کد خبر: ۲۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار کرمان در دیدار مدیرکل ارشاد مطرح کرد:
تهیه‌ی پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی، از ضروریاتی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده است.
شهردار کرمان گفت: تهیه‌ی پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی، از ضروریاتی است که تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان سیدمهران عالم‌زاده صبح امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان این اداره‌کل با وی، با تأکید بر تهیه‌ی پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی افزود: نبود پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی، موجب ایجاد بازتاب منفی اجتماعی می‌شود.

وی با بیان این‌که در شهر دو بخش عمرانی‌ خدماتی و فرهنگی‌ اجتماعی باید متوازن رشد کند، گفت: بعضاً از وجه فرهنگی اجتماعی غفلت می‌کنیم و وجوه عمرانی و خدماتی پررنگ‌تر می‌شود؛ بنابراین، در این دوره تلاش می‌کنیم هر دو وجه به موازات یک‌دیگر رشد کنند.

شهردار کرمان بر پرداختن به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز تأکید کرد و گفت: باید ذائقه‌ی مردم را نسبت به موضوعات فرهنگی‌هنری تغییر دهیم تا برای فرهنگ و هنر هزینه کنند تا این حوزه نیز رشد و رونق بیش‌تری پیدا کند.

عالم‌زاده ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری در شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: به سرمایه‌گذاران این حوزه کمک و شرایط را تسهیل می‌کنیم تا زیرساخت‌های مناسب حوزه‌ی فرهنگ و هنر شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که شهر کرمان باید هم‌چنان پایگاه فرهنگی‌هنری استان و جنوب‌شرق کشور باشد، بر تهیه‌ی تقویم فرهنگی هنری استان و شهر کرمان تأکید کرد و گفت: متأسفانه بودجه‌های دولتی در اواخر سال می‌رسد و به همین دلیل تمام برنامه‌های فرهنگی‌هنری در اواخر سال انجام می‌شود؛ درحالی‌که باید شاهد این‌گونه برنامه‌ها در تمام طول سال به‌ویژه ایام نوروز باشیم تا موجب جذب گردشگران بیش‌تر به شهر کرمان شود.

شهردار کرمان توجه به تمام سلایق و جریان‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: پرداختن به یک حوزه‌ی فرهنگی، هنری و مذهبی خاص به‌صورت افراطی، به فرهنگ و هنر جامعه ضربه می‌زند؛ بنابراین، باید تمام فعالیت‌ها را طبق قانون پیگیری و حمایت کنیم.

عالم‌زاده با بیان این‌که توانایی شهر و استان کرمان در حوزه‌ی فرهنگی‌هنری بسیار بالاست، موفقیت در این حوزه را در گرو هم‌دلی و هم‌گرایی تمام فعالان این بخش دانست و گفت: باید برای توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری، از تمام افراد و جریان‌ها استفاده کنیم.

وی مساجد را پایگاه‌های مردمی و دارای ظرفیتِ بالا دانست و بر استفاده از ظرفیت مساجد برای پیگیری امور مختلف شهر تأکید کرد.  

شهردار کرمان از سایر دستگاه‌های اجرایی استان خواست برای پیش‌رفت شهر کرمان در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و هنری، با شهرداری کرمان همکاری کنند و گفت: شهر متعلق به تمام مردم است؛ بنابراین، باید با هم‌دلی و همراهی، تلاش کنیم تا شهر کرمان در همه‌ی زمینه‌ها روزبه‌روز رونق و رشد بیش‌تری پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تبریک به مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: با توجه به انجام فعالیت‌های عمرانی بسیار زیاد در شهر کرمان و مشکلاتی که این اقدامات برای شهروندان ایجاد کرده، فعالیت‌های فرهنگی‌هنری می‌تواند موجب آرامش مردم شود.

محمدرضا علیزاده افزود: باید با هم‌کاری یک‌دیگر و با برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری، فضایی ایجاد کنیم تا موجب انرژی مضاعف و نشاط و شادابی شهروندان شود و به مردم امید به زندگی، کار و تلاش بدهیم.

وی با تأکید بر این‌که در راستای سپردن فعالیت‌ها به بخش خصوصی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز باید توسط بخش خصوصی انجام شود، گفت: متأسفانه هم‌چنان بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط دولت اجرا و تصدی‌گری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، در زمینه‌ی فرهنگی و هنری گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق این برنامه‌ها در کنار شهردار کرمان خواهد بود.

علیزاده به رویدادهای مختلف فرهنگی‌هنری در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: رویدادهای فرهنگی‌هنری اگر استمرار داشته باشد، موجب تغییر و تحول در ساختار شهر می‌شود، اما متأسفانه این برنامه‌ها همواره به‌صورت مقطعی برگزار شده است.

وی به برگزاری جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در مقطع برگزاری این جشنواره، شهر کرمان هرچند به‌صورت ظاهری، متحول شد و اگر این رویداد فرهنگی‌هنری ادامه داشت، تاکنون شاهد تحولات بزرگی در شهر کرمان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی‌هنری، به‌دلیل حضور میهمانان و گردشگران و جنب‌و‌جوشی که در شهر ایجاد می‌شود، موجب آبادانی شهر خواهد شد.

علیزاده با بیان این‌که آمادگی داریم در کنار شهرداری، فعالیت‌های فرهنگی‌هنری را تعریف کنیم، گفت: مطمئناً این‌گونه فعالیت‌ها در شهر و ساختار شهری اثرگذار خواهد بود.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که همه‌ی مردم از مشکلات، تنگناها و پیچیدگی کار در شهرداری کرمان خبر دارند، خطاب به شهردار کرمان گفت: اما مطمئن هستیم با حضور شما شاهد فعالیت‌های چشم‌گیر در تمام حوزه‌ها ازجمله حوزه‌ی فرهنگ و هنر خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر بر هم‌کاری این اداره‌کل با شهرداری کرمان تأکید کرد و گفت: به‌طور مثال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، می‌توانند به‌عنوان خانه‌های فرهنگ شهرداری نیز مورد استفاده قرار گیرند.

علیزاده هم‌چنین از برگزاری نمایشگاه کتابِ کرمان در دی‌ماه جاری خبر داد و خواستار هم‌کاری شهرداری برای برگزاری این رویداد فرهنگی شد.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب، بین شهردار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضا رسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)