کد خبر: ۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
آیا دولت ماهی ۷ میلیارد به حساب شهرداری کرمان پرداخت می کند؟
رئیس شورای شهر کرمان درباره سخنان استاندار در روز معارفه شهردار که گفته بود "دولت ماهانه ۷ میلیارد به حساب شهرداری واریز می کند"، با اشاره با مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت می شود گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده بر عهده دارایی گذاشته شده که 9 درصد است و سه درصد آن به شهرداری‌ها اختصاص داده می شود، اما مالیات بر ارزش‌افزوده به نسبت جمعیتی که شهرها دارند بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود و الزاما باید به شهرداری بدهند و این کمک دولت نیست .

رئیس شورای شهر کرمان درباره سخنان استاندار در روز معارفه شهردار که گفته بود "دولت ماهانه ۷ میلیارد به حساب شهرداری واریز می کند"،  با اشاره با مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت می شود گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده بر عهده دارایی گذاشته شده که 9 درصد است و سه درصد آن به شهرداری‌ها اختصاص داده می شود، اما مالیات بر ارزش‌افزوده به نسبت جمعیتی که شهرها دارند بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود و الزاما باید به شهرداری بدهند و این کمک دولت نیست .

محمدفرشاد پس از پایان جلسه اخیر شورای شهر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه "آیا در انتخاب شهردار با استاندار کرمان مشورت کردید و آیا رزم حسینی هم فردی را برای سمت شهرداری پیشنهاد دادند" گفت: روز انتخاب شهردار توسط شورای شهر با استاندار کرمان نشست دونفره‌ای داشتیم و از شش کاندیدا برای تصدی پست شهرداری نام بردم و به رزم حسینی گفتم "آیا نظر خاصی دارید" گفتند خیر و گفتم آیا غیر از این شش کاندیدای مد نظر شورای شهر جنابعالی کسی را برای شهرداری کرمان مد نظر دارید ایشان گفتند خیر.

فرشاد درباره سخنان استاندار کرمان عنوان کرد: به نظر من فردی مثل استاندار کرمان که صحبت او در جامعه مهم است باید به صورت روشن منظور خود را بیان کند و من که تمام صحبت‌های رزم حسینی را شنیدم به نظرم منظور ایشان شورای شهر و شهرداری کرمان بود.

وی ادامه داد: وظایف شورا و وظایف حاکمیت و دولت در برابر شورا کاملا روشن است و قانون به‌صراحت در خصوص مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا سخن گفته و  این را هم اضافه کنم شورای شهر کرمان بنا ندارد کار غیر قانونی و غیر ضابطه‌ای انجام دهد، ما مدافع حقوق مردم هستیم  و جای هیچ ابهامی نیست و جلسات شورا به صورت علنی برگزار می‌گردد.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورای شهر تصویب همین بودجه است که امروز در باره آن بحث و بررسی زیادی شد و زمان برد و بعد از تصویب هم کسی یا ارگانی نمی تواند بودجه را بالا یا پایین کند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه " آیا هزینه پروژه‌های عمرانی موجود در سطح شهر از سوی دولت پرداخت می‌شود" اظهار کرد": پروژه‌های عمرانی که به عنوان زیرگذر، روگذر یا پل اجرا می‌شود تمامی این ها از محل درآمدهای شهرداری و در چارچوب بودجه شهرداری است و برای این پل‌ها یک ریال اعتبار دولتی هزینه نشده است، چون اگر بخواهند اعتبارات دولتی به این بودجه‌ها داده شود باید با سازمان برنامه‌وبودجه مکاتبه شود و ذیحساب استانداری در جریان امور قرار گیرد و در مجموع پروسه ای دارد که باید طی گردد.

وی اضافه کرد: البته هزینه‌هایی از سوی دولت شده است اما پروژه‌های زیرگذر و روگذر هیچ اعتبار دولتی دریافت نکرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا درخواست جدید از سوی خاتم‌الانبیاء برای پروژه جدید هم شده است" گفت: خیر درخواست جدیدی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه خاتم‌الانبیاء به عنوان یک پیمانکار در کرمان مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: واگذاری هر پروژه به یک پیمانکار طبق قانون انجام خواهد شد و ممکن است پیمانکاران متعددی اعلام آمادگی کنند و در نهایت با طی پروسه قانونی پیمانکار انتخاب می‌شود.

 یکی از خبرنگاران نظر فرشاد رئیس شورای شهر در خصوص اظهارت علی بهرامی جوانترین عضو شورای شهر و تاکید او بر اینکه "پروژه چهارراه امیر کبیر نباید شروع می‌شد" را پرسید که فرشاد بیان کرد: بهرامی جوانترین عضو شورا هستند و در جلسه قبل شورا هم نگفتند پروژه‌ها نباید اجرا شود بلکه منظورشان این بود که پروژه باید کارشناسی شود. تصویب کردیم ماهی 4 میلیارد تومان به خاتم‌الانبیاء داده شود و خاتم‌الانبیاء هم اعلام کرد اول دیماه پروژه چهارراه ولیعصر به بهره‌برداری می‌رسد و بعدازآن هم پروژه‌های دیگر در تاریخ‌های معین به بهره‌برداری می‌رسند و البته پروژه چهارراه ولیعصر هنوز آماده بهره‌برداری نشده است.

فرشاد ادامه داد: درهرصورت دربارع مجموعه پروژه‌هایی که خاتم‌الانبیاء و دیگر پیمانکاران بر عهده‌دارند  خود را ملزم می‌دانیم برای اینکه سرمایه و هزینه‌ای از مردم هدر نرود پروژه به اتمام برسد و اگر قرار شد پروژه جدیدی در آینده کلید بخورد بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید "اطلاعاتی که بر روی تابلوهای مشخصات پل‌ها درج‌شده با ابهاماتی همراه است و این طور نشان می دهد هزینه‌های پروژه‌ها از سوی دولت تامین می‌شود،" عنوان کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده بر عهده دارایی گذاشته شده که 9 درصد است و سه درصد آن به شهرداری‌ها اختصاص داده می شود، مالیات به حساب خزانه می‌رود اما مالیات بر ارزش‌افزوده  به نسبت جمعیتی که شهرها دارند بین شهرداری‌ها تقسیم می‌شود و الزاما باید به شهرداری بدهند و این کمک دولت نیست .

وی بار دیگر تاکید کرد: کمک دولتی باید در چارچوب قانون و از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  انجام شود و اینکه عوارضی خود شهرداری جمع‌آوری می‌کند و یا زمینی می‌فروشد کمک دولتی محسوب نمی‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
این چه شکل مناقصه گذاری است که با آمدن استانداری همه طرح ها بدون شفافیت و اطلاع رسانی های قبلی لازم به پیمانکار مورد نظر استاندار و اگذار می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
چون خاتم مربوط به بخش خصوصی نیست نیازی به مناقصه نبوده قانونا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)