کد خبر: ۲۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان در نشست عمومی‌شورای شهر کرمان مطرح کرد
محمد فرشاد عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر کرمان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی شهرداری‌های مناطق باید دید چه میزان بافت کرمان در برابر زلزله مقاوم است.

رئیس شورای شهر در آغاز نشست امروز گفت: تصمیم براین شد تا تندیس مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ساخته و ظرف مدت سه ماه آینده در شهر نصب گردد.

به گزارش گفتار نو، محمد فرشاد عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر کرمان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی شهرداری‌های مناطق باید دید چه میزان بافت کرمان در برابر زلزله مقاوم است.

فرشاد بابیان اینکه 60 تا 70 درصد بافت کرمان فرسوده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است شهرداری‌های مناطق، یک ارزیابی از حوزه خود درزمینهٔ میزان بافت فرسوده به‌صورت دقیق داشته باشند.

محمدجواد کامیاب دراین‌باره گفت: «سازمان برنامه‌ریزی هر 5 سال آمار نفوس و مسکن را می‌گیرد و می‌توانیم از آن استفاده نماییم»که مورد تائید رئیس شورای شهر قرار گرفت.

اقدام اول جلسه با نمایندگان کرمان 

شهردار کرمان هم به بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: اولین اقدام در شهرداری این بود جلسه‌ای با نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی داشتم و پیشنهادی مطرح شد مبنی بر درخواست خط اعتباری ویژه جهت اختصاص وام برای بافت فرسوده کرمان که نمایندگان کرمان قول مساعد دادند این موضوع را پیگیری کنند.

سید مهران عالم زاده بیان کرد: استان کرمان در خصوص زلزله  وضعیت خیلی خاصی در کشور دارد و لازم است دولت نگاه متفاوتی نسبت به استان کرمان داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد خط اعتباری برای هر واحد 120 میلیون تومان در مرکز و 80 میلیون تومان برای سایر مناطق غیر محدوده شهر کرمان با اقساط 15 ساله اختصاص پیدا می‌کند.
عالم زاده گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مورد مطرح است اما بافت فرسوده در برخی مناطق قرارداد که ارزش‌افزوده برای سرمایه‌گذار آن‌چنان‌که باید ندارد.

دریافت وام را بررسی می‌کنیم

رئیس کمیسیون بودجه و ایجاد منابع پایدار هم در این نشست با اشاره به بدهی‌های شهرداری افزود: این کمیسیون دریافت وام از شبکه بانکی را بررسی می‌کند.
حسین چناریان ادامه داد: البته آثار مثبت و منفی حاصل از دریافت وام در نشست کمیسیون هم مدنظر قرار می‌گیرد.

فرشاد دراین‌باره گفت: دریافت وام از شبکه بانکی برای اتمام پروژه‌ها می‌تواند مفید باشد و این در همه‌کارهای عمرانی و اقتصادی متداول است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل گفت: در جلسه کمیسیون 6 نامه رسیده بود که عمدتاً پاسخ مردمی داشت و پاسخ داده شد.
محمدجواد کامیاب به پروژه بازسازی میدان ارگ اشاره کرد و گفت: اخیراً یکی از ستون‌های نمای میدان ارگ که در حال بازسازی بود فروریخته و خدا را شاکریم خسارت جانی در پی نداشت.
کامیاب خطاب به شهردار با بیان این‌که در این پروژه پیمانکار یک بخش مربوط به میراث و بخشی دیگر مربوط به شهرداری است، گفت: موضوع بازسازی و بهسازی میدان ارگ هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف گردد . از طرفی کسبه آن بخش هم از طولانی شدن پروژه ناراضی هستند.

وی با بیان این‌که متأسفانه در پروژه میدان ارگ کندی کار مطرح است عنوان کرد:  شهرداری در نزدیک عید کارهایی می‌کند که مردم می‌گفتند ای‌کاش در طول سال این‌چنین بود . در این رابطه بعضی از کارگران شهرداری سه نوبت‌کار می‌کنند و این ظلم به کارگران شهرداری است.

میدان ارگ را برای شب عید نگذارید
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل  شورا  گفت: برخی پروژه‌ها ازجمله میدان ارگ به علت موقعیت جغرافیای و تاریخی بودن و جذابیت گردشگری حساس هستند، درخواست داریم تا حداقل فاز یک پروژه میدان ارگ به حد قابل قبولی برسد و این کارها را برای شب عید نگذاریم.

وی با تأکید بر اینکه پروژه پل سیدی به هفت‌سالگی خود نزدیک می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه پل سیدی یکی از مواردی است که نباید آن را فراموش کنیم، ما  به اصرار شهرداری پذیرفتیم تا پیمانکار ادامه کار دهد و لازم است  تا شهردار اتمام این پروژه را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین به موضوع پرداخت وام از سوی دولت برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها که از سوی شهردار اعلام شد اشاره کرد  افزود: اشکال آن این است که نباید تنها این وام را به بافت فرسوده اختصاص دهیم، مشکل ما خارج از بافت فرسوده هم هست بر اساس قانون یک بخش اعتبار طبق روال معمول به بافت فرسوده داده می‌شود حتی اگر کم باشد. 

کامیاب اظهار کرد: راهی غیر از مقاوم‌سازی سازه‌هایی که مردم در آن زندگی می‌کنند وجود ندارد و تنها راه از محل مقاوم‌سازی خانه‌های مردم می‌گذرد، اگر دولت می‌خواهد کمک کند و دغدغه مردم را برطرف نماید باید به این موضوع توجه نماید.

وی با اشاره به اینکه 18 گسل فعال در استان کرمان داریم، عنوان کرد: ما باید نسبت به موقعیت جغرافیایی و تعداد گسل‌ها و ... از دولت درخواست کنیم تا  ردیف اعتباری ویژه برای مقاوم‌سازی سازه‌های مردم در نظر بگیرد.

شهرداری و میراث در پاسخگویی عجله کردند
شهردار کرمان هم با اشاره به فروریختن یکی از ستون‌های میدان ارگ گفت: هر دو دستگاه شهرداری و میراث فرهنگ در پاسخ دادن عجله کردند و باید بدانیم در یک اتفاق عوامل متعددی تأثیرگذار هستند.
عالم زاده افزود: ستون تخریب‌شده نازک شده بود و این راه میگویم که پیمانکار یکی نیست بلکه دو پیمانکار برادرند و یک فامیل دارند . عواملی در تخریب ابن ستون نقش داشتند. 

با آفات درختان مبارزه بیولوژیک می‌شود
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیسته هم از مذاکره با یک شرکت درزمینهٔ مبارزه با آفات درختان خبر داد و گفت: این شرکت به‌صورت بیولوژیکی به مبارزه با آفات می‌پردازد.
علی خدادادی همچنین خواستار اجرای طرح اتاق امن برای ایمنی مردم در برابر حوادثی همچون زلزله شد و افزود: این طرح را دنبال می‌کنیم تا مردم  بتوانند در حیاط خانه خود یک اتاق امن بدون هزینه گرفتن از سوی شهرداری بسازند.

وی همچنین به فروریختن یکی از ستون‌های میدان ارگ در حین بازسازی و بهسازی اشاره کرد و ادامه داد: تا آنجایی که پیگیری کردم گفته شد عامل فروریختن این ستون سهل‌انگاری یکی از کارگران در بستن شیر آب بوده است به‌گونه‌ای که سقف با جمع شدن آب‌سنگین شد و باعث فروریختن ستون گردید.

شهردار کرمان بار دیگر به فروریختن ستون میدان ارگ اشاره کرد و افزود: در بررسی‌ها مشخص شد ستونی که فروریخته برای ترمیم نازک شده بود که به‌زودی نتیجه  بررسی‌ها اعلام می‌شود.

لزوم راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر
رئیس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی خواستار راه‌اندازی  مرکز پژوهش‌های شورای شهر شد.
منصور ایران‌منش افزود: نظر من این است ساختار مرکز پژوهش‌ها شکل بگیرد و بعد راه‌اندازی و مکان آن را بررسی نماییم.
فرشاد با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های شورا متشکل از کمیته‌های مختلف تخصصی در همه حوزه‌ها اعم از زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، فضای سبز و .. هست، بیان کرد: سالن جانبی را در نظر گرفتیم تا مرکز پژوهش‌ها بتواند کار خود را شروع کند.

ورزش محلات را از دست ندهیم
علی بهرامی هم در این نشست با تأکید بر لزوم رونق ورزش محلات خاطرنشان کرد: شاید برخی مردم هزینه باشگاه نداشته باشد و یا محلشان از باشگاه دور باشد. ورزش محلات می‌تواند گزینه مناسبی برای شوق آنان به ورزش کردن باشد.
وی اظهار کرد: زمانی که ورزش محلات را از دست‌داده‌ایم انگار خیلی موارد ازجمله مسائل فرهنگی و اجتماعی را دست داده‌ایم.
بهرامی از زهرا ایران‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان برای گسترش ورزش بانوان تقدیر کرد.

کارد به استخوان شهر رسیده
فرشاد در پایان نشست علنی امروز شورای شهر با بیان این‌که خودمان را همراه و پشتیبان واقعی شهردار و شهرداری می‌دانیم، خطاب به عالم‌زاده  گفت: شما باانگیزه و توان علمی لازم کار را شروع کردید و باقدرت و قوت ادامه می‌دهید.

رئیس شورای شهر بیان کرد: هر آنچه بر اساس خود ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی است اجرا می‌شود و هر آنچه نیاز است در شورا کارشناسی و مصوب شود.

وی بیان کرد: اعضای شورای شهربا سعه صدر و باقوت شرایط را برای فعالیت شما آماده می‌کنند و در کنار شما هستند و هیچ مانعی برای تحقق اهداف شما و برنامه‌هایتان نخواهد بود. 

وی ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار کرمان اظهار کرد: امیدواریم در این مقطع زمانی که توفیق خدمت گذاری به مردم شهر کرمان را پیدا کردید و قبول زحمت کردید مقطع مثال‌زدنی و درخشان در تاریخ اداره شهر و شهرسازی باشد.

عالم زاده هم گفت: یکسری بدهی‌ها و تعهدات شهرداری مشخص و برخی نامشخص هستند.
شهردار کرمان افزود: در چنین شرایطی و بحرانی که برخی کارکنان شهرداری حقوق نگرفتند برای پایان سال برنامه‌های خود را اولویت‌بندی می‌کنیم.

وی بیان کرد: وضعیت در شهرداری به‌گونه‌ای شده است که کارد به استخوان رسیده اما به حوزه مالی و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری اعلام کردیم شرایط شهرداری را مدنظر و نسبت به موضوعات مالی نگاه ویژه داشته باشند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)