کد خبر: ۲۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده زرند و کوهبنان؛
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، از دولت خواست تا جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان تسهیلات برابر با آنچه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص یافته به این بخش نیز اختصاص داده شود.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، از دولت خواست تا جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان تسهیلات برابر با آنچه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص یافته به این بخش نیز اختصاص داده شود.

حسین امیری خامکانی، در بیان آخرین آمار کشته‌شدگان و مصدومان مناطق زلزله‌زده حوزه انتخابیه‌اش گفت: خوشبختانه این حادثه اصلا فوتی نداشته است، ولی چهل و دو نفر مصدوم شده‌اند، که پنج نفر به‌طور مستقیم به این معنا که در اثر سقوط اجسام یا ماندن زیر آوار و سی و هفت نفر غیرمستقیم که در اثر استرس و یا در حال فرار از زلزله آسیب دیده‌اند و همگی روز گذشته از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی در این مناطق ادامه داد: اسکان موقت زلزله‌زدگان در چادرها هنوز تکمیل نشده است و نیروهای امدادرسان همچنان در حال توزیع چادرها هستند، چراکه این امر با تاخیر آغاز شد، اما از دیروز بعدازظهر به سرعت در حال انجام است.

برگزاری نشست مسئولان برای تصمیم‌گیری در مورد بازسازی کوهبنان

وی با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته مسئولان در ستاد مدیریت بحران استان به منظور تنظیم گزارش برای ارسال به دولت جهت دریافت تسهیلات برای بازسازی اماکن تخریب‌شده تصریح کرد: روز گذشته نشستی تشکیل شد تا بر اساس گزارشاتی که توسط دستگاه‌های مربوطه اعم‌از بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و بخشداری‌ها ارائه شد، که در پی آن که حاکی از تخریب بیش از هشتاد درصد روستای گون بوده و سایر بخش‌ها نیز به گونه ای تخریب‌شده که غیرقابل سکونت هستند، تصمیماتی گرفته شد، اما باید جمع‌بندی شده و به دولت ارسال شود تا تسهیلاتی جهت ارائه به این بخش درنظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: اگر ارائه این تسهیلات بر اساس روند سال گذشته در پی وقوع زلزله زرند تخصیص یافته، صورت بگیرد، یعنی به صورت پرداخت سی میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در روستا و چهل میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در شهر بر مبنای اظهارنظر مردم نمی‌توان با این مبالغ خانه‌ها را ساخت.

امیری خامکانی تاکید کرد: انتظار داریم دولت به همان اندازه‌ای که تسهیلات برای ساخت خانه‌های استان کرمانشاه اختصاص داده، یعنی چهل میلیون و مبالغی وام بلاعوض برای هر واحد مسکونی در روستاها و پنجاه میلیون تومان به همراه مبالغی بلاعوض برای هر واحد مسکونی در شهر به این مناطق نیز اختصاص دهد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: هم‌اکنون نگران این هستیم که مردم ناچار باشند، در فصل زمستان در چادر زندگی کنند، چراکه با مصائب بسیاری مواجه خواهند شد، بنابراین دولت باید در این خصوص به سرعت تدابیری بیندیشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)