کد خبر: ۲۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
یک هفته پیش بود که عضو هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی و دارای‌گرین کارت از تدوین گزارش تحقیق و تفحص هیئت متبوع خود خبر داد و گفت: ۱۰۰ مدیر کشور دو تابعیتی و دارای ‌گرین‌کارت هستند. معاون رئیس‌جمهور امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که حاجی دلیگانی در مجلس گفته «100 مدیر دوتابعیتی در کشور وجود دارد»، آیا اسامی مدیران دو تابعیتی به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است؟ گفت: غیر از چند مصاحبه برخی اعضای هیأت تحقیق و تفحص مجلس، این هیأت گزارش رسمی مشتمل بر فهرست افراد یا اسامی در اختیار دولت قرار نداده است.

  یک هفته پیش بود که عضو هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی و دارای‌گرین کارت از تدوین گزارش تحقیق و تفحص هیئت متبوع خود خبر داد و گفت: ۱۰۰ مدیر کشور دو تابعیتی و دارای ‌گرین‌کارت هستند. معاون رئیس‌جمهور امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که حاجی دلیگانی در مجلس گفته «100 مدیر دوتابعیتی در کشور وجود دارد»، آیا اسامی مدیران دو تابعیتی به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است؟ گفت: غیر از چند مصاحبه برخی اعضای هیأت تحقیق و تفحص مجلس، این هیأت گزارش رسمی مشتمل بر فهرست افراد یا اسامی در اختیار دولت قرار نداده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از افراد دو تابعیتی و دارای‌گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از آماده شدن گزارش این هیئت خبر داده و گفته بود: این گزارش تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد.
وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تهدیدها و بحث نفوذ ضرورت داشت درباره موضوع افراد دو تابعیتی و دارای‌گرین کارت در حوزه مدیران ارشد کشور تحقیق و تفحصی صورت گیرد، می‌گوید: سال گذشته این تحقیق و تفحص در مجلس تصویب شد و گزارشی تدوین و به مجلس ارائه شد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اعلام اینکه گزارش تدوین شده 33 صفحه و دارای 40 صفحه ضمایم و مستندات است، می‌افزاید: یک لیست 100 نفره افرادی که اعم از‌گرین کارت و و دو تابعیتی هستند در جریان تحقیق و تفحص به دست آمده که در گزارش اسامی آنها ذکر شده است.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه از نظر خلأهای قانونی نیز هیئت به نتایجی دست یافت، اظهار می‌دارد: به این نتیجه رسیدیم که در وزارت امور خارجه هیچ نظارتی برای شناسایی افراد دو تابعیتی وجود ندارد و اطلاعاتی درباره ورود و خروج افراد در وزارتخانه وجود ندارد.
وی با تأکید براینکه در سفرهای خارجی مسئولان نیز، وزارت امور‌خارجه گاه بی‌اطلاع است، می‌گوید: وزارت کشور نیز در شناسایی افراد دو تابعیتی موفق نبوده و آن طور که باید و شاید به وظایفش عمل نکرده است البته فقدان یک بانک جامع اطلاعاتی را نیز در روند تحقیق و تفحص شاهد بودیم.

بيش از حداقل 10 برابر آنچه ما به دست آورديم باز مدير دو تابعيتي در کشور وجود دارد

از سوی دیگر  جواد کريمي قدوسي درخصوص گزارش اين کميته، با اشاره به مصوبه يک سال پيش مجلس شوراي اسلامي در باره تحقيق و تفحص از مديران دوتابعيتي گفت: اين تحقيق و تفحص يک سال طول کشيد و روز گذشته گزارش آن تقديم کميسيون امنيت ملي شد و به زودي گزارش آن در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

رئيس کميته تحقيق و تفحص از مديران دوتابعيتي وجود مديران دوتابعيتي و نيز خلأهاي قانوني در اين باره را تهديدي در نظام مديريتي کشور دانست و افزود: ما براي جلو گيري از اين امر طرحي را با امضاي 61 نماينده آماده ارائه به صحن علني مجلس کرده ايم که در صورت تصويب آن در صحن، رخنه هاي نفوذ به بدنه اجرايي کشور بسته مي شود. 

وي با اشاره به تحقيق و تفحص کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از مديران دوتابعيتي گفت: اين يک تحقيق و تفحص خيلي سنگين و درواقع سختي بود و غير از چند دستگاه امنيتي، همکاري بسيار جدي با ما صورت نگرفت و آن آمار و اطلاعاتي که مي خواستيم به دست نياورديم ولي در مجموع 100 نفر از مديران دو تابعيتي که اکثرا امروز هم مشغول کار هستند با مکاني که اينها تابعيت دارند و داراي گرين کارت و تابعيت مضاعف هستند مورد شناسايي قرار گرفتند و اسامي آنها در کميسيون امنيت ملي قرائت شد. 
قدوسي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما در باره سطح مديريتي اين افراد يادآور شد: برخي از اين اسامي مربوط به سطوح بالاي مديريتي است.
وي افزود: در حوزه وزارتخانه ها، نهاد رياست جمهوري، هيأت هاي علمي، حوزه شرکت هاي بزرگ ، بانک هاي مطرح، مدير عامل بانک ها، هيأت مديره بانک ها، صنايع کشور، بعضي از فرزندان اين مقامات که حتي گذرنامه امريکايي آنها را ما داريم در اين فهرست قرار دارند . 
وي همچنين گفت: ما در اين تحقيقات ميداني به اين نتيجه رسيديم که بيش از حداقل 10 برابر آنچه ما به دست آورديم باز مدير دو تابعيتي در کشور وجود دارد .

تغییرات استانی انجام می شود 

از سوی دیگر  جمشید انصاری در پاسخ به این سئوال که حاجی دلیگانی در مجلس گفته «100 مدیر دوتابعیتی در کشور وجود دارد»، آیا اسامی مدیران دو تابعیتی به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است؟ می‌گوید: غیر از چند مصاحبه برخی اعضای هیأت تحقیق و تفحص مجلس، این هیأت گزارش رسمی مشتمل بر فهرست افراد یا اسامی در اختیار دولت قرار نداده است.
معاون رئیس‌جمهور می‌افزاید: از نظر دولت وزارت اطلاعات مرجع اعلام دو تابعیتی بودن یا برخورداری کسی از بعضی مزایای اقامت در آمریکا است. اگر وزارت اطلاعات لیستی از مدیران یا کارکنان دولت در این رابطه ارائه دهد، قطعا دستگاه های مسئول که یکی از آنها سازمان اداری و استخدامی است، درباره برخورد با این افراد به موجب قوانین اقدام خواهند کرد اما سازمان اداری و استخدامی لیستی را از هیأت تحقیق و تحفص مجلس و وزارت اطلاعات درباره مدیران دوتابعیتی دریافت نکرده است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور در ابتدای دولت دوازدهم از وزرا خواست در مناصب مدیریتی وزراتخانه های تحت مسئولیت خود از جوانان و زنان استفاده کنند، بعد از گذشت 5 ماه کدام وزارتخانه بیشترین و کدام وزارتخانه کمترین به کارگیری جوانان و زنان را در مناصب مدیریتی انجام داد؟ یادآور شد: الان آمار دقیقی در ذهنم نیست، ما به صورت ماهانه عملکرد دستگاه ها را گزارش می گیریم و به رئیس جمهور و دفتر رئیس جمهور منعکس می کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه به صورت کلی در استفاده از مدیران زن و جوانتر شدن سن مدیریت کشور اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: وقتی دولت تشکیل می شود دو سه ماه نخست تغییرات در ستاد وزارتخانه ها اولویت است و سپس تغییرات استانی انجام می شود. قطعا وزارتخانه ها در جابه جایی مدیران استانی سهم بیشتری را به نیروهای جوانتر و زنان خواهند داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)