کد خبر: ۲۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت و گو با گفتارنو:
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: لازمه حل مشکلات مردم این است همه قوا، جناح‌ها و نهادها در این بخش یک سیاست را دنبال کنیم و کار یکدیگر را خنثی نکنیم و کسی خود را فراقانونی نداند.

گفتار نو / گروه سیاست:

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: لازمه حل مشکلات مردم این است همه قوا، جناح‌ها و نهادها در این بخش یک سیاست را دنبال کنیم و کار یکدیگر را خنثی نکنیم و کسی خود را فراقانونی نداند.

حسین امیری امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با گفتار نو بابیان اینکه در گام نخست همه مسئولین باید مشکلات مردم را درک کنند، اظهار کرد:  همه می‌دانند که مشکلات معیشتی و بیکاری و همین‌طور آسیب‌های دیگر مردم را رنج می‌دهد و بخصوص مشکلات در حوزه اقتصادی که بازندگی مردم سروکار دارد.

همه نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند باید در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند

وی با اشاره به اینکه حاکمیت شامل دولت، مجلس، قوه قضائیه، نهادهای متعدد و هر نهادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند، خاطرنشان کرد: حتی نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده نمی‌کنند، به‌هرحال مسئولیت اجتماعی و ملی دارند که بایستی در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

برای حل مشکلات مردم از یک سیاست واحد پیروی کنیم

وی عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا از یک سیاست واحد  در راستای حل مشکلات اقتصادی پیروی کنند و مشکلات کشور هم با آرامش و عقل و خرد جمعی می‌توان حل کرد.

حل مشکلات مردم نیازمند اراده ملی است

امیری ادامه داد: هر کشور گاهی با این معضلات بیکاری، اقتصادی و معیشتی و همچنین با بحران‌های متعدد مواجه می‌شود که نیازمند اراده ملی است، دستگاه‌ها و نهادها و مردم پای‌کار باشند  و باسیاست گذاری واحد راهکارها اصلاح شود و مشکلات حل گردند.

نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم

وی تصریح کرد: در کشور ما صرف‌نظر از اینکه  چه اتفاق افتاده و کی مقصر هست، در این مقطع زمانی مهم می‌باشد که اشتباهات گذشته را  تکرار نکنیم و باید اتفاقات گذشته را رصد و اشتباهات حل و شناسایی شود.

وی گفت:  نباید سیاست‌های افرادی که مقصر بودند را تکرار کنیم ضمن اینکه باید به دنبال راهکار باشیم و ما ملتی هستیم که بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته و امروز هم قطعاً باتدبیر و اراده جمعی این مرحله را باید مدیریت کرد.

استفاده از ساختار شکنی و آشوب گره حل مسکلات را کور تر می کند

وی افزود: این‌ها مواردی نیست که با ساختارشکنی و آشوب بتوان حل کرد جز اینکه این راه‌ها گره را کورتر می‌کند. سیاست‌های درست همان‌طور که در درازمدت جواب مثبت می‌دهد سیاست‌های غلط هم در درازمدت جواب منفی خواهد داد.

کار یکدیگر ار خنثی نکنیم

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید روند اقتصادی کشور را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش ببریم که خود راه‌حل است و طبیعی است تا یک مدت‌زمان بتوانیم بر مشکلات فارغ آییم، منتها لازمه آن این است همه قوا، جناح‌ها و نهادها یک سیاست را دنبال کنیم و کار یکدیگر را خنثی نکنیم و کسی خود را فراقانونی نداند.

نباید از مشکلات مردم استفاده ابزاری کرد

وی ادامه داد: در سیاست استفاده ابزاری از ارزش‌ها، فقر، مشکلات و بیکاری مردم نشود و مهم است تا قواعد بازی سیاسی را همه رعایت کنند و این همان همدلی و هم‌زبانی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: منظور از همدلی و هم‌زبانی این بود که با داشتن سلایق سیاسی، اما در اداره کشور باید همه یک سیاست واحد را دنبال کنند، درواقع عرق ملی، اراده ملی و انگیزه ملی باید پای‌کار باشد و قطعاً مردم اجازه نمی‌دهند دشمن استفاده ابزاری از مشکلات موجود کند.

وی در ادامه بار دیگر تأکید  کرد: نباید با هر روشی برای  تحریک عموم استفاده کنیم که گاهی منجر به چنین اتفاقی می‌شود و خوش‌بینانه آن این است غفلت بوده، اما به‌هرحال  امیدواریم این تجربه برای جناح‌های سیاسی شود که این روش‌ها جواب نمی‌دهد و به‌نظام ضربه خواهد زد.

نماینده زرند و کوهبنان افزود: امیدواریم تجربه بگیرند و دیگر از این روش‌ها استفاده نگردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)