کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
آيين رونمايي از «يكتا» برگزار شد
احمدی‌نژادی‌ها می‌آیند، منهای او. بقایی، رحیمی، زنجانی، مرتضوی و همه آنهایی که میراث هشت سال گذشته را برای احمدی‌نژاد گذاشتند و به نام او ثبت کردند، حالا خودشان دوباره پا به میدان گذاشته‌اند.
 احمدی‌نژادی‌ها می‌آیند، منهای او. بقایی، رحیمی، زنجانی، مرتضوی و همه آنهایی که میراث هشت سال گذشته را برای احمدی‌نژاد گذاشتند و به نام او ثبت کردند، حالا خودشان دوباره پا به میدان گذاشته‌اند.

به گزارش شرق می‌گویند مدیرانی کاردان و لایق با کوله‌باری از تجربه هشت‌ساله در سراسر کشورند که قصد خدمت دوباره دارند. برای همه حوزه‌ها هم برنامه دارند و برای همین جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی را درست کردند. دیروز «جبهه یکتا» با حضور جمعی از همین مدیران و جمعی دیگر از اصولگرایان در سالن شهدای انقلاب (ساختمان سابق حزب جمهوری اسلامی) که با مدیریت حجت‌الاسلام زائری اداره می‌شود، در آستانه حادثه هفتم تیر اعلام موجودیت کرد.

 از حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد تا زاهدی و دانشجو وزرای علومش، حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش. نجار وزیر کشورش، محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی‌اش، میرتاج‌الدینی، بذرپاش، زریبافان و خیلی‌های دیگر در این جمع حضور داشتند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و حجت‌الاسلام تقوی، رئیس‌ شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه هم دو سخنران اصلی مراسم بودند.  

مراسم اعلام وجود «یکتا» با پخش چند کلیپ آغاز شد. کلیپ نخست با صدای حامد زمانی به سبک موزیک‌های مدرن، با عنوان مرگ بر آمریکا و تهیه شده در شبکه اینترنتی نصر بود. کلیپ دوم بخش‌هایی از صحبت‌های مقام ‌معظم‌ رهبری درباره مذاکره با آمریکا بود. در طول مراسم چند کلیپ از دیدارهای هیأت مؤسس یکتا با مراجع تقلید و توصیه‌های آنها منتشر شد.

توصیه‌های مصباح یزدی به اعضا یکتا این بود: «جایگاه خود را تعریف کنیم. صداقت در تعامل داشته باشیم و اهل حقه‌بازی و کلک نباشیم و نخواهیم به هر قیمتی رقیب را از میدان به در کنیم». گویا صداقت دغدغه جدی این روزهای بزرگان اصولگرا شده است؛ چراکه توصیه به صداقت را آیت‌الله موحدی کرمانی هم در طول سخنرانی خود خطاب به اعضای یکتا داشت. توصیه‌ آيت‌الله نوری‌‌همدانی هم این بود که ستون فقرات انقلاب حفظ شود. در بخشی از این کلیپ، کامران دانشجو از وضعیت دانشگاه‌ها گلایه می‌کند و می‌گوید که الان نگرانی جدی دراین‌باره وجود دارد.

حاجی‌بابایی، سخنگوی این جبهه، در ابتدای مراسم سخنرانی کرد و بعد بیانیه یکتا را خواند. هم سخنانش و هم بیانیه‌ای که خواند بیش از راهکار‌محوربودن، شعارمحور بود و هر دو بیش‌از‌پیش یادآور ادبیات احمدی‌نژاد و روزگار دولت نهم و دهم بود.

در بخشی از این بیانیه آمده بود: «تشکیل این مجموعه برای وحدت‌آفرینی و انسجام نیروهای مؤمنی است که همواره خادم ملت‌اند و بنا دارند با نقد منصفانه و عالمانه و ارائه فکر و برنامه از دولت و سایر متولیان کشور حمایت کرده و با حضور فعال در صحنه آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی، کارآمدی و تحول را دنبال کنند.»

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه حرکت نسبتا وسیعی برای تحقق آرمان‌های الهی در حال شکل‌گیری است، گفت: شاهدیم گروه‌های مختلف، زیان تفرقه را حس کرده‌اند و امروز به طور جدی وارد عمل شده‌اند و تشکلی که امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند، از همین تشکل‌هاست که به آنها تبریک می‌گویم.

او با بیان اینکه: «این تشکل باید از اولین لحظات آغاز فعالیت خود صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهد. چهار اصل در بین اعضای شما به عنوان افراد یک تشکل باید رعایت شود»، گفت: «این چهار اصل عبارت‌اند از قبول‌داشتن اسلام، قانون اساسی جمهوری اسلامی، امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب». تقوی هم با بیان اینکه تشکل‌هایی که به نام اسلام خود را معرفی می‌کنند باید به اصول اخلاقی پایبند باشند، افزود: سیاست با اخلاق ارتباط دارد و اخلاق باید در همه مقولات زندگی حاکم باشد. تقوی بر حفظ روحیه انقلابی در تشکل یکتا هم تأکید کرد و گفت:‌ ما نیروهای انقلابی هستیم و از شعارهای انقلابی دست برنمی‌داریم، حتی اگر سرزنش‌مان کنند و باید بر محور ولایت، خودباوری و اعتمادبه‌نفس داشته باشیم. نباید از داشتن روحیه انقلابی خجالت کشید. او گفت: متأسفانه عده‌ای فضاسازی می‌کنند تا روحیه انقلابی‌مان را از دست بدهیم و نتوانیم حرف‌مان را بزنیم.  

محمدرضا میرتاج‌الدینی/
‌با وجود جبهه پیروان خط امام و رهبری و شورای هم‌گرایی اصولگرایی چه نیازی به آمدن یکتا بود؟ با وجود این چطور می‌خواهید به وحدت برسید؟ 
در هر جبهه کلان، طیف‌های مختلف وجود دارد؛ مثلا در بین اصلاح‌طلبان قبلا ١٨ گروه بودند، الان ٢٧ گروه هستند. اینها هم طیف‌هایی درون جریان اصولگرایی است. 
‌قرار است یکتا فهرست جداگانه بدهد؟
نه، بحث انتخابات نیست، بحثِ منسجم‌کردن ظرفیت‌های اصولگرایی است.
‌چه اصراری دارید بین خود و احمدی‌نژاد فاصله بیندازید؟
دلیلش را کامل توضیح داده‌اند. از سخنگوي یکتا سؤال کنید. 
‌این چه جبهه‌ای است که از افراد تشکیل شده است. جبهه قاعدتا بايد از احزاب تشکیل شود.
فرقی ندارد، چه حزب باشد، چه نهاد، چه تشکل، چه نهاد مدنی.
محمدعلی رامین /
‌می‌شود چند سؤال از شما بپرسم؟ 
نه، من با «شرق» صحبت نمی‌کنم. 
حاجی‌بابایی، سخنگوی یکتا /
‌چرا اصرار دارید بین خودتان و احمدی‌نژاد فاصله بیندازید؟ 
(پاسخ نمی‌دهد و پاسخ خبرنگار دیگر را درباره  استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش می‌دهد) 
‌آقای حاجی‌بابایی آیا یکتا دولت نهم و دهم، منهای احمدی‌نژاد است؟
...
محمدمهدی زاهدی/
‌چرا اعضا یکتا اصرار دارند که با احمدی‌نژاد نیستند؟
ضمن احترام به دکتر احمدی‌نژاد، ایشان رئیس جمهوری دولت نهم و دهم بودند، ولی این به ‌معنای اینکه ما حتما بخواهیم در این جبهه وابستگی به جای خاصی داشته باشیم، نیست. اول اینکه زندگی‌نامه حزبی، سیاسی و کارآمدی افراد مشخص است. ضمن اینکه ما از هر نظری استقبال می‌کنیم.
‌ولی شما همگی مدیران دولت قبلی هستيد.
بله، ما ابایی نداریم از گفتن این حرف. شما می‌خواهید این فاصله را القا کنید. ما زیر بار این القائات نمی‌رویم. 
کامران دانشجو /
‌جبهه به‌معنای کنارهم‌نشستن چندین حزب است، چطور است جبهه شما از افراد تشکیل شده است؟
١٠ ‌نفریم، یاران هم هستیم، باهم یکتا شديم.
‌یعنی دولت نهم و دهم منهای احمدی‌نژاد؟ 
نخیر یکتا یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی است. 
مصطفی محمدنجار/
‌نظرتان راجع به بازداشت مدیران دولت سابق آقايان رحیمی و بقایی چیست؟ 
(لبخند)
‌چرا یکتا می‌گوید ما ارتباطی با احمدی‌نژاد نداریم. 
(لبخند)   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)