کد خبر: ۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
وعده‌ مسئولین برای اتمام بیمارستان جدید باهنر کرمان؛
معاون درمان وزیر بهداشت در حالی بر تکمیل هر چه سریع‌تر بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان تأکید دارد که رئیس این بیمارستان می‌گوید "تکمیل بیمارستان جدید باهنر علاوه بر نیاز به اعتبار برای ادامه کار، ساخت آن تا این مرحله 11 میلیارد تومان بدهکاری بر جای گذاشته است".
گفتار نو / ماهان فرح بخش,

معاون درمان وزیر بهداشت در حالی بر تکمیل هر چه سریع‌تر بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان تأکید دارد که رئیس این بیمارستان می‌گوید "تکمیل بیمارستان جدید باهنر علاوه بر نیاز به اعتبار برای ادامه کار، ساخت آن تا این مرحله 11 میلیارد تومان بدهکاری بر جای گذاشته است".


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به کرمان و در نشست با مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر تکمیل هر چه سریع‌تر بیمارستان جدید شهید باهنر این شهر تأکید کرد.

‌قاسم جان بابایی همچنین بر تسریع در ساخت  بیمارستان جدید زرند تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمان قطب درمان جنوب شرق کشور است ضروری است تا این دو طرح عمرانی درمانی سریع‌تر راه‌اندازی شوند.


معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در سفر خود به کرمان اظهار کرد: با توجه به قدمت ساختمان‌های درمانی کرمان نیاز است بیمارستان‌های جدید در حال ساخت هر چه سریع‌تر تکمیل شوند.

غلامرضا اصغری همچنین گفت: برای شهرستان‌ها می‌بایست واحدهای مسکونی مناسبی برای پزشکان مقیم احداث شود تا شهرستان‌ها نیز جاذبه‌ای برای حضور پزشکان داشته باشند.


ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر با 11 میلیارد تومان بدهکاری

تأکید وزارت بهداشت بر تکمیل بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان در حالی است که رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان از بدهکاری 11 میلیارد تومانی در خصوص احداث ساختمان جدید این بیمارستان خبر داد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با گفتار نو بابیان اینکه بیمارستان جدیدی شهید باهنر کرمان به 280 تخت مجهز خواهد بود، اظهار کرد: این ساختمان جدید بالای 95 درصد پیشرفت دارد و علیرغم بدهکاری 11 میلیارد تومانی کار در حال انجام است.


وی خاطرنشان کرد: هنوز علاوه بر هزینه خرید انشعاب آب و برق و .. خرید لوازم و تجهیزات این بیمارستان (ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان) مانده است.

وی در این گفت‌وگو بیان کرده بود که" انشعاب گاز حدود یک میلیارد تومان، انشعاب برق حدود سه میلیارد تومان و هزینه کابل فیبر نوری بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان حدود  7 میلیارد تومان برآورد شده است".

رئیس بیمارستان شهید باهنر کرمان افزود: این هزینه انشعابات نشان می‌دهد علاوه بر 11 میلیارد تومان بدهکاری، 11 میلیارد تومان هم برای خرید انشعاب‌ها نیاز است البته کارهایی تاکنون برای پرداخت بدهی و خرید انشعاب‌ها انجام‌شده است.

وی در پاسخ به این سؤال گفتار نو مبنی بر اینکه با ساخت بیمارستان جدید باهنر، ساختمان قدیم این بیمارستان چه کارایی خواهد داشت، بیان کرد: بخش زیادی از ساختمان قدیم بیمارستان باهنر در طرح تحول نوسازی و بازسازی‌شده و همچنان استفاده خواهد شد، ضمن اینکه بخشی از ساختمان قدیم هم برای اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به مشکلات ترافیکی و نبود پارکینگ برای مراجعین بیمارستان گفت: در صورت ساختم ساختمان جدید بخشی از ساختمان قدیم تخریب و به‌جای آن پارکینگ طبقاتی ساخته خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کاملاً دولتی است و به‌هیچ‌عنوان بخش خصوصی در احداث این بیمارستان وارد نشده است،  از مسئولین تقاضا کرد تا نسبت به تخفیف انشعابات برق، گاز و .. این بیمارستان را یاری کنند.

وی ابراز کرد: در سفر معاون وزیر بهداشت تأکید بر این بود تا بیمارستان راه‌اندازی شود اما فکر نمی‌کنم با موضوعات فعلی زودتر از 4 یا 5 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس بیمارستان باهنر گفت: شما حساب کنید اگر بخواهند برق را از 500 دستگاه برای بیمارستان بیاورند این خود چه قدر زمان می‌خواهد. البته باید خوش‌بین باشیم تا کار هر چه سریع‌تر به پایان برسد و اصولاً پروژه‌ها در زمان معین به اتمام نمی‌رسند.

وی در پاسخ به این سؤال که "اکنون بر اتمام بیمارستان جدید باهنر کرمان در جلسات مختلف و توسط مسئولین متعدد تأکید شده است، آیا اعتبار خاصی را برای اتمام این پروژه در نظر گرفته‌اند" اظهار کرد: باید با بخش بودجه دانشگاه علوم پزشکی کرمان صحبت کنید، شاید به نظر من در حد صحبت بود.


تنها یک بیمارستان کرمان در برابر زلزله مقاوم است / 30 میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان جدید شهید باهنر نیاز داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم می‌گوید: جز یک بیمارستان، همه بیمارستان‌های کرمان از استحکام کافی در برابر زلزله برخوردار نیستند و نیاز به بازسازی و ساخت بیمارستان جدید در کرمان داریم.

به گزارش گفتار نو، حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد بحران استان کرمان با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور به بیمارستان ناتمام شهید باهنر کرمان اشاره و اظهار کرد: ساخت این بیمارستان از 12 سال پیش شروع‌شده اما به دلیل کسری بودجه نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.

وی افزود: بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این بیمارستان به بهره‌برداری رسد.

رشیدی ادامه داد: در زلزله دوم که در ماه اخیر اتفاق افتاد بیش از 20 درصد مراکز سلامت و بهداشت دچار آسیب شدند و انتظار داریم بیمارستان جدید شهید باهنر کرمان و بیمارستان زرند هر چه زودتر با واقعی شدن اعتباری که به آنان تخصیص داده‌شده به اتمام برسند.

بیمارستان نوساز کوهبنان در زلزله اخیر ترک خورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از استحکام نداشتن بیمارستان کوهبنان اظهار کرد: بیمارستان کوهبنان شش ماه پیش افتتاح شد  و متأسفانه در زلزله اخیر ترک برداشته است.


وعده ساخت بیمارستان سینا تا پایان 96/ وعده‌ای که بعید به نظر می‌رسد

در همین حال بیمارستان سینا در شهرستان زرند هم چندین سال کلنگ آن به زمین‌خورده است اما تا به امروز نوار افتتاح آن قیچی نشده است.

شتاب به روند ساخت این بیمارستان پس از زلزله‌های پیاپی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و چندین وزیر و مسئول از این پروژه بازدید کردند و اعلام شد تا اسفند۹۶  این بیمارستان تکمیل و افتتاح می‌گردد اما با شرایط موجود این وعده بعید به نظر می‌رسد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی هم  در بازدید خود از این بیمارستان از روند ساخت آن ابراز نارضایتی کرد و از وزارت راه و شهرسازی که متولی ساخت این بیمارستان است گلایه کرد.

حسین امیری خامکانی در بازدید از بیمارستان سینا در زرند اظهار کرد: هر زمان با وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بیمارستان سینا صحبت می‌کنیم می‌گویند تا عید تحویل می‌دهیم اما من بعید می‌دانم.

وی با اشاره به بازدید مکرر خود از پروژه بیمارستان سینا بار دیگر تصریح کرد: از روند این پروژه راضی نیستم و مرتباً این مسئله را منتقل کرده‌ام.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)