کد خبر: ۲۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان تأکید کرد:
شهردار کرمان به قانون‌گرایی در شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی مدیران اطلاعات کافی مربوط به حوزه خود ندارند و عموماً با این موضوع مردم را بلاتکلیف می‌گذاریم. مدیر باید مطلع باشد و امروز من هم که به‌عنوان شهردار انتخاب شدم بایستی اطلاعات بیشتر داشته باشم.

گفتار نو / گروه شهر:

شهردار کرمان به قانون‌گرایی در شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی مدیران اطلاعات کافی مربوط به حوزه خود ندارند و عموماً با این موضوع مردم را بلاتکلیف می‌گذاریم. مدیر باید مطلع باشد و امروز من هم که به‌عنوان شهردار انتخاب شدم بایستی اطلاعات بیشتر داشته باشم.

سید مهران عالم زاده صبح امروز سه‌شنبه در نخستین نشست خود با مدیران شهرداری (شورای مدیران) بابیان اینکه شهرداری همیشه در هر دوره‌ای چالش‌ها و تنگناهای خود را داشته اما در مسیر خود با توجه به مشکلات حرکت کرده است، اظهار کرد: مدیران بر اساس توانایی و به نیت خدمت می‌آیند.

وی عنوان کرد: همه مدیرانی که در شهرداری در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند باید بدانند تا زمانی در پست حضور دارند مسئول‌اند و معطل ماندن امورات مردم بخاطر نگرانی برای بودن یا نبودن در سمت خود، کار شایسته و درستی نیست.

وی خطاب به مدیران شهرداری خاطرنشان کرد: مسئولیتی که به ما محول شده است و تا زمانی که آن سمت حضور داریم باید کار خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی ادامه داد: اساساً مسئولیت‌ها در شهرداری‌ها و دولت و در نهادهای این شکلی مسئولیت‌های سختی است و جای شکر از این نظر باقی است که بتوان خدمتی را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: امورات شهرداری به هیچ بهانه‌ای تعطیل و دچار رکود و تعطیل نشود، قطعاً زمانی مدیر عوض می‌شود تغییرات مدیریتی در آن مجموعه‌داریم و منحصر به یک دوره و یک نفر  نیست، طبیعتاً مدیر جدید همراهان خود را می‌خواهد که همسو و همگام با او حرکت کنند. علت انتخاب نشدن یک مدیر برای ادامه کار و یا پست جدید این نیست که آن فرد توانایی ندارد و ممکن است که هماهنگی لازم را با گروه نداشته باشد.

وی همچنین به سرپرستی موسوی در شهرداری و در مدتی که شهردار تائید نشده بود، اشاره و اظهار کرد: در این مدت امورات انجام‌شده است و نشان می‌دهد مدیران شهرداری توانایی لازم رادارند و یقیناً اگر تغییر و تحولی صورت گیرد در راستای هماهنگی بیشتر است.

جزیره‌ای عمل نکنیم
وی خاطرنشان کرد: همدلی از همه موضوعات مهم‌تر است زیرا دور یک میز نشستیم و به یک نتیجه رسیدیم، علیرغم اینکه ممکن است سلیقه من همراه نباشد اما باید در راستای خرد جمعی حرکت کنیم و یک‌صدای واحدی از شهرداری و سازمان‌های زی ربط و معاونت‌ها شنیده شود و خدای‌ناکرده نباید جزیره‌ای عمل کنیم. هرکسی حق دارد نظر خود را بدهد اما وقتی به یک نظر جمعی رسیدیم باید به آن عمل کنیم.

وی بیان کرد: اگر قصوری از ما در مدیریتمان دیده می‌شود برای مردم توجیه کردن موضوعات کار پسندیده‌ای نیست و باید در پاسخ به مردم از ادبیات مناسب استفاده کرد و در این دوره حتماً مردم را به‌عنوان کسانی که بالادست شهرداری هستند و زیردست ما نیستند، نگاه کنیم و این دید را هم تقویت کنیم.

شهردار جدید کرمان به قانون‌گرایی در شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی مدیران اطلاعات کافی مربوط به حوزه خود ندارند و عموماً با این موضوع مردم را بلاتکلیف می‌گذاریم. مدیر باید مطلع باشد و امروز من هم که به‌عنوان شهردار انتخاب شدم بایستی اطلاعات بیشتر داشته باشم.

شهرداری‌های مناطق وحدت رویه ندارند
عالم زاده بار دیگر تأکید کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها بر اساس خرد جمعی باشد و نظرات را در موضوعات مختلف مستندسازی کنیم. همچنین همگرایی و وحدت طلبی در شهرداری مناطق مختلف اتفاق افتد و به نظر می‌رسد شهرداری‌های مناطق وحدت رویه ندارند و بایستی شورایی به‌عنوان شورای هماهنگی مناطق تشکیل گردد. 

وی خطاب به مدیران شهرداری گفت: توجه به اخلاق، انتخاب شایسته به‌عنوان معیارهای اصلی در انتخاب افراد برای سمت‌ها در نظر بگیرید.

وی همچنین به چندشغله بودن برخی مدیران شهرداری بیان کرد: تضاد منافع یا تعارض منافع هم از موضوعات دیگر است، برخی ممکن است شغل‌های دیگری هم داشته باشند که تضاد منافع در شهرداری رعایت نشده است و لازم است تا همکاران این موضوع را رعایت کنند. وقتی در جایگاهی مثل شهرداری قرار می‌گیرید اول منافع مردم در اولویت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اشتباهات کوچک را بزرگ نکنید و این‌طور نباشد که نیروها را بسوزانیم و برخوردهای قهرآمیز صورت نگیرد. ابتدا باروحیه اصلاحی و ارشادی برخورد انجام گیرد و در صورت تکرار برخوردها متناسب با همان موضوع انجام گردد.

درهای شهرداری به روی مردم باز است

وی یادآور شد: باید ارتباط خود را با مردم حفظ کنیم و درهای شهرداری را به روی مردم نبندیم و کانال‌های ارتباطی را بازکنیم و اجازه دهیم مردم به‌راحتی نظرات و پیشنهاد‌ها خود را با ما دور میان بگذارند و مردم احساس غریبه بودن نکنند.

وی تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه دنبال افزایش نیروی انسانی نباشیم و مجموعه نیروی فعلی کفایت شهرداری را می‌کنند، باید نیروها را متناسب با حوزه مربوط انتخاب کنیم و جانمایی برخی نیروها در جایگاه خود درست نیست. همچنین لازم است شورای آموزشی کاربردی راه‌اندازی گردد تا نیروها متناسب با سمتی که در اختیاردارند آموزش داده شوند.

وی همچنین در ادامه توجه مدیران شهرداری را به پتانسیل سرمایه‌گذاری خواستار شد.
 
گزارش‌هایی که روابط عمومی ارائه می‌دهد درشأن شهرداری نیست

شهردار کرمان با انتقاد از عملکرد روابط عمومی شهرداری  بیان کرد: روابط عمومی نباید این باشد که اگر شهرداری فعالیت جزئی انجام می‌دهد را اطلاع‌رسانی نماید.  به نظر می‌رسد نقش روابط عمومی از این پررنگ‌تر و حساس‌تر باشد و محتوای گزارش هم باید حساس‌تر و بیشتر باشد  و این گزارش‌هایی که رابط عمومی ارائه می‌دهد درشأن شهرداری نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در دوره مدیریت جدید به دنبال شفافیت سازی است، اضافه کرد: اکنون چقدر روابط عمومی‌ها ارتباط با مردم‌دارند و چه مقدار در رابطه با ارتباط مردم با شهرداری نقش دارند؟ شفافیت سازی در شهرداری حق مردم است و روابط عمومی در این موضوع نقش اساسی دارد.

وی گفت: ما روابط عمومی یک معاون یا یک مدیر نمی‌خواهیم، روابط عمومی‌ها گزارش تهیه کنند اما با محتوا باشد و  شفافیت‌های سازمانی از دیگر وظایف روابط عمومی‌هاست و فردی که از پله اول شهرداری بالا می‌آید باید بداند قوانین و مقررات و ضوابط چیست.

وی تصریح کرد: اکنون اگر کسی که بخواهد پروانه بگیرد سازوکار این موضوع در کجا ذکرشده است  و این اطلاع‌رسانی هم از وظایف روابط عمومی است.
وی بار دیگر تأکید کرد: شفاف‌سازی باید صورت گیرد و از وظایف روابط عمومی است و من هم‌زمانی که به‌عنوان یک فرد به شهرداری مراجعه می‌کردم با مشکلاتی مواجه می‌شدم که علت آن نبود اطلاع‌رسانی بود.
وی همچنین گفت: باید به این سمت برویم تا محاسبات نرم‌افزاری انجام شود  و باید از منافع شهرداری و مردم به‌عنوان کسانی که خدمتگزار آنان هستیم دفاع کنیم. 
وی اعتیاد را از مشکلات برخی کارکنان شهرداری دانست و گفت: این افراد تا پایان سال فرصت دارند تا اقدامات لازم را انجام دهند و این درشان شهرداری نیست.

تا کی باید شهرداری با استفاده از  سیستم بسته و سنتی کار خود را ادامه دهد
شهردار کرمان بابیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری برای راه‌اندازی خودکارسازی یکپارچه اداری نگاه ویژه‌ای داریم، عنوان کرد: تا کی باید شهرداری با استفاده از  سیستم بسته و سنتی کار خود را ادامه دهد و اکنون بسیاری از سازمان ها کار خود را باتکنولوژی به پیش می برند که شهرداری هم باید در این مسیر گام بردارد و قطعا از بخش مربوط به این موضوع گزارش عملکرد می خواهیم.

عالم زاده ادامه داد: بحث دیگر تصویب پروژه های عمرانی ست که باید به مدیران شهرداری  اطلاع رسانی گردند و همچنین سعی می کنیم پروژه های شهری و عمرانی با تصویب شورای معاونین و با حضور شهرداران مناطق اتفاق افتد و نظر خواهی از حوزه های مختلف انجام شود. وظیفه روابط عمومی است تا اطلاع رسانی را به سایر حوزه ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت واحد شهری نداریم از تشکیل کارگروه ویژه خبر داد و گفت:  لازمه مدیریت واحد شهری کارگروه با عضویت دستگاه های مربوط در آن کارگروه داشته باشیم. ادارات دیگر هم وظیفه دارند از املاک خود حراست کنند و شهرداری به عنوان عضو وظایف خود را پیگیری می کند.
وی اظهار کرد: سازمان ها هم خود باید به دنبال خلق ثروت و منابع باشند.

کرمانشهر قرار نیست روزنامه شهردار و سازمان ها و مناطق باشد

وی ادامه داد: کرمان‌شهر نباید با روزنامه های محلی رقابت کند و کرمان شهر بایستی روزنامه تخصصی باشد و قرار نیست روزنامه شهردار و سازمان ها و مناطق باشد، کرمان شهر باید به عنوان پل ارتباطی بین شهرداری و مردم نقش خود را ایفا کند.
وی اضافه کرد: اینکه کی آمد و آن کجا رفت و غیره به ما ربطی ندارد. نظر من این است کرمان شهر به موضوعات تخصصی بپردازد و انتظار می رود در این دوره با این رویکرد جدید موضوعات را دنبال کند.

در ادامه جلسه مدیران و معاونین شهرداری به بیان دیدگاه ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.
مشکلاتی در خصوص آرامستان جدید کرمان، پروژه های در دست اجرا، تجهیزات آتش نشانی و ماشین آلات آتش نشانی، بدهی پیمانکاران، مشکلات بین میراث فرهنگی و شهرداری، از مواردی بود که در نشست شورای مدیران شهرداری کرمان مطرح شد.


برچسب ها: شهردار کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)