کد خبر: ۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نامه سرگشاده یکی از اعضا شورای شهر کرمان به رییس دادگستری کرمان؛
یک عضو شورای شهر با انتشار نامه ای سرگشاده, به اظهارات رییس کل دادگستری استان کرمان واکنش نشان داد.

یک عضو شورای شهر با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به اظهارات رییس کل دادگستری استان کرمان واکنش نشان داد. 

 

به گزارش گفتارنو، علی بهرامی از رییس کل دادگستری استان خواسته است به  پروژه‌های شهرى  ورود کرده و با تعیین تیمی از کارشناسان شجاع و مستقل جنبه‌های مختلف این پروژه‌ها را بررسی نمایید و در صورت نياز از راه قانون اصلاح فرمایید.

 

آنچه در پی می‌آید متن کامل این نامه است

 

                   به نام خدا

 رياست محترم دادگسترى كرمان 

جناب آقای موحد

با سلام وتحیات

  دبیر محترم شورای امنیت ملی چندی پیش مهمترین تهدید کشور را احساس ناکارآمدی اعلام کردند. شرایطی که بخشی از آن حاصل عملکرد مدیران کم کارآمدی است که سعى دارند ثبات جایگاه خود را مترادف ثبات کشور معرفی نمایند و آبروی خود را آبروی نظام. با خودرایی هزینه گزافی بر کشور، مردم وحاکمیت ایجاد می‌نمایند اما از هر نوع پاسخگویی خود را معاف کرده  و همواره طلبکار کشور هستند

 همانطور که می‌دانید تعدادی پروژه در شهر کرمان در حال اجرا می‌باشد. به‌ویژه پروژه پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح از همان اول با انتقاد بسیاری از کارشناسان همراه بود. از نوع بسته شدن قراردادها تا لطمه‌ای که این پل‌ها به هویت وفرهنگ اسلامی وایرانی ما می‌زند وهمچنین تشکیک در کارآمدی آن‌ها.

 

جناب آقای  موحد حالا یکی از این پل‌ها افتتاح‌شده است و مشخص‌شده که حرف کارشناسان تا حد زيادى درست بوده. میدان باغ ملی که نمادی از هویت ملی ومذهبی شهر ما بود، نابود و بجای آن پلی نازیبا و بی‌هویت ساخته شد. پلی با کارایی اندک و هزینه گزاف که نه تنها مشکل ترافیک را  چندان حل نکرده که در ساعاتی ترافیک در محدوده خیابان معلم، سپه  ومیدان قرنی به طرز بی‌سابقه‌ای سنگین می‌شود تا جایی که بیم آن می‌رود آتش‌نشانی مستقر در میدان قرنی نتواند وظیفه خود را به‌درستی انجام نماید

 شرط کارآمد سازی هر سیستمی خود انتقادی و بازسازی است. اساسا یکی از تعریف‌های سیستم همین است: مجموعه‌ای خود اصلاح‌گر. متاسفانه اما جو غالب بر تفکر مسئولین استان تائید و تشویق مدام است. بجای استقبال از انتقاد به منتقدان فشار وارد می شود و حتی به تشویش افکار عمومی محکوم می‌شوند.

 نگرشی خطا که حاصلی جز تکرار خطاها نخواهد داشت. تشویش افکار عمومی با هدر دادن منابع و سخت کردن زندگی برمردم صورت می‌گیرد نه بابیان کاستی ها و شفاف‌سازی. به نظر می‌رسد بسیاری تشویش افکار عمومی را با تنویر افکار عمومی اشتباه گرفته اند وهمین فضای امنی برای ناکارآمدی‌ها ایجاد کرده است.

 حمایت از سرمایه گذاروسرمایه گذاری و ایجاد امنیت برای آن از عوامل پیشرفت هر جامعه‌ای است؛ اما چرا باید از پروژه‌های از پیش شکست‌خورده‌ای مانند ساروج  كه به اعتقاد متخصصان روند ثبت جهانى كرمان رابامشكل روبه‌رو خواهد کرد تنها با بیان اینکه تمام مجوزهاى ادارى را داردتمام قد و با چشم‌بسته حمایت شود.

 مقام معظم رهبری چند روز پیش به دلیل بی عدالتی موجود از مردم و خداوند عذرخواهی  کردند بسیاری از مسئولین اگر برای این امر از خجالت آب نمی‌شوند حداقل از شدت غرور خود بکاهند، در رفتار خود تجدید نظر نمایند و هر چه سریعتر در جهت عدالت اقتصادی، سیاسی، قضایی، اجتماعی و... حرکت نمایند و اگر نمی‌توانند منش خود را تغییر دهند اسباب عذرخواهی را فراهم نکرده و از مناصب خود کنار بروند.

 

خوشبختانه مردم کرمان به ویژه در سال‌های اخیر نسبت به سرنوشت شهر خود بسیار حساس شده و هوشمندانه ناکارآمدی و چشم‌پوشی مسئولین را جبران نموده اند. بیاد داریم زمانی که تصمیم به تخریب خانه شهر گرفت شد در سکوت سنگین آن‌ها که وظیفه واکنش داشتند چگونه با خردورزی، قانون مداری و وفاداری به امنیت ملی جلو این خبط بزرگ را گرفتند و با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری آتش به اختیار عمل نمودند.

 جناب آقای موحد از شما به عنوان ریاست محترم دادگستری کرمان انتظار می‌رود به  پروژه‌های شهرى  ورود کرده و با تعیین تیمی از کارشناسان شجاع و مستقل جنبه‌های مختلف این پروژه‌ها را بررسی نمایید و در صورت نياز از راه قانون اصلاح فرمایید.

  بدون شک هیچ امری به‌اندازه اجرای بی قید و شرط عدالت نمی‌تواند از  تشویش افکار عمومی جلوگیری نماید. ضمن اینکه عملکرد به موقع و مناسب دستگاه قضا نمی‌بایست مانع انجام وظیفه سایر نهادها شود. شورای شهر، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد وظایفی دارند که قانونا و اخلاقا باید به آن عمل نمایند.

                                      من ا... توفیق

                                       علی بهرامی

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)