کد خبر: ۲۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیران شهرداری در نشست با شهردار کرمان از کارهای بر زمین مانده گفتند
مسئول مرکز مطالعات ستاد بحران با بیان اینکه در چند سال گذشته به مدیریت بحران شهرداری توجه نشده است، تصریح کرد: حتی نیروهای به کار گرفته شده را به دلیل نبود اعتبار به شهرداری واگذار کردیم.

گفتارنو، گروه شهر: 

مسئول مرکز مطالعات ستاد بحران با بیان اینکه در چند سال گذشته به مدیریت بحران شهرداری توجه نشده است، تصریح کرد: حتی نیروهای به کار گرفته شده را به دلیل نبود اعتبار به شهرداری واگذار کردیم.

به گزارش گفتارنو، علوی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم مدیریت بحران داشته باشیم و کار صورت گیرد نیازمند اعتبارات هستیم، گفت: شاید تا به امروز مبلغ 5 میلیون تومان در رابطه با هزینه های جاری از سالانه 120 میلیون تومان مصوب شده را دریافت کردیم که لازم است اعلام کنم با توجه به سابقه خود در مدیرت بحران اگر بخواهیم کار صورت گیرد باید اعتبارات داد وگرنه ما تنها روز را به شب می رسانیم.

نقشه راه گم نشود
مدیرعامل سازمان پسماند هم بر تشکیل کارگروهی برای تدوین برنامه راه تاکید کرد و افزود: لازم است کارگروهی تشکیل و مصوبات آن به صورت دستورالعمل ابلاغ شود و در نهایت ارزیابی و ارزشیابی بر اساس عملکرد بخش ها انجام شود تا مدیران پاسخگو باشند و نقشه راه گم نشود.
مدیرعامل شرکت سالم شهر در این نشست عنوان کرد: نزدیک به 300 نفر کارگر به صورت شیفت در شرکت  سالم شهر مشغول به فعالیت هستند که نیازمند توجه ویژه‌اند.

مشکل سد معبر حل نشده است
سرپرست مدیریت اجرائیات شهرداری اما از اطلاع کافی نداشتن مردم نسبت به قانون و مقررات شهرداری گفت و ادامه داد: باید بتوان از ساخت و سازهای خلاف قانون از طریق واسطه گری جلوگیری کرد.
وی همچنین به اقدامات شهرداری در جلوگیری از سد معبر اشاره کرد و ادامه داد: سد معبر در شهر کرمان علیرغم اقدامات شهرداری حل نشد، همچنین حاشیه شهر هم نیازمند نگاه ویژه ای سوی شهرداری است، شهر با حاشیه نشینی گسترش پیدا می کند و باید جلوی این کار را از طریق راه های قانونی گرفت.

سرمایه‌گذاری بلاتکلیف مانده 
مدیرعامل شهربازی و مدیرعامل دفتر همیاری و مشارکت های مردمی هم با بیان اینکه موضوع ارتقای کیفت خدمات شهرداری از برنامه های شهرداری می باشد، یادآور شد: هزینه ای که ما در زمینه نظارت پرداخت می کنیم برابر با هزینه هایی است که در  شهرهای اصفهان و مشهد در این رابطه پرداخت می کنند اما نظارت همچنان ضعیف است.

وی سرمایه گذاری را از موضوعاتی دانست که برنامه های آن طی سال ها بلاتکلیف مانده است و افزود: وقتی می خواهد سرمایه گذاری در شهربازی و یا بخش های دیگر صورت گیرد همه اظهار نظر می کنند و جلوی کار گرفته می شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار به هر حال دنبال منفعت اقتصادی است و با دیدن مشکلات ورود نخواهد کرد، اکنون 10 تا 12 هزار متر زمین در شهربازی بلاتکلیف مانده و امکان ندارد بدون حضور بخش خصوصی شهربازی را اراتقاء دهیم.
وی همچنین از فعالیت 54 شهردار محله در کرمان خبر داد و بیان کرد: امکان ندارد 14 هزار هکتار شهر را بدون حضور مردم و مشارکت آنان بسازیم. 

دیوان عدالت اداری مصوبات شورا را ملغی می‌کند
دبیر کمیسیون ماده 77 هم از اطلاع نداشتن زیرمجموعه های شهرداری از اختیارات و توانمندی های کمیسیون ها گلایه کرد و ادامه داد: ملغی شدن برخی مصوبات شورا توسط دیوان عدالت اداری یکی از مشکلاتی است که اخیرا به وجود آمده و به نوعی در آینده دردسر بسیار زیادی را برای شهرداری به وجود می آورند.
وی ابراز کرد: اکنون  مصوبه عوارض پسماند و خدمات بانک ها از سوی هیئت دیوان عدالت اداری لغو شده که به نوعی درآمد شهرداری محسوب می شدند و باید کارگروهی برای دریافت عوارض و بحث هایی که اخیرا در دیوان عدالت اداری به وجود می آید تشکیل گردد.


جا برای مردگان نداریم
سرپرست سازمان بهشت زهرا هم از نبود جا برای دفن مردگان در اطراف مسجد صاحب الزمان (عج) گفت و  با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات امروز نبود جا برای دفن است، خواستار شد تا با توجه به کمبود جا برای دفن، آرامستان جدید و تجهیز و احداث و ساخت آن پیگیری شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گفت: برخی مدیران شهری از مشکلاتی که شهرداری با آن رو به رو است اطلاع ندارند و نیازمند یک اطلاع رسانی در این زمینه هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با حضور عالم زاده شهرداری به جایگاهی که در شان آن است برسد و تقویت گردد.

مدیرعامل سازمان میادین هم بر حضور سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: سازمان میادین می تواند با ایجاد بازارچه های تخصصی و با حضور سرمایه گذاران تبدیل به سازمان درآمدزا و بازویی برای شهرداری شود. 
یکی دیگر از مدیران شهری هم گفت: مدیران شهرداری نیاز دارند حمایتی همه جانبه از سوی شهردار داشته باشند و اگر مدیران بدانند که شما حامی آنان هستید قطعا گام های استوارتری خواهند برداشت و همچنین مدیران بالادستی هم باید از شهردار کرمان حمایت کنند.
مسئولی از دفتر بازرسی شهرداری هم در این نشست اظهار کرد: باید در خصوص تکریم ارباب رجوع که مد نظر است برنامه زمان بندی به بخش های مختلف شهرداری داده شود در ضمن واحد عملکرد دفتر بازرسی شهرداری هم فعال نیست که می تواند کمک شایانی به این بخش  دهد. 

به ما اعتباری پرداخت نکردند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری هم از دستورالعمل جدید وزارت کشور به شهرداری ها برای سازمان های آتش نشانی خبر داد و گفت:  هنوز این دستورالعمل آن طور که باید در شهرداری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه "باید تکلیف بحران در شهرداری مشخص شود" افزود: مهمترین بحث تجهیزات و ماشین آلات سازمان آتش نشانی است که در بودجه شهرداری دیده شده اما با گذشت ماه ها هنوز این اعتبار به سازمان آتش نشانی داده نشده است.
در این نشست برخی مدیران هم ترجیح دادند مشکلات را حضوری و طی یک جلسه با عالم زاده شهردار کرمان در میان بگذارند و تنها به معرفی خود پرداختند.
همچنین فعال شدن سازمان عمران شهرداری مورد تاکید برخی مدیران شهرداری در این نشست شد و تعدای از مسئولین حاضر اظهار کردند: با فعال سازی سازمان عمران می توان نهضت پیاده رو سازی و پروژه های عمران شهری را راه اندازی کرد.

کارهای بی قرارداد دردسرساز است
یک مسئول دیگر شهرداری هم با یادآوری این نکته که "در سیستم شهرداری برخی زمان ها کار انجام می شود و بعد درخواست قرارداد داده می شود یا تصمیم گیری صورت می گیرد" خاطرنشان کرد: این کار اگر ادامه پیدا کند در بسیاری موارد با تعهداتی که برای اشخاص ثالث و یا شهرداری  ایجاد کرده ایم مواجه می شویم و باید به فکر درست کردن آن برآییم.

وی بیان کرد: مورد بعد این است همکاران در شهرداری بنا به دلایلی تصمیم نهایی را در مورد پرونده ها نمی گیرند و آنان را ارجاع می دهند که این موضوع هم نیازمند تصمیم جدی می باشد.
یکی از مسئولین دیگر شهرداری کرمان با بیان اینکه تنها حدود سه ماه به آغاز عید نوروز نمانده است خواستار تصمیم جدی شهرداری برای ارائه برنامه‌های لازم شد و گفت: باید ساز و کار مشخص شود تا بتوان بر اساس آن حرکت کنیم، سه ماه بیشتر نمانده اگر قرار است جلسه ای برگزار تا کارها تعیین تکلیف شود بایستی هر چه زودتر اقدام کرد.

مسئول دیگری هم با بیان اینکه 1500 هکتار بافت تاریخی در سطح شهر کرمان داریم، گفت: نیازمند یک برنامه 4 ساله مدون هستیم تا اگر قرار است کاری برای بافت فرسوده انجام دهیم بر اساس آن برنامه پایه ریزی شوند.

مسئولی از خدمات شهری جلوگیری از روند گسترش شهر را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه  شهرداری همیشه در کمیته ها و کارگروه ها محکوم می شود، ابراز کرد: متاسفانه برخی ارگان ها در حوزه استحفاظی خود پیگیر مسائل خود نیستند و شهرداری همیشه باید از این بابت پاسخگو باشد.

مطالعات پیمانکاران روی زمین مانده است
وجود مطالبات پیمانکاران و رسیدگی به وضعیت پیمانکاران از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود و مسئولی که به این مورد اشاره کرد  گفت: پیمانکارانی هستند که چند سال صورت وضعیت ارائه داده و برای تعیین تکلیف مطالبات خود مراجعه می کنند که در حال  تبدیل شدن به یک معضل است، لازم است شهردار هم به این موضوع رسیدگی کند.
دبیر و مسئول هماهنگی کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری تقویت کارگروه گردشگری و مشاور گردشگری را خواستار شد.   

مدیر امور قرادادهای شهرداری به دو نکته در زمینه قراردادها اشاره و تاکید کرد: اینکه بعد از انجام پروژه‌ها پیگیر قرارداد می شوند مشکلاتی را به وجود می آورد و نکته بعد اینکه انجام پروژه ها در زمان خود انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: در خصوص اعتبارات استانی هم باید پیگیری کرد تا اعتبارات بیشتری کسب  کنیم.
مدیر امور حفاری هم با یادآوری این نکته که عوارض حفاری چندین سال است تغییر نکرده، خواستار رسیدگی شهردار به این موضوع شد و گفت: اگر عوارض حفاری سالی ده درصد انجام می شد الان باید 400 درصد افزایش پیدا می کرد.

وی افزود: لازم است قیمت بروز و اصلاح شود و می توان از آن به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری استفاده کرد.
مدیر امور مالی و حسابداری شهرداری عنوان کرد: راه عبور از بحران از مشکلات شهرداری تنها با وحدت و یکپارچگی محقق می شود.
وی پیشنهاد داد: برای رسیدن  به یک نظم مالی و پاسخگو راهی نداریم جز اینکه دستورالعمل های تجربه شده در کشور را پیاده سازی کنیم.

در ادامه این نشست مسئول فناوری اطلاعات به نرم افزار یکپارچه سازی شهرداری اشاره کرد و گفت: نرم افزار یکپارچه اتوماسیون اداری موجود است و باید مشکلات بر سر راه آن را هموار نمود.
وی در پاسخ به شهرداری برای ایجاد شفافیت کاری و مالی در شهرداری عنوان کرد: شفاف سازی و ارتباط بین مردم و شهرداری با سامانه 137 انجام می شود اما استفاده مناسب از این پل های ارتباطی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل اتوبوسرانی کرمان و حومه  اعلام کرد: سنوات گذشته کمک های دولتی می رسید و خدمات هم از سوی اسزمان اتوبوسرانی کرمان و حومه انجام می شد اما امروزه اعتبارات کم است و شهرداری کرمان پاسخگوی سرویس دهی به شهرهای اطراف کرمان نیست و متاسفانه از بابت سرویس دهی به حومه مبلغی از سوی سازمان اتوبوسرانی دریافت نمی شود.

وی افزود: در مجموعه اتوبوسرانی کارت الکترونیکی  با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسید و تاکنون  450 هزار کارت صادر شده است و ده مجموعه شهرداری هم می توانند از مزایای این کارت بهره ببرند که باید این کار پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام دریافت و پرداخت مردم به شهرداری می تواند از این طریق این کارت انجام شود.
وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اینکه قیمت خرید اتوبوس افزایش یافته است بایستی به دنبال مسکنی برای این کار باشیم، پیشنهاد ما این است 50 دستگاه اتوبوس را می توان با هزینه خرید 4 اتوبوس نو، نوسازی کرد.

BRT  در سه فاز فعال شود
وی به اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی BRT  اشاره کرد و گفت: می توان آن را در سه فاز فعال نمود.
وی همچنین شهر کرمان را فاقدپایانه استاندارد دانست و اظهار کرد: با توجه به پروژه عمرانی در میدان شهدا ترافیک به اول خیابان انتقال پیدا کرده و این خود مشکلاتی را به وجود آورده است.
یک مسئول شهرداری با تاکید دوباره بر یکپارچه نبودن سیستم اداری شهرداری و با اشاره به  مشکلاتی که به وجود اورده است، گفت: بایستی حدود و وظایفی که سازمان ها و مجموعه های شهرداری انجام می دهند مشخص شود تا تداخل وظایف سازمان ها با شهرداری های مناطق برطرف گردد. 

وی با اشاره به اینکه  لزوم بازنگری طرح تفضیلی برای عبور از برخی مشکلات احساس می شود، عنوان کرد: محوریت شهرداری در طرح های عمرانی باید رعایت گردد و بخش معماری و شهرسازی پروژه های شهرداری می تواند در این زمینه کمک کند.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز اشاره کرد: متاسفانه صدای همفکری روابط عمومی های شهرداری در سال های اخیر کمرنگ تر شده است و باید روابط عمومی ها به صورت مستقل کار کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)