کد خبر: ۲۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
محسن هاشمی در کرمان عنوان کرد:
فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دنبال ایران آباد، آزاد و معتدل بودند و فکر می‌کردند این تفکر می‌تواند اتحاد مسلمانان را در پی داشته باشد.
گفتار نو / گروه سیاست:

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دنبال ایران آباد، آزاد و معتدل بودند و فکر می‌کردند این تفکر می‌تواند اتحاد مسلمانان را در پی داشته باشد. 

به گزارش گفتار نو، محسن هاشمی پیش از ظهر امروز شنبه در آیین بزرگداشت شخصیت علمی تربیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: اکثر صحبت‌های بزرگان بر این نکته تأکید می‌شود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب‌اند.

وی به نشریه مکتب تشیع که به همت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب اسلامی منتشر می‌شد اشاره کرد و افزود: انتشار این نشریه اولین حرکت فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است. 
فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: به دلیل همسایگی و آشنایی با امام (ره) می‌دانیم که چگونه در مسیر امام (ره) قرار می‌گیرند و چگونه این بزرگوار در دل و فکر مردم جای می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظر ایشان بر این بود که بهترین راه برای معرفی اسلام، ساختن ایرانی آباد و آزاد و معتدل است و همیشه می‌گفتند همه‌چیز برای این منظور در اختیار است و نباید مسیر را انحرافی برویم.

وی ادامه داد: با چنین روشی برای آبادانی کشور مسائل را بدون مشکلی برای مردم دنبال می‌کنیم و این تفکر و روش باعث حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام هم خواهد شد.

وی تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بودند باید عدالت را به وجود آوریم و از همان روزی که وارد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شدند بر این موضوع پافشاری می‌کردند.

وی با ذکر خاطراتی از دوران سربازی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: ایشان بعد از حضور در سربازی اعلام کردند که برای حضور طلاب در سربازخانه‌ها هیچ مشکلی ندارد و  اگر طلاب به‌طور گسترده در سربازخانه‌ها شرکت کنند ارتش عوض خواهد شد. 

محسن هاشمی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حدود 7 با به زندان می‌افتد اما دست از سخنرانی‌ها برنمی‌دارد و از مهم‌ترین حرکت‌هایی که در سال 46 انجام دادند این بود با همفکران خود مدرسه رفاه را برای دختران ایجاد می‌کنند و شهید رجایی برای مدیریت مدرسه منصوب می‌شود  و من عضو هیئت‌مدیره به دستور پدر هستم.

وی افزود: امیدوارم همان‌طور که من را از دانشگاه آزاد دور کردند متوجه نشوند که من عضو هیئت‌مدیره این مدرسه هستم و دست ما را از مجموعه آموزشی رفاه باز نکنند. 

وی ادامه داد: در آن زمان هفته‌ای یک‌بار به زندان اوین می‌رفتیم و با ایشان ملاقات می‌کردیم البته الآن هم هفته‌ای یک‌بار به زندان اوین می‌رویم و با مهدی ملاقات می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در آن زمان هرماه دفترچه‌ای از یادداشت‌ها را به طریقی با عبا به مادر می‌دادند و امروز در معرض عموم قرارگرفته و منتشرشده‌اند.

وی اضافه کرد: این تفکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه دارد تا در اوج جنگ و در سال 61 در خطبه‌های نماز جمعه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را به‌شدت مطرح می‌کند و پای آن می‌ایستد که امروز 400 واحد دانشگاهی و 11 میلیون مترمربع فضای آموزش و همچنین تجهیزات مناسب دارد و دانشجوهای آن تا مرز دو میلیون نفر هم پیش  رفت.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: با توجه به تمام مشغولیاتی که ایشان داشت اما موضوع دانشگاه آزاد را با تمام توان پیگیری می‌کرد و امیدوارم این دانشگاه بتواند راه آیت‌الله هاشمی را ادامه بدهد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
ظاهرا،کشتیبان را سیاستی دگر آمده است...
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
معلوم نیست چرا ما در این کشور تا پست هایمان را می گیرند، مدافع کشور و نظام و مردم از کار در می آییم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)