کد خبر: ۲۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق ایران:
معاون اقتصادی و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق ایران گفت: با توجه به مصرف بالای آب در کشاورزی و در نظر گرفتن 80 سنت به عنوان قیمت هر مترمکعب آب، به نظر می رسد خود آب فروخته شود بهتر است تا کشاورزی به شیوه فعلی انجام شود زیرا فرآورده های تولیدی در کشاورزی، حتی هزینه نهاده ها را نیز برگشت نمی دهد.
معاون اقتصادی و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق ایران گفت: با توجه به مصرف بالای آب در کشاورزی و در نظر گرفتن 80 سنت به عنوان قیمت هر مترمکعب آب، به نظر می رسد خود آب فروخته شود بهتر است تا کشاورزی به شیوه فعلی انجام شود زیرا فرآورده های تولیدی در کشاورزی، حتی هزینه نهاده ها را نیز برگشت نمی دهد.

مرتضی الله داد در نشست بحث و تبادل نظر پیرامون ارزش واقعی آب در کرمان گفت: این مرکز حاضر است به بحث «آب» به عنوان یک موضوع ملی و اساسی بپردازد و مسائل را پیگیری کند. 

الله داد افزود: باید به مردم آگاهی داد که قیمت واقعی مصرف یک مترمکعب آب چقدر است و نتیجه مصرف زیاد آب، مواجه با بی آبی و در نهایت مهاجرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند هنگامی که آب نباشد چه تلاش هایی را فقط برای زنده ماندن باید انجام دهند، بیان کرد: باید مقالاتی در رابطه با این مسائل و آگاهی دادن به مردم در رسانه های استان به چاپ برسد تا حساسیت و توجه بیشتری را به خود جلب کند و در واقع آینده بدون آب را تصور کنند. 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق ایران خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف بالای آب در کشاورزی و در نظر گرفتن 80 سنت به عنوان قیمت هر مترمکعب آب، به نظر می رسد خود آب فروخته شود بهتر است تا کشاورزی به شیوه فعلی انجام شود زیرا فرآورده های تولیدی در کشاورزی، حتی هزینه نهاده ها را نیز برگشت نمی دهد.

رئیس اندیشکده تدبیر آب ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: از حدود سه سال گذشته تا کنون راستی آزمایی اجرای طرح همیاران آب در کرمان به اندیشکده سپرده شد که پیشنهاد نامگذاری آن با عنوان «افزایش بهره وری» و «پایداری سفره های آب زیرزمینی» مطرح شد. 

سیداحمد علوی افزود: دو میلیارد و 300 میلیون مترمکعب ذخیره آب با اجرای این طرح برآورد شده اما اجرای آن تاکنون در زمینه ذخیره آب تاثیرگذاری چندانی نداشته است ضمن آنکه اجرای این طرح با هدف افزایش بهره وری از آب بسیار موفق و عالی بوده اما قابل اجرا برای پایداری آب نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آلارم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
گاهی بنا بر منافع و مصالح خاصی، همه نگاه ها و توجهات به موضوعی متمرکز می شود و همه یک بعدی و سطحی نگرانه به شدت واکنش مشابهی نشان می دهند که چندان تاثیر مثبتی هم در رفع آن معضل ومشکل ندارد و شاید فقط شکل و ظاهر موضوع را عوض کند و یا درمانی موضعی و موقت باشد . مشکل بهره وری گریبان همه منابع و عوامل تولید در همه بخش ها ی صنعتی ، خدمات و کشاورزی است و محور اصلی بهره وری عامل انسانی است که آن چه عیان است چه حاجت بیان است ؟ این همه دستگاه های متعدد با لشکری از نیرو با این همه ادعا هم خصوصی و هم دولتی برای موضوعی سامان داده شده است ولی حتی بین این دستگاه ها هدف ها گم و رفتارها در تضاد و فقط شده است اشتغالی با ساعات کار مشخص برای برخی . خود دولت مدعی است 70 در صد مازاد نیرو دارد . مگر این مازاد برای آن اندک نیروی خلاق و متعهد و توان مند انگیزه ای برای کار مفید و اثر بخش می گذارد ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)