کد خبر: ۲۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
یکی از لیدر های تورهای گردشگری به مهر می گوید: استان کرمان در زمینه صنعت هتلداری هنوز نتوانسته است همانند سایر استانهای تاریخی از داشته هایش بهره ببرد.
 یکی از لیدر های تورهای گردشگری به مهر می گوید: استان کرمان در زمینه صنعت هتلداری هنوز نتوانسته است همانند سایر استانهای تاریخی از داشته هایش بهره ببرد.

محمد رزم یار گفت: اکثر گردشگران دوست دارند در فضاهای سنتی از مکانهای و خانه های تاریخی برای اسکان استفاده کنند و در همین مکانها نیز صنایع دستی و غذای سنتی هر استان هم در اختیارشان قرار گیرد.

این فعال گردشگری افزود: اگر سری به یزد بزنید بزرگترین هتلهای سنتی را می توانید ببینید که با کیفیت مطلوب و در حد استانداردهای بین المللی در حال پذیرایی از توریست های خارجی هستند و هر روز هم با اقبال بیشتری مواجه می شوند.

وی بیان کرد: مشخص نیست که چرا تا کنون در شهر کرمان چنین ایده ای پیاده نشده است در حالیکه خانه های تاریخی کرمان به دلیل بزرگ بودن و نوع ساختار فیزیکی هم جاذبه دارند و هم فضای کافی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

رزم یار اظهار کرد: در کرمان حدود 140 خانه بومگردی وجود دارد اما همه این خانه ها در شهرهایی قرار دارند که هتل ندارند و به ناچار و برای جبران نداشته های استان به سمت بومگردی رفته ایم.
وی بیان کرد: بومگردی و هتل سنتی فقط نباید مختص روستاهای دور افتاده باشد، در حال حاضر استقبال خوبی از بومگردی در کرمان می شود اما باید این پتانسیل در مکانی قرار گیرد که بیشترین اقبال گردشگری را هم دارد و این شهر بدون شک کرمان است.

رزم یار افزود: یکی از مشکلات صنعت گردشگری در کرمان این است که با وجود شش اثر ثبت جهانی در اکثر شهرستانهای استان هتل مناسب وجود ندارد و باید این کمبود را با فعال کردن خانه های تاریخی و تبدیل کردن آن ها به هتل برطرف شود نه اینکه به سمت ساخت هتلهای نوین حرکت کنیم.
اکثر گردشگران خارجی به جای هتل های نوین که در اروپا بسیار فراوان و با استانداردهای بالا وجود دارد علاقه دارند در یک فضای سنتی و تاریخی و آرام اقامت کنند
وی با اشاره به علاقه گردشگران به مکان های تاریخی گفت: مسلما اکثر گردشگران خارجی به جای هتل های نوین که در اروپا بسیار فراوان و با استانداردهای بالا وجود دارد علاقه دارند در یک فضای سنتی و تاریخی و آرام اقامت کنند که متاسفانه در شهر کرمان چنین مکانی وجود ندارد.

مرمت ۲۰ خانه تاریخی در دستور کار قرار گرفته است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با مهر در این خصوص بیان کرد: طی سال های اخیر یکی از سیاست های عمده در استان و به خصوص شهر کرمان احیاء بافت تاریخی شهر و به خصوص خانه های تاریخی بوده است و هم اکنون مرمت حدود ۲۰ خانه تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.
محمود وفایی بیان کرد: ما خانه های تاریخی را طبق ضوابط میراث فرهنگی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می کنیم و با تغییر کاربری آنها سعی می کنیم این خانه ها را در چرخه گردشگری قرار دهیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته این نگاه پر رنگ نبوده است گفت: ما در دولت یازدهم و دوزادهم زمینه را برای توسعه صنعت گردشگری در کرمان فراهم کرده ایم و اعتقاد داریم باید از توان بخش خصوصی استفاده و از آن ها حمایت کنیم.

وی در خصوص بومگردی هم گفت: بومگردی با دو هدف تامین فضای اقامت گردشگران و همچنین درآمدزایی و اشتغال برای افراد بومی در مناطق مختلف و به خصوص روستاها و شهرهای کوچک در دستور کار قرار دارد.

وفایی بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۶۰ پروانه بهره برداری از خانه های بومگردی در کرمان صادر شده است و این روند با توجه به ظرفیت های هر منطقه ادامه خواهد یافت.

سرمایه گذاران برای ایجاد هتل سنتی ورود کنند
وی گفت: استان کرمان در این زمینه رتبه نخست را در کشور دارد و حتی استانهایی مانند فاری، یزد و اصفهان بعد از کرمان قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: احداث هتل و اقامتگاه در استان کرمان در دستور کار قرار دارد اما ایجاد هتل های سنتی باید با استقبال سرمایه گذاران انجام شود.

وی از مرمت خانه حاج آقا علی در نزدیکی شهر رفسنجان به عنوان نمونه ای موفق در این زمینه اشاره کرد و بیان کرد: این خانه بزرگترین خانه خشتی جهان است و کار مرمت این بنا به اتمام رسیده است.

محمود وفایی بیان کرد: جالب است بدانید که واحدهای بومگردری استان کرمان مورد قبال گردشگران قرار گرفته اند و ورود گردشگران خارجی به کرمان ۷ برابر افزایش یافته است.
وی گفت: هم اکنون ۱۴۰ واحد بومگردی در کرمان فعال می باشد و در حقیقت ظرفیت استان کرمان برای پذیرش در واحدهای بومگردی معادل ظرفیت هتلهای استان است و این ظرفیت در حال گسترش است.

وفایی گفت: بومگردی در کنار افزایش فرصتهای اشتغال موجب شده است در برخی از مکانهای مانند کویر لوت و روستای صخره ای میمند که ثبت جهانی هستند با مشکل اسکان مواجه نباشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)