کد خبر: ۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان که طی دو سال گذشته انتقادات فراوانی نسبت به افراط‌‌‌گرایی در حوزه سیاست داشته بار دیگر از این موضوع انتقاد کرد و گفت: در جامعه با افراطیون مواجه هستیم که اقداماتشان مضر است.
امام جمعه کرمان که طی دو سال گذشته انتقادات فراوانی نسبت به افراط‌‌‌گرایی در حوزه سیاست داشته بار دیگر از این موضوع انتقاد کرد و گفت: در جامعه با افراطیونی مواجه هستیم که اقداماتشان مضر است. 

به گزارش گفتارنو و به نقل از خبرآنلاین آیت‌الله جعفری صبح امروز در دیدار با سرپرست جدید آموزش و پرورش استان کرمان به دیدار چندی قبل حسین جلالی رییس دفتر مصباح یزدی با خود اشاره کرد و گفت: چندی قبل جلالی رییس دفتر مصباح یزدی پیش من آمد و به آقایان روحانی، لاریجانی، باهنر و هاشمی رفسنجانی با الفاظی مانند بیشعور و ... توهین کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه به جلالی گفتم بر چه اساسی این مردان مسلمان را «لعنت» می‌کنی افزود: او پاسخ داد من اجازه گرفتم.

آیت الله جعفری در حالی که خواستار روشنگری مردم شد تصریح کرد: اینها از عناصر افراطیِ افراطیِ افراطی هستند.

به گزارش گفتارنو این برای اولین بار است که امام جمعه کرمان به صورت علنی از یک چهره سیاسی انتقاد می‌کند. وی پیش از این با کد و به صورت سربسته به انتقاد از حسین جلالی چهره نزدیک به جبهه پایداری و رییس دفتر محمدتقی مصباح یزدی پرداخته بود.

کوچک زاده از نام هاشمی برآشفت
نماینده ولی فقیه در کرمان همچنین به ماجرای ملاقات کوچک زاده با وی اشاره کرد و گفت: وی با چند نماینده دیگر آمده بودند اینجا، وقتی اسم هاشمی را بردم کوچک زاده برآشفت و گفت هاشمی چنین است و چنان.

جعفری افزود: من نمی گویم هاشمی معصوم است اما آنوقت که تو در شکم مادرت بودی او داشت شکنجه می‌شد.

وی گفت: هاشمی از یاران باوفای امام است. او زندان‌ها رفته است. یک بار هاشمی به من گفت از سر شب تا صبح شکنجه شدم.

امام جمعه کرمان با تاکید براینکه ما در جامعه با افراطیون مواجه‌ایم گفت: امام به مقام معظم رهبری و آقای هاشمی علاقه داشتند و ما باید مواظب باشیم که مجلسی که درآینده تشکیل می شود اسلامی باشد.

طی ماه‌های گذشته آیت‌الله جعفری در کنار هشدار نسبت به حضور افراطیون سعی کرده از دولت روحانی نیز دفاع کند. وی چندی قبل در آیین رونمایی از منشور همدلی در جمع فعالان سیاسی استان و فرمانداران گفته بود که دولت روحانی کشور نجات داد.


به گزارش گفتارنو  جدول زیر مهمترین اظهارات آیت الله جعفری در شش ماه گذشته را بررسی می‌کند:

مناسبت

رویکرد

خلاصه

دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت 9 دی

انتقاد از افراط
هشدار در خصوص ورود افراطیون به انتخابات

* کسی که عمرش را برای انقلاب صرف کرده، همراه و همدوش رهبری و از یاران امام بوده، هم خود، هم فرزند و همسرش ممکن است اشتباه داشته باشد اما این سبب نمی شود که این شخصیت را زیرسووال ببریم.

*  من 50 سال در کرمان کار کرده ام اگر من یک اشتباهی کردم آیا شما باید علیه من شعار دهید آیا عقل و دین این را می گوید، البته آنجایی که لازم و ضروری است خواص خط و شعار هم می دهند اشکال هم ندارد، همانگونه که در 9 دی دادند.

*  همین نکته را به شما بگویم هر کس از راه رسید به عنوان نماینده فلان آدم و شخصیت به دنبال آن نروید و حداقل در مورد او از ما بپرسید، عده ای می توانند با پول خرج کردن افرادی را دور خود جمع کنند.
 

*  از خارج [استان] نیز افرادی از هم اکنون خود را مهیا کرده اند که به کرمان بیایند، مراقب باشید و به دیگران بگویید و برادران و خواهران را از اینگونه مسائل آگاه کنید، چه بسا فردی در لباس مقدس روحانیت باشد، درس هم خوانده باشد اما صلاحیت او صلاحیت درستی برای مجلس نباشد. 

دیدار با وزیر آموزش و پرورش/ دی ماه 93

 

انتقاد از افراط

هشدار در خصوص ورود افراطیون به انتخابات

* در استان کرمان افراد صالح برای مسوولیت‌های مختلف وجود دارند، اگر از خارج از استان عناصر افراطی برای نامزد شدن در انتخابات سال آینده آمدند، نباید فریب آنها را بخوریم.

*  در دوره قبل اگر من نبودم عناصر افراطی از استان کرمان نیز به مجلس راه پیدا می کردند.

*  کسانی که غیر از خودشان هیچ کس را قبول ندارند، اینها هستند که نمی گذارند مسوولین صراط مستقیم را طی کنند و به هدف نهایی برسند.

*  آیه نازل نشده که حتما حق با فلان حزب یا فلان حزب است. در بین همه احزاب و گروه ها انسان های پاک و مومن وجود دارد و ممکن است در حزبی بیشتر و در حزبی کمتر باشد.

گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان/ بهمن 93

حمایت از دولت

*  دولت با همه وجود مشغول کار، اصلاح امور و تقویت مبانی فرهنگی است، برخی انتقادها انتقاد نیست و افراد تندی هستند که بد انتقاد می‌کنند.

خطبه‌های نماز جمعه/ بهمن 93

حمایت از دولت

*  ما اکنون در حال مذاکره با گروه 1+5 هستیم و شکر خدا مسوولان براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از حد و مرزی که برایشان مشخص شده است تجاوز نکردند و درست عمل کردند.

*  امیدوارم خداوند ایشان[استاندار] و دولت یازدهم را یاری کند تا بتوانند مشکلات از قبیل بیکاری و سایر مشکلات را به صورت نسبی از میان بر دارند.

نشست شورای اداری استان با حضور معاون اول رییس جمهور/بهمن 93

حمایت از دولت

*  جناب آقای جهانگیری را سال‌ها می‌شناسم هم از لحاظ تدین، تقوا و ولایت‌مداری و کارآمدی انسانی شناخته شده هستند.

*
 ایشان در دولت سازندگی استاندار اصفهان بودند و بنده دورا دور در جریان فعالیت‌های ایشان از طریق دوستانم بودم و برای من نقل می‌کردند که ایشان در اصفهان به گونه‌ای عمل کرده‌ که تحول اساسی به وجود آمده و مردم از ایشان راضی هستند.

 * از روز اولی که رهبری گفتند که همه بدانند که من با همه قدرت از دولت حمایت می‌کنم بنده هم به عنوان نماینده ایشان با تمام قدرت حمایت کرده و خواهم کرد.

در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان-پس از حاشیه‌سازی برای مراسم اصلاح‌طلبان/ اسفند 93

انتقاد از افراط

هشدار در خصوص ورود افراطیون به انتخابات                                    

*  سلب آزادی مردم گناهی بیّن است مگر این که فرد مفسدی بخواهد در شهر بلوا درست و آشوب کند.

*  ما در مملکت اطلاعات، نیروی انتظامی و بزرگتر داریم و اگر گروهی که اسم شان اصلاح طلب است و آمده اند در کرمان می خواهند سخنرانی کنند، آیا من حق دارم بیایم سخنرانی را بر هم بزنم؟ نه.
 

*  چندی قبل گفتند حجت الاسلام سید هادی خامنه ای برای سخنرانی به دانشگاه آزاد کرمان می آید من با رییس دانشگاه تماس گرفتم و پرسیدم شما دعوت کردید گفت نه، انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر و آزاد دعوت کننده بوده اند و بعد این جلسه را بر هم زدند و نگذاشتند صحبت کند و اخیرا هم پسر شهید مطهری به شیراز رفته که وی را در فرودگاه زده اند البته شنیده ام او را از فرودگاه برگرداندند.

*
 من عمری در این کارها بوده ام؛ به کلام الله این گونه کارها به ضرر دین و مملکت است و آیندگان نتیجه اش را خواهند دید. 


*  این گروهی که پسر مطهری را کتک یا سخنرانی سید هادی خامنه ای را بر هم زدند، همان هایی هستند که سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در قم و سخنرانی های لاریجانی و ناطق نوری را در شب احیا به هم زدند.

*  هر کسی که از راه رسید، نمی تواند به مجلس برود حال می خواهد معمم باشد یا هر فرد دیگری .

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان/ اسفند 93

انتقاد از افراط و بر هم خوردن مجالس سیاسی

 

*  اگر نماینده مجلس و شخصی همچون پسر شهید مطهری نمی‌تواند انتقاد کند؟ راه حل مشکل این نیست من وقتی چیزی را نمی پسندم اقدام به این گونه حرکات نامشروع و غلط کنم.

*  مگر همین‌ها نبودند که سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی را بر هم زدند و همین‌ها نبودند که در شب قدر و در مشهد مقدس سخنرانی ناطق نوری را برهم زدند و همین ها مانع سخنرانی لاریجانی در قم شدند.

*
 امیدواریم که مسوولان قضایی و سایر مسوولان به فکر باشند و راجع به این مسئله فکر کنند که اساسا اینها کی هستند که به نام دین و به نام اینکه می خواهیم تکلیف شرعی را انجام دهیم دست به اینگونه کارهای احمقانه می‌زنند که این اعمال از نظر عقلا، دین و افراد با فکر محکوم و عمل خلاف شرع و معصیت بین است.


*
 این کار بارها تکرار شده و آب از آب تکان نخورده و ناراحتی من درباره این موضوع بیشتر از این است که عده ای در مملکت دست به کارهای غلط دیگری می‌زنند.

*  مقصر را مسوولان قضایی و کسانی که باید اقدام کنند و نکردند می‌دانم و باید این کار برای همیشه در این مملکت اسلامی ریشه کن شود.

خطبه های نماز جمعه کرمان/فروردین 94

حمایت از دولت

*  دولت در شرایط بسیار دشوار و شرایطی که قیمت نفت به بشکه ای 40 دلار رسیده در حال اداره کشور است و بهتر از این امکان اداره کشور وجود ندارد.

*  همه ما باید از این دولت و کارگزاران حمایت کنیم.

دیدار با دبیرکل حزب موتلفه

اردیبهشت 94

انتقاد از افراط

*  خطرناک‌ترین افراد عناصر افراطی هستند که هیچ حریمی را نگه نمی‌دارند.


دیدار با معاون وزیرعلوم و رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان خرداد 94

انتقاد از افراط

*  عناصر افراطی در هرکجا که باشند منشا ضرر و زیان هستند.

دیدار با محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور

انتقاد از افراط

حمایت از دولت

 

 * متاسفانه عناصر انحرافی در مجلس کارها را خراب می‌کنند.

*   اگر همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس وجود داشته باشد کارها به خوبی پیش خواهند رفت.

*  اگر این افراد براساس قانون و معیارها با مسوول و وزیری برخورد کنند اشکال ندارد اما اگر برای مچ‌گیری و خط بازی دست به این اقدام بزنند کار نادرست و نابه جایی انجام می‌دهند.

 * پرداخت یارانه از ریشه کار غلطی بود و به جای اینکه به دست مردم پول داده می‌شد باید برای آنها شغل ایجاد می‌کردند.

*  متاسفانه افرادی به هیچ صراطی مستقیم نیستند و در کشور اخلال ایجاد می‌کنند اما اگر از روز اول مقامات قضایی آنها را مجازات کرده بودند اکنون این همه شاهد بر هم زدن مجلس و مسائلی مانند ضرب و شتم نماینده‌ای نبودیم.

*  البته بزرگان نظام که مورد غضب این افراد افراطی واقع شده‌اند اگر شکایت کرده‌اند باید کارشان را دنبال کنند تا مجازات آنها انجام شود اما اگر مجازاتی در کار نباشد اتفاقات بازهم تکرار خواهند شد.

در نشست مشترک احزاب، فرمانداران و معاون سیاسی وزیر کشور

       انتقاد از افراط

حمایت از دولت

*  دکتر روحانی کشور را در شرایط سخت و دشوار، تحریم ها و در شرایطی که می بینید دشمن با ما چه می کند، نجات داد.

 * وقتی روحانی را با رییس جمهور سابق مقایسه کنیم از زمین تا آسمان فرق وجود دارد.

 * دو نفر از معاونان رییس جمهور سابق دستگیر شده اند و میلیاردها تومان مال بیت المال هدر رفته است بنابراین باید حرفی که می زنیم منطقی و مشروع باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حميدايزدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
1
4
درودبرآيت الله.بحق دراين مدت سي وچندساله كه آيت الله جعفري امام جمعه كرمان هستند هميشه سعي نمودند درمواقعي كه احزاب و گروههاي سياسي ؛اجتماعي وياصنفي باهم كشمكش لفظي پيدا ميكنند شخص ايشان ورودپيدا نكنند.حالا واقعا وانصافا بايد عمق فاجعه وجودگروه پايداري روباتمام وجودحس كردكه اينگونه باعث خشم ونفرت آيت الله جعفري از افراطي گري اينان گرديده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
1
3
خیلی گلی آقا سید یحیی خدا حفظت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
1
آقای جلالی توی این سالها چه گلی به سر مردم کرمان زده اند که حالا می خواهند نماینده آنها بشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)