کد خبر: ۲۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مسئولین سکوت کنند مردم به همه شک می کنند و می گویند سکوت نشانه شراکت است. قوه مجریه و بالاخص آقای رییس جمهور دستور موکد باید برای برخورد با مافیای خودرو بدهد که حقیقتا مردم را عصبانی کرده اند.
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: اسامی31 فاسد اقتصادی را به سران قوا ارسال کردم
به گزارش جماران؛ امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به حضور مافیای واردات خودرو، گفت: مافیای قدرتمند در برابر واردات خودرو وجود دارد. قطعا دست آقایانی در کار است.

وی تصریح کرد: باید دید چرا در گمرک این تعداد از ماشین بدون ثبت سفارش وارد می شود. حدود 5 تا 6 هزار خودرو در سلفچگان متعلق به چه کسی است؟ برخی عنوان می کنند آقای «گ» این خودروها را وارد کرده است، اما این آقا به چه کسی وصل است؟ برخی از دوستان نگران هستند که اگر این موضوع را عنوان کنیم ما را مجرم حساب کنند در صورتی که اینطور نیست مستند قانونی وجود دارد که باید به دادگاه بدهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مقدمه تحقیق وتفحص از بحث واردات خودرو، ثبت سفارش و گمرک را ایجاد کردیم و به زودی عملیاتی می شود. امضا هایی جمع شده و مقدمات کار در حال انجام است. در حال حاضر می بینیم قاچاق از مبادی رسمی وارد می شود و این زیبنده نیست. در تلویزیون نشان دادم و گفتم مسئول گمرک و وزیر اقتصاد در این قسمت ها بودند لذا یک عده به شدت از گمرک کاسبی می کنند.

خجسته ادامه داد: 9 هزار خودرو وارد کشور شده و بیش از 100 هزار میلیارد هزینه شده است. آقای «گ» که به دست‌اندرکاران وصل است چه کسی است؟ چرا مسئولین، گمرک، وزیر اقتصاد و مسئولین اجرایی کشور عکس العمل نشان ندادند و چرا دستگاههای نظارتی ورود پیدا نمی کنند؟ 

وی خاطرنشان کرد: مجلس به صورت مقتدارانه وارد این کار شده است.در این راستا اسناد و مدارک خوبی را در خصوص واردات خودروها به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرده اند و ما در حال جمع آوری هستیم که سریعا در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد. ما هیچ رودربایستی با هیچ کس نداریم و در مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا، گمرک و بانک ها جناح و گروه مدنظر ما نیست. همچنین باید جناح ها و گروهها نیز ورود پیدا کنند. نباید بگویم این با گرایش ما است پس کاری با او نداریم . در این شرایط چه کسی باید محاکمه شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهارداشت: از قوه قضاییه می خواهم با توجه به مدارکی که دراختیار دارد مقتدرانه به این مسئله ورود و حکم جاری کند. مدارک از جاهای دیگر به قوه قضاییه ارسال شده و ما نیز در فراکسیون به دنبال جمع آوری مدارک برای تحقیق و تفحص هستیم. مردم انتظار دارند که مجلس مقتدرانه و با خاصیت ورود پیدا کند.

خجسته یادآورشد: مافیای خودرو متشکل از یک شبکه هستند و از تمامی دستگاهها در این مجموعه حضور دارند. زمانی که یک شخصی وصل است و اینکه می‌گویند با یک بزرگی ارتباط دارد یعنی چی و آن بزرگ کیست؟ و چرا از رانت استفاده می‌کنند؟

وی با بیان اینکه در رابطه با ثبت سفارش خودرو یک فاجعه صورت گرفته است، گفت: آیا می شود خودرو را وارد کنند و بعد ثبت سفارش را ببندند و قیمت خودرو را 1 تا 1 و نیم برابر بالا ببرند؟ چه اتفاقی در کشور در حال رخ دادن است؟ ما از رییس جمهور و رییس قوه قضاییه می‌خواهیم به این موضوع ورود پیدا کند. مردم قاطعیت را دوست دارند و این قاطعیت را چه کسی می خواهد عملیاتی کند؟ 

این نماینده مجلس افزود: اجرا در دست قوه مجریه و قوه قضاییه و نظارت در مجلس است و مجلس نیز باید ورود کند. لذا اجازه ندهیم مردم  ببینند که غارت می کنند و همه سکوت می کنند. اگر مسئولین سکوت کنند مردم به همه شک می کنند و می گویند سکوت نشانه شراکت است.  قوه مجریه و بالاخص آقای رییس جمهور دستور موکد باید برای برخورد با مافیای خودرو بدهد که حقیقتا مردم را عصبانی کرده اند. 

وی از ارسال اسامی 31 فاسد اقتصادی به سران سه قوه خبر داد و گفت: اسامی31 فاسد اقتصادی که بانک ها را غارت کردند  طی نامه رسمی  به سران قوا اعلام کردم. و منتظر هستم تا با آنها برخورد کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)