کد خبر: ۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست شورای شهر کرمان مطرح شد
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و ایجاد منابع پایدار شورای شهر کرمان از کسری بودجه 141 میلیارد تومانی شهرداری کرمان خبر داد.
گفتار نو / گروه جامعه:

 رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و ایجاد منابع پایدار شورای شهر کرمان در نشست عمومی این شورا گفت: تفریغ بودجه سال 95 در کمیسیون بررسی شد.

به گزارش گفتارنو، حسین چناریان با اشاره به کسری 141 میلیاردی در بودجه سال 95 افزود: به دلیل پروژه‌های شهری این کسری بودجه ایجاد شده است.

بودجه امسال را واقعی‌تر ببندیم

محمدجواد کامیاب با بیان این‌که «باید روی موضوع کارکنیم»، پیشنهاد داد: بهتر است فرصتی فراهم کنیم تا شهردار جدید نسبت به بودجه آگاهی لازم را به دست آورد که با واکنش علی خدادادی دیگر عضو شورای شهر همراه بود که گفت: شهرداری بر روی بودجه 95 کارکرده و فرصتی وجود ندارد.

موسوی سرپرست شهرداری هم با اشاره به نامه‌های دریافتی از دیوان محاسبات بر محدودیت زمانی و لزوم تسریع در تعیین تکلیف بودجه 95 تأکید کرد.

رئیس شورای شهر اما در ادامه گفت: امور مالی شهرداری به این جمع‌بندی به این رقم رسیده است و این رقم مابه‌التفاوت هزینه و درآمدها هست.

کامیاب بار دیگر تأکید کرد: به لحاظ اینکه بودجه 95، پایه بودجه سال بعد است پیشنهاد می‌دهم آقای عالم زاده به‌عنوان شهردار جدید در جریان این موضوع قرار گیرند تا لااقل برای بستن بودجه سال بعد با مشکل مواجه نشویم.

فرشاد در ادامه با بیان این‌که 141 میلیارد جزء تعهدات شهرداری است ادامه داد: باید ببینیم چقدر درآمد داشتیم تا بودجه امسال را واقعی‌تر ببندیم.

خدادادی در ادامه با بیان این‌که پولی در شهرداری وجود نداشته اما هزینه شده اظهار داشت: بدهی‌ها به قرارگاه‌های خاتم را ثبت مالی کردند تا بتوانند در سنوات آینده بپردازند.

نشست‌های عمومی شورا تعطیل‌نمی شود

رئیس شورای شهر در آغاز این نشست با تقدیر از سرپرستی موسوی بر شهردار کرمان اظهار کرد: همه اعضای شورا اذعان دارند آقای موسوی در همه تنگناها و مشکلات به بهترین نحو شهرداری را اداره کرد و برنامه‌ها را به‌پیش برد.

محمد فرشاد با اشاره به اینکه تصور شده بود با برگزاری برنامه امروز معارفه و تکریم شهردار جدید و سابق جلسه شورای عمومی امروز عصر تعطیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: جلسات شورای شهر به‌هیچ‌وجه تعطیل نخواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: برخی نواقص در برنامه‌های سالن برای برنامه معارفه شهردار بود که البته همه زحمت کشیدند و از همه‌کسانی که زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد: شهرداری روزبه‌روز بهتر و با شتاب بیشتر به سمت تعالی پیش رود.

شهردار کرمان هم بابیان اینکه برنامه معارفه و تکریم امروز صبح در سالن بسطامی بوستان مادر به‌خوبی برگزار شد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم در این برنامه عهدی بود که فی‌البداهه به ذهنم رسید که رئیس شورای شهر و نماینده دولت و نماینده ولی‌فقیه در استان را به جایگاه دعوت کنم و عهدی را برای توسعه استان ببندیم.

سید مهران عالم زاده افزود: امیدواریم بتوانیم این عهد را به معنای واقعی خود اجرا کنیم.

وی بیان کرد: از آقای موسوی که در این چند ماه سرپرستی شهرداری را بر عهده داشتند و تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم.

موسوی هم که سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت، با تقدیر از اعضای شورای شهر برای همکاری عنوان کرد: دوران سرپرستی شرایط خود را دارد و امیدوارم در زمان مسئولیت خود گام‌های خوب و مثبتی برداشته و رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

تیرهای برق بولوار صدوقی عوض شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست گفت: لازم می‌دانم از صداوسیما هم برای پوشش خبری آیین تودیع و تکریم شهردار جدید و سابق کرمان تشکر ویژه کنیم.

علی خدادادی افزود: تمام تیرهای برق مسیر بلوار شهید صدوقی توسط شرکت توزیع نیروی برق شمال استان تعویض شده است و لازم است به‌صورت کتبی از این شرکت تشکر کنیم و همچنین درخواست دارم تا نیروهای شهرداری هم نهایت همکاری با این شرکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی هم گفت: پشتوانه عالم زاده اکثریت آراء است که امیدواریم تا پایان دوره شورا همچنان به کار خود ادامه دهند و همه ما بتوانیم به شهردار کمک کنیم و اولویت کار هم رسیدگی به امور شهر و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای است.

منصور ایرانمنش از اینکه مهران عالم زاده از سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن انبوه سازان استعفا کرده است، تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان شورا هم با تقدیر از شهردار کرمان برای توجه به مقوله فرهنگ ، بر توجه به جایگاه زنان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی تاکید و اظهار کرد: جای امیدواری است که شهردار کرمان توجه ویژه‌ای به بانوان داشتند و شورا هم پشتیبان شهردار هست.

زهرا ایران‌منش همچنین از تدوین آیین‌نامه نام‌گذاری معابر و آیین‌نامه آرامستان مفاخر خبر داد و گفت: آیین‌نامه آرامستان مفاخر تدوین و در اختیار اعضاء قرارگرفته است و آیین‌نامه نام‌گذاری معابر هم به‌زودی ارائه خواهد شد.

ایران‌منش همچنین به ارائه گزارشی از شورای شهرستان پرداخت و افزود: دو ساعت از زمان به ارائه اظهارات اعضای شورای شهرستان دادیم و همچنین جلسه‌ای را با فرماندار داشتیم. قرار بر این شد جلسات شورای شهرستان را در شهرهای مختلف برگزار کنیم.

وی ادامه داد: جلسه آینده شورای شهرستان در شهداد با حضور مدیران کل ازجمله مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

به بافت تاریخی کرمان توجه شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی هم عنوان کرد: وظیفه شورا به‌عنوان یک ناظر درزمینهٔ بافت تاریخی تعریف‌شده و شرح خدمات هم ارائه‌شده است.

رامین ارجمند کرمانی ادامه داد: در خصوص اعتباراتی که بایستی درزمینهٔ بافت تاریخی دیده شود هم شهرداری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارجمند کرمانی از تشکیل یک کارگروه ویژه در خصوص بافت تاریخی کرمان خبر داد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف گفت: فرصتی تا نوروز نیست و اگر قرار است اقدامی صورت گیرد بایستی از همین‌الان شروع کرد.

سید محمدرضا معین زاده میرحسینی همچنین خواستار تعیین تکلیف آرامستان جدید شد.

علی اکبر مشرفی عضو شورای شهر هم خطاب به شهردار کرمان، خواستار رسیدگی به وضعیت جنگل قائم شد و گفت: قرار بر این بود زمین آستان قدس رضو در مجاورت جنگل قائم به یک مجموعه تفریحی و گردشگری تبدیل شود و لازم است شهرداری این موضوع را پیگیری نماید.

پارک ها آماده شوند

نایب رییس شورا هم با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از اقامت در پارک ها با توجه به زلزله های اخیر در کرمان گفت: سال گذشته شهرداری در ارایه خدمات به مسافران نوروزی امادگی لازم را نداشت.

علی بهرامی افزود بسیاری از نامه هایی که شورا به شهرداری ارجاع می دهد در حیطه کاری خود شهرداری است و لازم است این رویه تغییر کند.

برچسب ها: شورای شهر کرمان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آلارم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
این چه سبک و شیوه ای باب شده است که بایست بدهی هائی انباشته و به سنوات آینده انتقال یابد و آن هم آینده ای که روند بودجه عمرانی آن به زعم همگان رو به بحران است .
بیچاره مدیران آینده ای که باید همه انرژی و وقتشان مصرف تسویه این بدهی ها گردد؟
این از شهرداری / دیتگاه های دولتی هستند که سابقه نداشته تعهداتی چندین برابر بدهی های عمرانی سالیانه شان در بهترین و خوش بینانه ترین حالت ممکن ایجاد نموده و همچنان مصر بر ادامه این روند هستند. آیا صحیح است مدیرانی جهشی با هر نیتی چنین روندی را تعقیب کنند ؟ مگر این موضوع به عنوان یکی از خطاها و انحرافات دولت مهر ورزی قلمداد نمی شد ؟ چه شد آن همه حساسیت هائی که حول این محور بود ؟ فقط توجیه پشت توجیه و فرافکنی .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)