کد خبر: ۲۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دیوان محاسبات کشور:
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: رییس جهمور تفویض اختیاراتی که قصد دارد به استان کرمان بدهد باید آن قوانین را به شورای تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی ارایه دهد و در آنجا اگر تصویب شود، تبدیل به قانون می‌شود و دیگر همه وظیفه دارند که قوانین را اجرا کنند.
رییس کل دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: به دنبال مچ گیری نیستم بلکه باید تلاش کنیم که مدیران به سلامت جاده مسئولیت خود را بگذرانند و نگذاریم به مدیران در مسیر قانونی آسیبی وارد شود به عبارت دیگر بتوانیم این جاده پر سنگ و لاخ را هموار کنیم.

عادل آذر پنجشنبه 26 بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به چهارچوب جدید دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات کشور صیانت از بیت المال است. 

وی با بیان اینکه بیت المال فقط میز و صندلی و ارز و موارد فیزیکی نیست بلکه بخش عمده ای از آن سرمایه های انسانی است تصریح کرد: بروز و ظهور و نمود در این سرمایه انسانی، در مدیران کشور است زیرا مدیران خط مقدم توسعه هستند و این مسئولین هستند که قرار است کشور را در ریل توسعه پیش ببرند و هنر ما صیانت از این سرمایه های انسانی است.

عادل آذر اظهار کرد: به دنبال مچ گیری نیستم بلکه باید تلاش کنیم که مدیران به سلامت جاده مسئولیت خود را بگذرانند و نگذاریم به مدیران در مسیر قانونی آسیبی وارد شود به عبارت دیگر بتوانیم این جاده پر سنگ و لاخ را هموار کنیم.

رییس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست ادامه داد: هیچ گاه نمی خواهیم قدرت تصمیم گیری را از مدیران بگیریم و این موضوع نگاه جدید ما در دیوان محاسبات کشور است.

وی با بیان اینکه پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدارگرانه سه شعار جدید دیوان محاسبات کشور است اظهار کرد: نقش دیوان محاسبات، حسابرسی است و این حسابرسی ها منجر به تشکیل پرونده نخواهد شد مگر آنکه موردی خلاف قانون صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی با تناسب دستگاه، موضوع و مسئله را برای مدیران دستگاه های اجرایی برگزار خواهیم کرد، گفت: بیشتر دلایل تشکیل پرونده در دیوان محاسبات به دلیل برداشت نادرست از قانون و ابهامات موجود در قانون بوده است که در این راستا دوره های آموزشی دستگاه محور در سطح استان و کشور اجرا کنیم که از ابتدای سال 97 عملیاتی خواهد شد.

رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در بخش هدایتگری نیز به دنبال ارایه مشاوره به مدیران هستیم اظهار کرد: قوانین ما ظرفیت های خوبی دارد که می تواند مدیر قدرت تصمیم گیری را داشته باشد.

عادل آذر با بیان اینکه تا پایان سال جاری گزارش طرح حسابرسی اقتصاد مقاومتی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد که استان کرمان جزء استان های ردیف بالای کشور خواهد بود اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی درون زایی و مردمی بودن اقتصاد است که این موضوع نیز باید خودمان سازیم و نیازی به آن سوی آبها نداریم.


رییس کل دیوان محاسبات کشور یکی از مشکلات کشور را اسناد خزانه دانست و بیان کرد: انضباط اقتصادی باید اتفاق بیفتد، قانون مالی اوراق اسلامی را رعایت کنید.

وی ادامه داد: رییس جهمور تفویض اختیاراتی که قصد دارد به استان کرمان بدهد باید آن قوانین را به شورای تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی ارایه دهد و در آنجا اگر تصویب شود، تبدیل به قانون می‌شود و دیگر همه وظیفه دارند که قوانین را اجرا کنند. 

عادل‌آذر نظام محاسباتی ایران را یکی از نظام‌های کامل محاسباتی جهان دانست و تصریح کرد: هیچ کس در کشور نمی‌تواند رای دیوان محاسبات را نقض کند.

وی بیان کرد: هر ظرفیتی که وجود داشته باشد تا یک سنگ از مسیر توسعه استان کرمان برداریم، خواهیم انجام داد لذا در چهارچوب امکانات و اختیاراتمان سعی می کنیم که دیوان محاسبات تفویض اختیاراتی به استان کرمان دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
کشور مبتلا به مدیر سالاری است ولی کاش سیستمی برقرار می شد که پاسخ گوی هزینه های مدیریت غلط به خصوص از لحاظ تلف شدن سرمایه های انسانی تحت مدیریت مدیران کشور باشد .
هر چند صباحی وابسته ای می آید وبار و بنه ای می بندد و با وابسته دیگری جایگزین و سریال همچنان ادامه دار .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)