کد خبر: ۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در مراسم معارفه رییس جدید سازمان برنامه:
وی به لزوم مودت و دوستی بین مدیر و کارمندان اشاره کرد و گفت: اخلاق اداری ما متناسب با روز نیست و همان طور که بروکراسی پیر و فرسوده‌ای داریم از اخلاق اداری متناسب برخوردار نیستیم و هر سازمان ادرای بر اساس شرایط روز باید رفتارهای سازمانی متناسب داشته باشد.
استاندار کرمان گفت: در استان کرمان باید خلق مزیت انجام شود زیرا پول دولتی کشور ایران را پیشرفته نخواهد کرد و همیشه فقیر خواهیم ماند. 

 به گزارش گفتارنو علیرضا رزم حسینی در آیین تودیع معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و معارفه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نظام برنامه ریزی در کشور پس از جنگ جهانی دوم که طی آن بالغ بر 55 میلیون نفر کشته و اکثر کشورهای اروپایی ویران شدند به وجود آمد و 5 برنامه قبل از انقلاب وجود داشت که در برخی موارد پیشرفت هایی داشت.

استاندار کرمان ادامه داد: اما بعد از انقلاب کشور با درگیری‌های داخلی و 8 سال جنگ تحمیلی روبرو شد و نیمی از کشور زیر آتش عراق بود که باعث ویرانی تمام زیر ساخت‌ها و پدید آمدن مشکلات عدیده‌ای شد به گونه‌ای که در سال‌های آخر جنگ کشور تنها با 2 تا 3 میلیارد تومان اداره می شد.

وی با بیان اینکه دولت وقت اولین برنامه را بعد از جنگ و با هدف بازسازی و نوسازی کشور تدوین کرد گفت: برنامه اول از سال 68 آغاز شد و تدوین برنامه‌های بعد نیز ادامه پیدا کرد و در آن دوران علیرغم درآمد اندک  نفت ،40 میلیارد دلار فاینانس جذب شد که تحولی را در صنعت فولاد به وجود آورد و صنعت فولاد را از تولید 200 تا 500 هزار تن به 11 میلیون تن رسانید.

 وی افزود: پارس جنوبی خلق شد و پیشرفت‌های خوبی در پتروشیمی حاصل شد.

رزم حسینی افزود: اما در سال 86 این نظام به یکباره منحل شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از هم پاشید و کارشناس‌های کاردان از سازمان جدا شدند و نظام برنامه ریزی که پیشینه خوبی داشت منحل شد.

وی بازنگری و آسیب شناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ را از اهداف دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: دولت در این رابطه جلساتی را با استانداران سراسر کشور برگزار کرد و اکثر استانداران موافق تشکیل مجدد سازمان بودند.

وی با بیان اینکه استان کرمان از پیشگامان راه اندازی مجدد سازمان بوده است گفت: سعی بر این بود که این مسئولیت به نیروهای تخصصی سازمان واگذار شود زیرا سازمان یک نهاد تخصصی است و نباید دستخوش مسایل سیاسی باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه انتظاراتی از رییس سازمان وجود دارد افزود: تابویی که در گذشته از سازمان مدیریت وجود داشت که طی آن سازمان را ارباب پول می‌دانستند باید شکسته شود و نباید احساس شود کلونی‌هایی در این مجموعه به وجود آمده است.

وی به لزوم مودت و دوستی بین مدیر و کارمندان اشاره کرد و گفت: اخلاق اداری ما متناسب با روز نیست و همان طور که بروکراسی پیر و فرسوده‌ای داریم از اخلاق اداری متناسب برخوردار نیستیم و هر سازمان ادرای بر اساس شرایط روز باید رفتارهای سازمانی متناسب داشته باشد.

رزم حسینی با تاکید بر انعطاف پذیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: نباید خشک رفتار کنیم و باید حتی برای موانع قانونی هم راه حل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان باید خلق مزیت انجام شود زیرا پول دولتی کشور ایران را پیشرفته نخواهد کرد و همیشه فقیر خواهیم ماند.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این راه هموار شود.

استاندار کرمان افزود: با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری به دنبال اجرای مصوبات مثلث توسعه اقتصادی و سندهای پایداری که نوشته شده است هستیم.

فتوت: خوشحالیم قول رییس جمهور جمهور  به مرحله اجرا درآمد

معاون سابق مدیریت و اشتغال استاندار نیز در این آیین گفت: خوشحالیم قول رییس جمهور جمهور  به مرحله اجرا درآمد و امروز شاهد آغاز به کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کرمان هستیم.
محمد رضا فتوت افزود:در حوزه وظایف معاونت برنامه ریزی سعی شد با همدلی در جهت توسعه استان گام برداریم.

 وی هماهنگی با بانک‌ها، اجرای طرح‌های آمار گیری، تهیه سنده های مطرح شده در استان و ... را از جمله فعالیت‌های معاونت برنامه ریزی برشمرد.

فتوت ادامه داد: اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی قوی داشته باشیم می‌توانیم با برنامه ریزی در راستای توسعه استان گام برداریم.

در این مراسم جعفر رودری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی معرفی شد. 
رودری پیش از این مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)