کد خبر: ۲۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در پی اظهارات اسماعیل نجار -رییس ستاد مدیریت بحران کشور- مبنی بر اینکه سازمان هواشناسی در مورد بارش برف اخیر هشدار داده بود نه اخطار، رئیس سازمان هواشناسی اظهار کرد: این سازمان قبل از بارش برف اخیر در کشور هم اطلاعیه و هم اخطاریه صادر کرده بود اما برخی افراد که تحت فشار افکار عمومی قرار دارند؛ می‌خواهند بخشی از این فشار را به دوش هواشناسی بیاندازند.
در پی اظهارات اسماعیل نجار -رییس ستاد مدیریت بحران کشور- مبنی بر اینکه سازمان هواشناسی در مورد بارش برف اخیر هشدار داده بود نه اخطار، رئیس سازمان هواشناسی اظهار کرد: این سازمان قبل از بارش برف اخیر در کشور هم اطلاعیه و هم اخطاریه صادر کرده بود اما برخی افراد که تحت فشار افکار عمومی قرار دارند؛ می‌خواهند بخشی از این فشار را به دوش هواشناسی بیاندازند.

داود پرهیزکار - در گفت وگو با ایسنا، ضمن ابراز تعجب از سخنان رئیس ستاد مدیریت بحران مبنی بر اینکه سازمان هواشناسی اخطاریه برای وقوع برف صادر نکرده بود، گفت: ظاهرا آقای نجار در جریان اطلاعیه و اخطاریه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی نبودند. سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه (4 بهمن ماه) طی اطلاعیه‌ای نحوه‌ فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش بینی کرده بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این اطلاعیه، سازمان هواشناسی در روز شنبه (7 بهمن ماه) نسبت به صدور اخطاریه شماره 65 اقدام کرد. در این اخطاریه که هنوز آرشیو آن روی سایت سازمان هواشناسی وجود دارد؛ ضمن پیش بینی برف برای استان های مختلف برای روزهای شنبه و یکشنبه (7 و 8 بهمن ماه) نسبت به وقوع کولاک برف و مه در تعدادی از استان ها هشدار داده بود. افزون بر این بارها تاکید شد که در روز یکشنبه (8 بهمن ماه) به دلیل افت دما، احتمال یخ زدگی معابر آمادگی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: همه شهروندان ایرانی از طریق رسانه ها در جریان وقوع بارش برف قرار گرفتند همچنین اطلاعیه و اخطاریه سازمان هواشناسی برای مراکز و دستگاه‌های مختلف ارسال شد و من تعجب می‌کنم که چرا رئیس ستاد مدیریت بحران چنین اظهارنظری می‌کند.

پرهیزگار با اشاره به اینکه اطلاعیه و اخطاریه هر دو هشدار هستند و در این شرایط دستگاه‌های مسئول باید وارد میدان شوند و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: صدور اخطاریه از سوی سازمان هواشناسی به این معناست که همه دستگاه‌های مسئول باید آمادگی لازم را در برابر شرایط جوی داشته باشد.

وی در مورد این ادعا که هواشناسی، برف را تنها برای ارتفاعات پیش بینی کرده بود، با اشاره به اطلاعیه 91 در چهارم بهمن ماه، اظهار کرد: در این اطلاعیه که چند روز قبل از بارش برف صادر شد؛ روند فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده به تفکیک اعلام شد. همچنین در همین اطلاعیه در پیش بینی روز شنبه تاکید شده بود که بارش‌ برف ابتدا در ارتفاعات سپس در سطح شهر صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان هواشناسی در پایان در مورد دلیل چنین اظهار نظری از سوی رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: این حرف‌ها بهانه است و فکر می‌کنم برخی افراد وقتی تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرند سعی می‌کنند بخشی از این فشار را به سایر دستگاه ها انتقال دهند، اما واقعیت این است که همه مردم از طریق رسانه‌ها و سایت سازمان هواشناسی در جریان بارش برف اخیر بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)