کد خبر: ۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر علمی همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها»:
دبیر علمی همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» گفت: امروز در نظام عدالت کیفری به دنبال پیشگیری از خشونت هستیم و پلیس بعنوان یک پلیس مسئله محور و بعنوان یک نهاد پیشگیری از جرم تبدیل خواهد شد.
دبیر علمی همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» گفت: امروز در نظام عدالت کیفری به دنبال پیشگیری از خشونت هستیم و پلیس بعنوان یک پلیس مسئله محور و بعنوان یک نهاد پیشگیری از جرم تبدیل خواهد شد.

حسین میرمحمدصادقی صبح امروز پنجشنبه در همایش «پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها» در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون اول قوه قضاییه گفت: میان رشته ای بودن بحث اصلی این همایش است و در این راستا 4 پیش همایش در سطح استان کرمان برگزار شد به طوری که می توان اذعان کرد امور اجرایی و اثار عملی این همایش از سال گذشته در سطح استان آغاز شده است.

وی با اشاره به دریافت 250 چکیده مقاله برای این همایش از سطح کشور برگزیده شده 150 چکیده مقاله اظهار کرد: خشونت پدیده ای است که از آغاز زندگی بشر دیده شده است و ماجرای هابیل و قابیل نمونه بارز خشونت و صلح وسازش در جهان است.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه طبق آمار در سطح جهان 1.6 میلیون نفر در هر سال جان مردم را می گیرد تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که قربانی های خشونت در جهان بیش از قربانی های بیماری های مهلک و حوادث جاده ای است

دبیرعلمی همایش با تاکید بر اینکه برگزاری این همایش می تواند کمک کند فکری برای آستانه پایین تحمل مردم شود اظهار کرد: خشونت نمونه بارز نقص قوانین حقوق بشری است که می تواند بر موارد دیگر همچون رشد اقتصادی نیز تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: هر رفتار لفظی و غیرلفظی که بتواند احساس حقارت را در فرد ایجاد کند را می توان بعنوان خشونت در جامعه مطرح کرد که شامل خشونت های معنوی، جسمانی، فرهنگی و ...باشد.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه همه موارد خشونت به معنای انجام جرم نیست اظهار کرد: برای مقابله با خشونت اقداماتی همچون مداخله زود هنگام و پیشگیری، تغییر دیدگاه عمومی درباره خشونت، تغییر قوانین و ... را باید انجام داد.

دبیر علمی همایش در پایان خاطر نشان کرد: امروز در نظام عدالت کیفری به دنبال پیشگیری از خشونت هستیم و پلیس بعنوان یک پلیس مسئله محور و بعنوان یک نهاد پیشگیری از جرم تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم دکتر محمدعلی طاهر رییس دانشگاه باهنر کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه این دانشگاه 42 سال پیش توسط مرحوم علیرضا افضلی پور تاسیس شد و تاکنون با سرعت در عرصه های مختلف اموزشی و پژوهشی در حال پیشرفت است اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان بعنوان دانشگاه مادر استان و بزرگ جنوب شرق کشور هم اکنون دارای بیش از 16 هزار دانشجو و 650 نفر عضو هیات علمی است که شامل 102 استاد تمام وقت، 150 نفر دانشیار وبقیه استادیار هستند.

وی ادامه داد:  بیش از 1000 دانشجوی دکتری تخصصی و 4000 دانشجوی کارشناسی ارشد در 400 گرایش و رشته مشغول به اموزش و پژوهش در این دانشگاه می باشند ضمن آنکه 15 کانون هنری و فرهنگی و 60 انجمن علمی در این دانشگاه فعال هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)