارد / گرفتاری‌های مترجم ایرانی، هیچ ارتباطی به خود کار ترجمه ندارند/ مهمترین دغدغه‌ی من در زندگی "فلسفه و معنای زندگی" است/ گاهی کلاف زندگی را گم می‌کنم   (۱ نظر)

فرج الله اسدی از فعالان سیاسی اصلاح طلب کرمان دار فانی را وداع گفت   (۱ نظر)