کد خبر: ۲۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
فایل صوتی و متن منتشر شده‌ی بخشی از سخنان علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در تاریخ بیست‌وهفتم دی‌ماه که حاوی کنایه‌هایی به رییس شورای شهر کرمان، شهردار و کلیّت شورای شهر کرمان است؛ یک نکته قابل تحسین و چند نکته غیرقابل فهم و متناقض دارد.
 محمدجواد رحیم‌نژاد سردبیر هفته نامه طلوع بم نوشت: 

فایل صوتی و متن منتشر شده‌ی بخشی از سخنان علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در تاریخ بیست‌وهفتم دی‌ماه که حاوی کنایه‌هایی به رییس شورای شهر کرمان، شهردار و کلیّت شورای شهر کرمان است؛ یک نکته قابل تحسین و چند نکته غیرقابل فهم و متناقض دارد.

اول: مطالبه‌گری
این بخش از سخنان آقای رزم‌حسینی که جوانان را دعوت به مطالبه‌گری می‌کند خیلی خوب و قابل تحسین است. اما در باب اینکه "مطالبه‌گری" چیست و چگونه باید مطالبه کنیم حرف زیاد است که بماند برای فرصت بعدی.

دوم: رای مردم
آقای استاندار در ابتدای سخنانش در این فایل صوتی در اعتراض به "رای اشتباه" یا "الکی" مردم می‌گوید: «چرا شما همین طور رای الکی می‌دهید؟ رای گیری خیلی مهم است. ما رای دادیم به اعضای شورا ما رای دادیم به نمایندگان مجلس و رای دادیم به دولت. حالا اشتباه رای دادیم. مثلا به شورایی رای دادیم شهردار خوبی انتخاب نکرده.»
و چند ثانیه بعد در دفاع از رای مردم ادامه می‌دهد: «حالا یک شورایی رفته پروژه‌های قانونی را اجرا کرده، شورای بعدی باید تمام قوانین را ... این اخلاق است؟ همین شماها بودید که به شورای چهارم رای دادید. حالا شورای پنجم باید بگوید شورای چهارم اشتباه کرد. یعنی مردم اشتباه کردند؟ نمی‌شود که! خودمان را ضایع می‌کنیم. خودمان را زیر سوال می‌بریم.»
این موضع‌گیری متناض در ظرف چند ثانیه چگونه قابل توجیه است؟! آیا خود ایشان هم متوجه‌اند که منظورشان چیست؟

سوم: سخنان ناپسند
آقای رزم‌حسینی در پایان این سخنان خود در کنایه‌ای صریح به رییس شورای شهر کرمان خطاب به جمع حاضری که پای سخنانش نشسته‌اند می‌گوید: «ما اگر به این سمت برویم آن وقت است که جوان احساس هویت پیدا می‌کند و احساس می‌کند که در سرنوشت خود دارد مشارکت می‌کند. دفعه بعد نمی‌رود آدم 70 ساله برای شورای شهر انتخاب کند. آدم جوان انتخاب می‌کند. آدم 70 ساله فکر می‌کند پل می‌خواد چه کار کند؟ زیرگذر می‌خواهد چکار کند؟ پیاده‌راه می‌خواهد چکار کند؟ هتل 5 ستاره بالای بام کرمان می‌خواهد چکار کند؟ خب نمی‌فهمد، درکش را ندارد. اگر شما به رایی که می‌دهید ارزش قائل می‌شدید فکر می‌کردید به کی رای می‌دهید امروز وضعیت ما بهتر از گذشته بود.»

ایشان در این سخنان ضمن دفاع از هویت‌بخشی به جوانان، درک و فهم افرادِ با سن و تجربه بالاتر را به طرزی ناپسند (و دور از شان جایگاه والای سیاسی حاکمیتی استاندار یکی از مهم‌ترین استانهای کشور) زیر سوال می‌برد!

اینگونه سخن گفتن اصلا قابل پذیرش نیست. خصوصا از سوی همان نسل جوانی که در مقابل شما نشسته و شما او را دعوت به مطالبه‌گری می‌کنید. اینگونه مطالبه‌گری را به جوانانمان آموزش می‌دهیم؟ وای بر ما وای بر ما ...!

آقای رزم‌حسینی استاندار محترم کرمان که مشهور به دخالت بیش از اندازه در امور شورای دوره چهارم شهر کرمان است؛ در این چهار سال برای توسعه استان کرمان تلاش کرده است و خود را محور توسعه استان در دولت تدبیر و امید می‌داند و با ادبیاتی تقریبا عامیانه و با لهجه‌ای شیرین و با تعصبی که روی شهر کرمان دارد؛ سعی کرده تا گفتمان توسعه را در سراسر استان رونق دهد. اما اینکه استاندار کرمان در بسط گفتمان توسعه چقدر موفق بوده و نظریات و ایده‌های وی تا چه اندازه کارساز و نتیجه بخش بوده؛ قطعا باید توسط روزنامه‌نگاران، پژوهشگران و کنشگران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بررسی شود.

اگر تمامی تجربه‌های مدیریتی چهار ساله رزم‌حسینی در مدت حکومتش بر کرمان، از همان جنس سخنان اخیرش خطاب به شورا و رییس آن و رای مردم باشد، نمی‌توان دورنمای امیدوارکننده‌ای از وضعیت توسعه یافتگی استان در پایان دوره‌ی دوم استانداری‌اش  متصوّر بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
شورای چهارم که زیر دست و پای استاندار له شدن الان خوبن؟مورد تایید ایشونن؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
کرمان به رییس شورای با رزومه سمت اجرایی انس نداره.ای کاش اقای فرشاد بجای معاون استانداری در کارنامه خود سمت شغل ازاد داشت.مثلا قبلا قصاب بود/فالوده فروش بود/مرغ فروش بود...انوقت سن وسالش هم به چشم نمی اومد وبه رای ما بهش توهین نمیشد
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
باور کنید من تا به حال هر چی فکر می کنم این جناب که خیلی بیش از حد خودشان را باور کرده اند ، کپی از رفتار و سبک احمدی نزاد را در عملکرد خود دارند با این تفاوت که نوسرمایه ای هستند که قدری کارهاشان با زرق و برق هم آراسته می شود. قدری هم خارج نشین بوده اند و زرق و برق ان دیار به نظر
می رسد خیلی به مذاقشان خوش امده است . همه چیز هم باید باب میل ایشان اداره شود . سیستم مدیریت استان هم که بی ثبات و بی قرار نموده است و مدام در حال تغییر است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست
جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
به نظر میاد آقایان اصلاح طلب استان دنبال بهانه ای برای تخریب استاندار خدوم و انقلابی کرمان هستند ولی بدانید این افراط کاری شما آقایان سیاست زده که گاهی از کاه کوهی می سازید و دنبال بهانه های الکی هستید گره ای از مشکلات استان را باز نخواهد کرد پس بذارید حداقل استاندار در این استان خوب کار کند چون از دولت که خیری ندیدیم به لطف دولت تدبیر همه کارها خوابیده و مردم را بدبخت کرده لطفا اگر رسانه کنشگر و متعهدی و نقدپذیری هستید این پیام را پخش کنید . متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا معنی فحاشی و تندخویی شده انقلابی گری؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
وقتی افراد بی تجربه مدیر می شوند و وقتی افراد متملق میدان دار می شوند نتیجه اش مردم می شوند دهکار
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
استاندار کرمان بهتر است به جای دخالت در امور شورا و سن و سال اعضا به رای و نظر مردم احترام بگذارد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
استاندار یک نیم نگاهی به کارنامه خودشان بکنند و بعد انتقاد. بدهکار کردن مردم و شهر تا سالهای سال هنر نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)