کد خبر: ۲۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج :
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان‌اینکه گزارش‌های واصله به مجلس کمبود تجهیزات پزشکی کشور را تایید می‌کند از افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۷ به عنوان عاملی درجهت حفظ رتبه اول ارائه خدمات پزشکی ایران در منطقه یاد کرد.
احمد حمزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد و در بهره‌مندی از امکانات پزشکی با کیفیت در رده بالایی در بین کشورها قرار داریم گفت: کمبود تجهیزات پزشکی را نمی‌توان تنها بر اساس یک حرف کتمان کرد، چرا که بیماران نیز به این مشکل پی برده‌اند و به ما هم منتقل کرده‌اند، همچنین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی هم در این مورد به کمیسیون گزارش داده‌اند.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چنین شرایطی اگر نظر مسئولان وزارت بهداشت غیر از این باشد، تغییری در واقعیت موجود ایجاد نخواهد کرد، چرا که در وجود کمبود تجهیزات پزشکی در کشور برای کمیسیون بهداشت هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی با تایید برابری ایران با کشورهای توسعه یافته در زمینه نحوه ارائه خدمات پزشکی تصریح کرد: البته ایران در زمینه ارائه خدمات پزشکی از جایگاه قابل قبولی برخوردار بوده، کما اینکه در این زمینه در بین کشورهای منطقه از رتبه اول برخوردار است و در سطح جهانی نیز از جایگاه بالایی برخوردار هستیم.

حمزه در ارائه راهکار برای ارتقای حوزه تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون باید سرمایه‌گذاران در حوزه تجهیزات پزشکی مورد حمایت قرار گیرند، از سوی دیگر بدهی دولت به شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی پرداخت شود، و این در حالی است که بیمارستان‌ها به دلیل مشکلی که در حوزه بیمه‌ها دارند نتوانسته‌اند بدهی خود به این شرکت‌ها را بپردازند، بنابراین آنها با مشکل جدی مواجه شده‌اند در این شرایط باید شرایطی فراهم شود تا بیمارستان‌ها بتوانند با دریافت مبالغی که از بیمه‌ها طلبکار هستند، بدهی خود به این شرکت‌ها را پرداخت کنند تا این روند باعث تعطیلی چرخه تولید در این حوزه نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: بی‌تردید بیمه سلامت نمی‌تواند با اعتباراتی که به این بخش در لایحه بودجه 97 تخصیص داده شده، بدهی خود به بیمارستان‌ها را به طور کامل پرداخت کند، هر چند وضعیت این بیمه‌ها نسبت به امسال و سال گذشته بهتر خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با ارزیابی مثبت از افزایش اعتبارات حوزه سلامت در لایحه بودجه 97 بیان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه سلامت در لایحه بودجه 97 حدود 6/5درصد نسبت به بودجه 96 افزایش داشته است که این امر می‌تواند نقش اثرگذاری در نحوه ارائه خدمات پزشکی در کشور داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)