کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در همایش 24 خرداد
رزم حسینی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حوزه آب اقدامات بسیار زیربنایی در این استان انجام شده است، گفت: استانی هستیم که در مصرف آب اسراف می کنیم که طرح به نسبت کامل همیاران آب را مطرح کردیم.
 استاندار کرمان گفت: وی خاطرنشان کرد: دولت قبل اقتصاد را به دره انداخت اما دولتی با اخلاق و تدبیر روی کار آمد تا این کشور را بسازد. 

به گزارش گفتارنو علیرضا رزم حسینی در همایش بزرگداشت 24 خرداد اظهار کرد: زمانی که قرار شد ستاد روحانی تشکیل شود 70 تا 80 درصد فعالان آن ایثارگران بودند و افتخار بزرگی است که ایثارگران هر وقت احساس کردند حضور یابند کار انجام داده اند. 

وی ادامه داد: این نشست به منظور قدرشناسی از مردم تشکیل شده و یادآور رای مردم و صحنه ای است که رای مردم می تواند هر جریانی را به نفع آنها تغییر دهد. 

وی ادامه داد: روز بعد از انتخابات 24 خرداد در سال 92 قیمت دلار از سه هزار و 850 تومان به سه هزار و 125 تومان رسید و چیزی جز انتخابات و نتیجه ای که حاصل شد بر آن تاثیرگذار نبود. 

رزم حسینی خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی مثل ما که بر پایه مردم تشکیل شده اند با کم هزینه ترین رای که یک برگه کاغذ است قدرت را جابجا می کند. 

استاندار کرمان تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید در حوزه سیاسی آشفتگی داخلی و سیاسی داشتیم که در حوزه داخلی اختلافات و دعواهایی وجود داشت و در حوزه خارجی نیز تحت فشار شدید تحریم ها بودیم و دولت روحانی به صحنه آمد. 

وی با اشاره به اینکه در این نشست مهمان‌هایی از گروه های مختلف اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان داریم اظهار کرد: سبد رای روحانی مخصوص یک جناح نبود و همه فعالان سیاسی و گروه‌های مردم در این سبد رای ریختند. 

رزم حسینی بیان کرد: در استان کرمان با داشتن امکانات مادی و معنوی شایسته استانی بهتر هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: دولت روحانی تصمیم گرفت در استان کرمان فردی که دغدغه توسعه اقتصادی دارد را به عنوان استاندار مسوول کند تا از ظرفیت های درونی برای توسعه استفاده کند. 

فضای امروز استان به یمن حماسه 24 خرداد است 
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: فضایی که امروز در استان کرمان بوجود آمده به یمن 24 خرداد است. 

وی اظهار کرد: در حوزه سیاسی وحدتی که اکنون در استان وجود دارد کم نظیر است و در این دولت منشور همدلی که همه فعالان سیاسی از هر جناحی آن را پذیرفتند به امضا رسیده که گروه ها و احزاب مختلف سیاسی در عین رفاقت رقابت کنند. 

رزم حسینی تصریح کرد: این کار عین عقلانیت سیاسی است و هر کس به رای و عقیده دیگران احترام می گذارد و رای را مردم می دهند. 

وی اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی شورای نگهبان داور و دولت مجری انتخابات است و باید زمینه را برای حضور حداکثر مردم فراهم کند. 

وی ادامه داد: استان کرمان از نجبای سیاسی بالایی برخوردار است و با وجود این منشور همدلی استان کرمان الگوی انتخاباتی برای سایر استان ها خواهد شد.

6تا 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کرمان در حال اجراست 
استاندار کرمان با اشاره به فعالیت های اقتصادی انجام شده در استان بیان کرد: کارهای زیادی انجام شده و البته در راستای توسعه اقتصادی رضایت کامل را جلب نکرده و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

وی تصریح کرد: 6 تا 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری راستی آزمایی شده و توسط سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان مجاهدان اقتصادی در حال اجراست. 

رزم حسینی حضور قرارگاه خاتم الانبیاء را در پروژه های شهری کرمان یک اتفاق تاریخی عنوان کرد و گفت: در شهر کرمان 29 پل و تقاطع برای رفع ترافیک نیاز داریم. 

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون 14 پل در شهر کرمان احداث شده اما در هشت ماه گذشته قرارداد احداث 13 پل دیگر در شهر کرمان با قرارگاه خاتم الانبیاء بسته شده است و قرار است در مدت 20 ماه تمام پروژه های 13 گانه را به پایان برسانند که پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

رزم حسینی با اشاره به احیای بافت تاریخی شهر کرمان نیز گفت: باید در متن شهر کرمان که بافتی کاملا تاریخی است به منظور جذب گردشگران، سرمایه گذاری کنیم و در این راستا نیز کار احیای بافت تاریخی شهر کرمان در سه فاز هم اکنون در حال اجراست. 

وی در حوزه سلامت ادامه داد: امسال با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و بیمارستان نوریه اقدامات ارزنده ای در راستای خدمات رسانی به مردم انجام شد

باغ فتح آباد مانند نگین می درخشد
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه باغ فتح آباد که روزی مخروبه ای بود امروز مثل نگینی می درخشد، گفت: احیای باغ فتح آباد از سال گذشته در دستور کار استانداری قرار گرفت و کار مرمت و بازسازی باغ فتح آباد کرمان هم اکنون با پیشرفت 95 درصدی ادامه دارد که حاصل همدلی، همزبانی و همگرایی بوده است. 

استاندار کرمان ادامه داد: کرمان خودرو در گذشته هزار و 500 کارگر داشت اما اکنون هشت هزار کارگر دارد و با رشد 80 درصدی در تولید روبروست و حتی در بخش هایی با کمبود نیروی انسانی برای کار مواجه است. 

54 امام جمعه استان حامی دولت هستند  
وی ادامه داد: اگر می خواهیم توسعه در کشور بوجود آید باید از ظرفیت ائمه جمعه استفاده کنیم و امروز وحدت بی نظیری در استان کرمان به برکت حضور 54 امام جمعه بوجود آمده است که همگی حامی دولت هستند. 

رزم حسینی افزود: مردم امروز نیاز به کار دارند، رای می دهند و حاضر نیستند که سنگ به دست بگیرند که این شعور مردم ما را می رساند. 

وی خاطرنشان کرد: دولت قبل اقتصاد را به دره انداخت اما دولتی با اخلاق و تدبیر روی کار آمد تا این کشور را بسازد. 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: قوام نظام به توسعه یافتگی و سطح رفاه مردم است، و معاش مردم به معاد مردم گره خورده است. 

رزم حسینی اظهار کرد: پیشینه عقب افتادگی اجتماعی، تاریخی، سیاسی و کاری داریم اما می خواهیم فعالیت فعالان سیاسی استان الگوی کشور باشد. 

نگاه سیاسی به موضوعات نداشته ام
وی ادامه داد: خدا را شاهد می گیرم که هیچ گاه نخواسته ام برای هر موضوعی نگاه سیاسی داشته باشم و جناحی را حذف و جناحی را برتری دهیم بلکه خواستیم همه باشند. 

رزم حسینی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حوزه آب اقدامات بسیار زیربنایی در این استان انجام شده است، گفت: استانی هستیم که در مصرف آب اسراف می کنیم که طرح به نسبت کامل همیاران آب را مطرح کردیم. 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با کمک کشاورزان 345 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد و رتبه اول جذب اعتبارات را در آبیاری تحت فشار در کشور بدست آوردیم. 

وی با اشاره به اینکه رتبه سی ام را در جذب تسهیلات صندوق ذخیره ملی با 180میلیارد ریال داشتیم گفت: امروز فقط در حوزه کشاورزی 170 میلیارد تومان جذب کردیم. 

رزم حسینی با بیان اینکه دیگر نمی توانیم به کشاورزی سنتی در استان ادامه دهیم، افزود: طرح دائمی برای نجات کشاورزی استان کرمان تدوین شده و هدف طرح همیاران آب نیز این است که سطح زیر کشت کشاورزی در استان با افزایش راندمان از 800 هزار هکتار به 200 هزار هکتار برسد و همان هزینه 14 هزار میلیارد تومانی در سال برای این بخش در نظر گرفته شود. 

پروژه جدید تعریف نمی کنیم 
رزم حسینی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی ما در استان، تکمیل پروژه های نیمه تمام است تصریح کرد: 4 هزار و 200 پروژه نیمه تمام از دولت های قبل مانده است که یکی از سیاست های این دولت، اتمام پروژه های نیمه تمام بوده است. 

وی تصریح کرد: پروژه جدیدی را در استان آغاز نخواهیم کرد مگر اینکه منابع مالی آن تامین شده باشد.

امکان انتقال یک میلیارد مترمکعب آب به فلات مرکزی ایران بوجود می آید
 استاندار کرمان گفت: حفر تونل 38 کیلومتری برای انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان امکان انتقال یک میلیارد مترمکعب آب را به فلات مرکزی ایران بوجود خواهد آورد.   
 
رزم حسینی افزود: حفر این تونل باعث شد که قرارداد 800 میلیون دلاری انتقال آب از دریای عمان نیز اتفاق بیفتد. 

وی ادامه داد: در این دولت بحث دو طرح انتقال آب به استان کرمان قطعی است که یک خط برای مصرف شرب و خط دیگر برای صنعت در حال اجراست که خط دوم انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان با حفر 38 کیلومتر تونل هم اکنون در حال اجرا و پیمانکار این طرح نیز انتخاب شده است. 

رزم حسینی اظهار کرد: اجرای انتقال آب از سد صفارود به شمال کرمان طرحی سه ساله خواهد بود که بخشی از مشکل کم آبی استان را حل خواهد کرد. 

فرهنگ مطالبه گری افزایش یابد
استاندار کرمان در بخش دیگری ادامه داد: اگر می خواهیم کشور و استانی در حد و قواره کرمان داشته باشیم، باید فرهنگ مطالبه گری را افزایش دهیم. 

وی افزود: هیچ کرمانی نباید از حق خود برای آبادانی بگذرد و مدیر استانی باید از حقوق استان در مرکز دفاع کند. 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اقتصاد مردمی می گوید که اختیارات به استان ها واگذار شود چرا واگذار نمی شود، چرا می ترسیم بگوییم و حرف نمی زنیم. 

وی ادامه داد: وقتی گنج در استان وجود دارد و مردم در رنج هستند حتما دولت تدبیر و امید اختیارش را می دهد و باید بدهد. 

رزم حسینی اظهار کرد: طرح مثلث توسعه استان نسخه ای با مدارک مثبت می گوید که اگر موانع و بروکراسی برداشته شود و سخاوت در واگذاری اختیارات باشد، اقتصاد مقاومتی بوجود می آید. 

استاندار کرمان افزود: تمرکز گرایی برطرف شود و استان ها خود را اداره کنند. 

وی به شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی اشار کرد و افزود: این شهر به غیر دولت واگذار شده که دولت به علت بار سنگین و بودجه ناچیز نمی تواند کشور را بسازد و باید از پول مردم استفاده کند. 

رزم حسینی خاطرنشان کرد: این شهر به مجموعه ای واگذار شده که بتواند آن را بسازد و الگوی کل کشور شود و شهروند قلعه گنجی باید شناسنامه جدیدی از توسعه داشته باشد و البته دولت ها تشکیل شده اند که در خدمت توسعه باشند. 

وی ادامه داد: دولت ها همواره خود را بزرگ کرده اند به جای اینکه مردم را بزرگ کنند. 

استاندار کرمان ابراز امیدواری کرد که در آرامش سیاسی و با ثبات نسبی اقتصادی بتوانیم استان را توسعه دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)