کد خبر: ۲۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تأکید براثر گذاری مرکز داوری اتاق تعاون در به نتیجه رسیدن پرونده‌ها، گفت: به‌عنوان‌مثال پرونده‌ای به سرانجام رسید اما باگذشت یک بازه زمانی با گذاشتن وثیقه، شخص خاطی آزاد گردید و علیرغم پیگیری‌ها شخص آزاد و نزدیک 600 تا 700 نفر پولشان از بین رفت و پروژه به نتیجه نرسید که مرکز داوری از چنین تخلف‌هایی تا رسیدن به این مرحله جلوگیری خواهد کرد.
گفتار نو / گروه اقتصاد :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تأکید براثر گذاری مرکز داوری اتاق تعاون در به نتیجه رسیدن پرونده‌ها، گفت: به‌عنوان‌مثال پرونده‌ای به سرانجام رسید اما باگذشت یک بازه زمانی با گذاشتن وثیقه، شخص خاطی آزاد گردید و علیرغم پیگیری‌ها شخص آزاد و نزدیک 600 تا 700 نفر پولشان از بین رفت و پروژه به نتیجه نرسید که مرکز داوری از چنین تخلف‌هایی تا رسیدن به این مرحله جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش گفتار نو، رضا اسماعیلی صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان کرمان، بابیان اینکه مرکز داوری اتاق تعاون به پرونده‌هایی مربوط به تعاونی‌ها علی‌الخصوص تعاونی‌های مسکن مهر رسیدگی می‌کند، اظهار کرد: شاید تعاونی‌های مسکن مهر بیشترین حجم پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

تصدی‌گری‌های دولتی به اتاق تعاون کرمان واگذار شد

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های تعاونی در اتاق تعاون انجام می‌شود، افزود: واگذاری فعالیت‌های تعاونی می‌تواند از سوی دولت بر عهده اتاق تعاون قرار گیرد و کارهایی که تصدی‌گری است واگذار گردد.

وی ادامه داد: معاون وزارتخانه این واگذاری تصدی‌گری را پیگیری می‌کند و تفاهم‌نامه‌ای در همین راستا در کرمان مابین اداره کل و اتاق تعاون منعقدشده و به جرات می توان گفت تمامی فعالیت های تصدی گری در استان کرمان به اتاق تعاون واگذار شد.

مشکلات تعاونی ها پیچیده و گسترده تر شده است

وی بیان کرد: متاسفانه طی سنوات گذشته مشکلات تعاونی ها پیچیده و گسترده شد و سمت و سوی جدیدی گرفت و به جایی رسید که پرونده هایی که به دادگاه هم می رفت به جهت مشکلات خاص تعاونی ها با گره بیشتر روبه رو می شد.

اسماعیلی با تاکید بر اثر گذاری مرکز داوری اتاق تعاون در به نتیجه رسیدن پرونده ها، افزود: به عنوان مثال پرونده ای به سرانجام رسید اما با گذشت یک بازه زمانی با گذاشتن وثیقه، شخص خاطی آزاد گردید و علیرغم پیگیری ها شخص آزاد و نزدیک 600 تا 700 نفر پولشان از بین رفت و پروژه به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: شورای داوری بیشتر به دنبال این است تا حجم کار دادگستری ها را کم کند و امدواریم با تیم فنی که در اتاق تعاون استان شکل گرفته در آینده و سال 97 پرونده ارجاع به دادگاه نداشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار داوری کار پیچیده و فنی است و دقت نظر زیادی می‌خواهد و قطعاً در پرونده‌ها نارضایتی وجود دارد اما با اعتمادی که مجموعه داوری وجود دارد آنان قوی‌تر درصدد رفع اشکالات بر خواهند آمد.

در دولت دوازدهم تعاونی‌ها تخصصی‌تر و عمل‌گرایانه شده‌اند

وی اظهار کرد: در دولت دوازدهم شکل ایجاد تعاونی‌ها و توسعه تعاونی‌ها تغییر کرده و نگاه کاملاً تخصصی و عمل‌گرایانه شده است و صرفاً افزایش تعداد تعاونی دیگر در نگاه جدید وجود ندارد.

تعاونی‌های روستایی و شهرستانی تشکیل می‌شود

اسماعیلی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا تشکیل تعاونی‌ها را از حالت دستوری و تکلیفی خارج کنیم، گفت: اکنون به سمت ایجاد تعاون روستایی حرکت کرده‌ایم و ایجاد تعاونی در روستاهای توانمند و دارای مزیت مردم را در کنار هم قرار می‌دهد.

تعاونی‌های دستوری و تکلیفی که مشکلات را به خود اختصاص داده‌اند

وی گفت: اکثر پرونده‌ها مربوط به تعاونی‌هایی است که به شکل دستوری و به‌دوراز نگاه تخصصی شکل‌گرفته‌اند که درنهایت مشکلاتی را برای جامعه به وجود می‌آورند و اکنون تعاونی‌هایی با مشکلات بلاتکلیف‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد: تشکیل تعاونی امور شهرستانی‌ها هم در دستور کار قرارگرفته است و اکنون در کل کشور حدود 53 تعاونی شهرستانی شکل‌گرفته و به این صورت است که نیمی از درصد مردم شهرستان باید در آن عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های شهرستانی کارهای بزرگ و میلیاردی را بر عهده خواهند گرفت،، افزود: در شهرستان بافت تعاونی به ثبت رسیده و فعالیت خود را شروع کرده است و در کارهای تعاونی شهربابک هم انجام‌شده و باید به ثبت رسد و در کرمان هم عضوگیری تعاونی شهرستانی در مرحله پایانی هست.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم کارهای عمرانی در شهرستان‌ها بخصوص بخش بافت فرسوده به تعاونی‌ها واگذار شود، زمین به تعاونی‌های عمرانی شهرستانی داده می‌شود و هر شهرستان پروژه خاص خود را تعریف می‌کند.

اسماعیلی سرمایه‌گذاری در صنعت تولید برق از پانل خورشیدی را از عملکرد تعاونی‌ها برشمرد و گفت: هدف این است که دهک‌های پایین جامعه در این تعاونی‌ها حضور یابند و از سود حاصل به‌حساب آنان واریز شود و توزیع درآمد در بین دهک‌های دقیق‌تر جامعه دقیق‌تر خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: فرد می‌تواند با 50 هزار تومان عضو تعاونی‌های شهرستانی شوند و فعالیت آنان البته بسیار گسترده خواهد بود.
وی اضافه کرد: قرار است در 105 روستای استان تعاونی شکل گیرد که در حال بررسی موضوع هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)