کد خبر: ۲۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مصرف بیش از اندازه قند می تواند سطوح قند خون انسان را به ناگاه افزایش دهد که پس از مدت کوتاهی نیز کاهش می یابد و این شرایط احساس گرسنگی زودهنگام و هوس هرچه بیشتر برای غذاهای شیرین را موجب می شود.



مقاومت در برابر خوراکی‌های شیرین برای بسیاری از مردم جهان بسیار دشوار است. این در شرایطی است که مصرف بیش از اندازه قند می‌تواند سلامت انسان را در معرض خطر قرار دهد.


پس از مصرف قند فراوان چه کاری انجام دهیم؟

اثرات منفی مصرف فراوان خوراکی‌های شیرین تنها به افزایش کالری‌های دریافتی و چاقی محدود نمی‌شود و افرادی که عاشق این نوع خوراکی‌ها هستند پس از مصرف یک وعده بزرگ محصولات حاوی قند احتمالا با پیامد‌هایی مانند معده درد، لرز، یا افت ناگهانی انرژی و قند خون آشنا هستند.

هنگامی که به میزان فراوان خوراکی‌های شیرین مصرف می‌کنید، بدن قند را به گلوکز تجزیه می‌کند، که وارد جریان خون می‌شود. در واکنش به این شرایط، بدن انسولین ترشح می‌کند تا سطوح قند خون را کاهش داده و به سلول‌ها امکان استفاده از گلوکز را بدهد. قند مصرف نشده نیز در قالب چربی ذخیره می‌شود.

مصرف بیش از اندازه قند می‌تواند سطوح قند خون انسان را به ناگاه افزایش دهد که پس از مدت کوتاهی نیز کاهش می‌یابد و این شرایط احساس گرسنگی زودهنگام و هوس هرچه بیشتر برای غذا‌های شیرین را موجب می‌شود. از این رو، پایان دادن به این چرخه عامل کلیدی محسوب می‌شود. اما اگر در مصرف خوراکی‌های شیرین زیاده روی کرده اید می‌توانید انجام برخی اقدامات که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود را مد نظر قرار دهید.

مقداری پروتئین و فیبر مصرف کنید

با مصرف مقداری پروتئین و فیبر که از سرعت گوارش آهسته برخوردار هستند می‌توانید به پایدار ساختن قند خون خود کمک کنید. اگر این کار را انجام ندهید، قند خون همان گونه که به سرعت افزایش یافته، به سرعت نیز افت خواهد کرد و با احساس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن دوباره مواجه خواهید شد. از جمله بهترین خوراکی‌های حاوی پروتئین و فیبر می‌توان به سیب، کره بادام زمینی، تخم مرغ پخته، پسته، حمص و سبزیجات اشاره کرد.

استرس خود را مدیریت کنید

حدود ۸۰ درصد افراد به این نکته اشاره دارند که در زمان مواجهه با استرس هرچه بیشتر شیرینی مصرف می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی توسط دانشگاه کالیفرنیا، انجام شد، نشان داد، واکنش بدن به استرس در زنانی که یک نوشیدنی شیرین مصرف کرده بودند، تشدید شده بود. در نتیجه، هرچه استرس خود را بیشتر مدیریت کنید، تمایل خود به مصرف خوراکی‌های شیرین را نیز مهار خواهید کرد.

یک وعده غذایی سالم آماده کنید

مصرف شیرینی موجب می‌شود تا هرچه بیشتر هوس خوردن غذا‌هایی که معمولا ناسالم هستند به سراغتان بیاید. با آماده کردن یک وعده غذایی سالم می‌توانید از وسوسه مصرف دوباره خوراکی‌های شیرین یا ناسالم پیشگیری کنید.

غذا‌های پروبیوتیک مصرف کنید

مطالعه‌ای جدید که توسط دانشگاه ایالتی اورگن انجام شد، نشان داد که باکتری‌های بد در روده از قند تغذیه می‌کنند و ممکن است بر عملکرد شناختی شما تاثیرگذار باشند. دفعه بعد که در مصرف شیرینی زیاده روی کردید، مقداری خوراکی‌هایی مانند کامبوچا، ماست یونانی ساده، یا کلم ترش که حاوی باکتری‌های خوب هستند را مصرف کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکانات مقابله با کرونا در استان کرمان را بازبینی و ضعف ها را برطرف کنید

۳۳ درصد کرمانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی در دوره همه‌گیری را رعایت می‌کنند

صادقانه به دنبال تفاهم ایران و عربستان هستیم / مناقشه‌ میان تهران و ریاض فاجعه بار خواهد بود / هر گونه درگیری بین این دو، بر قیمت نفت تأثیر می گذارد / کل جهان باید اطمینان یابند که ایران و عربستان به تفاهم دست می‌یابند

رییسی: تقویت تعاملات، سطح همکاری‌های تهران- دوشنبه را ارتقا می‌دهد

قهرمانان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

حداقل سن واکسیناسیون کرونا ۵ سال دیگر کاهش یافت / متولدان ۱۳۶۸ و قبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند

سیمان به قیمت واقعی خود بازگردانده شد

ثبت نام قطعی ۴۲ هزار نفر برای پیاده روی اربعین/ رئیس سازمان حج: تمام زائران باید از طریق هوایی سفر کنند

در فضای مجازی هر روز یک نفر استاندار کرمان می‌شود / از افزایش شانس سردار معروفی تا احتمال رو شدن یک گزینه جدید در دقیقه 90

واکسیناسیون کرونا در کرمان از مرز 1.5 میلیون دُز گذشت

پربازدید ها

نحوه "بازنشستگی زنان شاغل " تشریح شد

آبفا کرمان: اقدامات را برای رفع بوی نامطبوع فاضلاب سرعت بخشیدیم

هلال احمر: تا دو ماه آینده ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کنیم / ۱۰ میلیون دوز از این واکسن ها مخصوص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است

آموزش و پرورش: مدارس از آبان به صورت تدریجی، حضوری خواهند شد / در مناطق شهری، ترجیح می‌دهیم مدارس دیرتر حضوری شوند / فاصله‌های استاندارد‌ چپ و راست، میانگین فضا برای هر دانش آموز و تراکم مدرسه را مشخص کرده ایم

واکسیناسیون کرونا در کرمان از مرز 1.5 میلیون دُز گذشت

۳۳ درصد کرمانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی در دوره همه‌گیری را رعایت می‌کنند

حداقل سن واکسیناسیون کرونا ۵ سال دیگر کاهش یافت / متولدان ۱۳۶۸ و قبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند

پر بحث

آتشی که دانشمند روشن کرد/ فرماندار: موضوع را پیگیری می‌کنیم   (۵ نظر)

دکتر حمیده واعظی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان شد   (۴ نظر)

ظریف رسم رفاقت را به جا آورد   (۳ نظر)

حذف علی لاریجانی از انتخابات ریاست‌جمهوری   (۳ نظر)

در انتخابات 1400 شرکت کنیم حتی اگر شکست بخوریم/ تحریم‌های اقتصادی آمریکا، به رای آوردن جریان اصولگرایی کمک می‌کند/نواصولگرایان دارند از تاکتیک های اصلاح طلبان استفاده می‌کنند/ حذف رقیب برای آینده انقلاب اسلامی، آفت بد و خطرناکی است   (۲ نظر)

گردشگری فرصتی است که اگر از دست برود دیگر به دست نمی‌آید+ ویدئوی کامل گفت‌وگو   (۲ نظر)

از شانس بالای شعرباف و سالاری تا احتمال انصراف قاری قرآن/ شورای شهر موضوع فقدان 9 سال سابقه مدیریت میانی شعرباف را چگونه حل و فصل می‌کند؟   (۲ نظر)

دوست داشتم و دارم قاسم بدون پسوند یا پیشوندی باشم/ من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن/ در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند   (۱ نظر)

ببینید| فیلم آخرین حضور سردار سلیمانی در دفتر کار خود سه روز قبل از شهادت   (۱ نظر)

بیانیه علی لاریجانی پس از ردصلاحیت   (۱ نظر)