کد خبر: ۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی نهایی بودجه به جلسه‌ی آینده‌ی شورا موکول شد
رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا ادامه داد: برای تصویب بودجه باید میانگین پنج سال گذشته را مبنا قرار دهیم که در پنج سال گذشته 1.18 درصد رشد داشته‌ایم و اگر این رقم را در نظر بگیریم، به رقم 470 میلیارد تومان می‌رسیم، اما همکاران شهرداری قول داده‌اند بودجه‌ی 520 میلیارد تومان را محقق کنند.

نشست فوق‌العاده‌ی عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، نایب‌رییس شورا در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کمیسیون بودجه گفت: بودجه‌ی سال 97 در حال بررسی است؛ تاکنون، چند جلسه برگزار شده و تقریباً به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

علی بهرامی، افزود: شهرداری، بودجه خوب و دقیقی ارایه کرده که در جلسات کمیسیون بودجه بررسی شده و هم‌چنان نیز در حال بررسی است.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا هم با اشاره به بررسی بودجه‌ی سال 97 شهرداری کرمان گفت: چند روزی است که جلسات فوق‌العاده به‌دلیل محدودیت وقت در پایان سال به بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که گفت‌وگوهای کارشناسی درباره‌ی بودجه انجام گرفته است، گفت: در سه‌چهارسال گذشته، بودجه‌ی شهرداری با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: قطعاً با توجه به شرایطی که در آن مقطع وجود داشته، علی‌رغم توجه به دستورالعمل‌ها چنین بودجه‌ای مصوب کرده بودند که براساس آنچه شهرداری گزارش داده، این بودجه محقق نشده است.

چناریان ادامه داد: براساس آخرین بررسی، حدود 400 میلیارد تومان از بودجه‌ی امسال شهرداری محقق شده است.

وی با بیان این‌که سیاست شورای پنجم این است که در سال 97 بودجه‌ی منطقی و متناسب با در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها، قوانین و اسناد بالادستی تصویب کنیم، گفت: برای بودجه ابتدا باید نگاه ما به دستورالعمل‌ها باشد که ازجمله‌ی آن‌ها دستورالعمل ابلاغی ازسوی وزارت کشور است که باید مبنا قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: بر این اساس باید میانگین تحقق بودجه‌ی پنج سال گذشته را مبنا قرار دهیم که با آنچه در بودجه‌های قبلی مصوب شده، فاصله‌ی چند ده درصدی دارد.

چناریان افزود: در این مدت تلاش شهردار کرمان و همکارانشان بر منطقی و مناسب‌سازی بودجه‌ی شهرداری در سال 97 بود.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که برای امسال پیشنهاد شده، حدود 520 میلیارد تومان است که مقرر شد حدود 200 میلیارد تومان در بخش جاری و 320 میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با بیان این‌که در این جلسه بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری بیش‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: بیش‌تر اعضای شورا تأکید دارند دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات در تصویب بودجه مد نظر قرار گیرد.

چناریان افزود: شاید به آنچه که مطلوب است، نرسیده‌ایم، اما برای این‌که بودجه واقعی باشد، همکاران شهرداری تلاش زیادی کرده‌اند.

وی افزود: در شهرداری این اراده وجود دارد که اتفاقات خوبی در زمینه‌ی منابع مالی رخ خواهد دهد و ازجمله اقداماتی که دنبال می‌شود، مشارکت بخش خصوصی، استفاده از فاینانس و سایر موارد است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با بیان این‌که برای مناسب‌سازی بودجه‌ی شهرداری دو راه‌کار داریم، گفت: یکی توجه به درآمدهای شهرداری است که البته در کوتاه‌مدت امکان افزایش واقعی درآمدها وجود ندارد.

چناریان افزود: تعرفه‌های خدماتی که ارایه می‌شود، متناسب نیست و باید به مرور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری گفت: اگر هدف از برون‌سپاری و سپردن کار به بخش خصوصی، این بوده که هزینه‌ها کنترل شود؛ علاوه بر این‌که هیچ اتفاقی نیفتاده، هزینه‌هایی هم روی دست شهرداری گذاشته است.

چناریان راه‌کار دوم برای مناسب‌سازی بودجه‌ی شهرداری کرمان را کنترل و کاهش هزینه‌های جاری دانست.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز با بیان این‌که پیش‌بینی درآمدهای شهرداری باید متناسب با واقعیت باشد، گفت: اگر 90 درصد از بودجه‌ی 650 میلیارد تومانی امسال محقق می‌شد، بودجه واقعی بود، اما اکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: از 650 میلیارد تومان بودجه‌ی امسال شهرداری، 370 میلیارد تومان یعنی 57 درصد بودجه تحقق یافته که قابل قبول نیست و نشان می‌دهد بودجه غیرواقعی بسته شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا ادامه داد: برای تصویب بودجه باید میانگین پنج سال گذشته را مبنا قرار دهیم که در پنج سال گذشته 1.18 درصد رشد داشته‌ایم و اگر این رقم را در نظر بگیریم، به رقم 470 میلیارد تومان می‌رسیم، اما همکاران شهرداری قول داده‌اند بودجه‌ی 520 میلیارد تومان را محقق کنند.

کامیاب بیان کرد: بنابراین، کمتر شدن بودجه نسبت به سال گذشته، به این معنی نیست که کار عمرانی کمتری انجام خواهیم داد؛ ضمن این‌که بخشی از کارهای عمرانی باید به صورت فاینانس انجام شود که به استناد تعهد همکاران شهرداری، در سال آینده کار عمرانی بیش‌تری نیز خواهیم داشت.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز گفت: برای تصویب بودجه، رعایت دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر مدنظر قرار دادن درآمدهای پنج سال گذشته‌ی شهرداری مورد توجه بود که در این راستا از اعضای شورا که با همدلی این مهم را دنبال کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: شورا و شهرداری دنبال بودند بودجه براساس دستورالعمل وزارت کشور تدوین شود که با همدلی سعی کردیم این اتفاق بیفتد تا بودجه‌ی سال آینده واقعی باشد.

مرتضی امیرشکاری، مدیر امور مالی شهرداری کرمان هم محورهای تدوین بودجه‌ی شهرداری کرمان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به مناطق کمتربرخوردار، توجه به سرانه‌ی فضای سبز، احداث مراکز فرهنگی و ورزشی، افزایش نشاط شهروندی، توجه به بهبود ترافیک شهر، عنایت به مشکلات و معضلات شهری و توجه به مشکلات کوتاه‌مدت و میان‌مدت شهرداری دانست و گفت: بودجه‌ی شهرداری در قالب هفت فصل درآمدی، 540 میلیارد تومان پیشنهاد شده که مصارف در دو بخش هزینه‌ی جاری به مبلغ 200 میلیارد تومان معادل 37 درصد و هزینه‌ی عمرانی به مبلغ 340 میلیارد تومان معادل 63 درصد است.

وی افزود: در فاز اول بیش از 1000 میلیارد تومان بودجه به سمت مدیریت بودجه‌ی شهرداری ارسال شد که در سه‌چهار فاز پایش شد تا به رقم واقعی 540 میلیارد تومان رسیدیم.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری گفت: در بودجه باید پرداختن به بافت تاریخی بیش‌تر و پررنگ‌تر دیده می‌شد.

وی تأکید کرد: باید به گردشگری که هدف اصلی شهرداری برای جذب درآمد است، بیش‌تر توجه شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی شورا نیز با بیان این‌که تصویب بودجه براساس پیش‌بینی تحقق بودجه در سال آینده است که این پیش‌بینی باید نزدیک به واقعیت باشد، گفت: شورا نیز اختیار دارد در طول سال بودجه را تا حدودی تغییر دهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود بودجه براساس پیشنهاد شهرداری مصوب شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با بیان این‌که بودجه باید براساس 447 میلیارد تومان تصویب می‌شد، گفت: پیشنهاد شهرداری در کمیسیون بودجه، 520 میلیارد تومان بود که با همین رقم موافقیم.

 
محمدعلی قنبری، سرپرست معاونت فنی عمرانی شهرداری نیز در این رابطه گفت: قرار بود بودجه‌ی سال آینده 320 میلیارد تومان مصوب شود، اما به‌دلیل برخی کارهایی که در گذشته انجام شده و قرارداد ندارند، باید 20 میلیارد تومان به بودجه اضافه شود تا بتوانیم بدهی‌های شهرداری به پیمان‌کاران را پرداخت کنیم.

وی افزود: کارهایی که در سال‌های گذشته بدون قرارداد انجام گرفته، برای شهرداری کرمان معضل شده است؛ بنابراین، 20 میلیارد تومان برای این منظور به بودجه اضافه شده است.

قنبری ادامه داد: برای تأمین مبلغ 20 میلیارد تومان که مربوط به کارهای گذشته است، برنامه‌ریزی لازم شده است.

کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز در این‌باره گفت: با 520 میلیارد تومان هم می‌توانیم کار عمرانی تعریف کنیم.

وی افزود: باید اندکی به خود سختی دهیم و با کاهش هزینه‌های غیرضرور و کاهش هزینه‌های جاری، بودجه‌ی عمرانی را در سال آینده اضافه کنیم.

در ادامه، عالم‌زاده، شهردار کرمان در خصوص غیرمنطقی بودن بودجه‌ی سال‌های گذشته و مشکلاتی که در سال‌های آینده شهرداری با آن روبه‌روست، گفت: پایان ساخت پروژه‌های عمرانی شهرداری، دوساله بوده، اما اکنون به پنج سال افزایش یافته و به همین دلیل بودجه غیرمنطقی شده است.

وی افزود: به‌دلیل طولانی‌شدن اجرای پروژه‌های شهری، بودجه‌ی شهرداری هر سال کسری دارد که موجب می‌شود آثار و تبعات آن را در بودجه‌ی سال‌های بعد ‌بینیم.

شهردار کرمان در خصوص اضافه شدن سرفصل طراحی به بودجه‌ی سال آینده نیز گفت: به‌طور مثال طراحی‌های پارک‌ها در بودجه‌های سنواتی قبل وجود نداشته که این مهم امسال اضافه شده است.

ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا بر تخصیص بودجه برای طرح تفضیلی هم تأکید کرد که علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا در این خصوص گفت: شهرداری برای تهیه‌ی طرح تفضیلی نباید هزینه کند؛ بلکه این کار وظیفه‌ی دولت و اداره‌کل راه و شهرسازی است.

خدادادی هم‌چنین درخصوص بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری گفت: بودجه شهرداری براساس پیش‌بینی است؛ ضمن این‌که علی‌رغم مشکلاتی که در سال 96 داشتیم، شهرداری 370 میلیارد تومان از بودجه را محقق کرده؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌کنیم بودجه‌ی سال آینده به‌طور کامل محقق شود.

وی در عین حال بیان کرد: بودجه‌ی شهرداری هرساله براساس مبلغی که به قرارداد خاتم پرداخت می‌شود، باید به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کرد که این اتفاق نیفتاده است.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز بر در نظر گرفتن بودجه‌ی منطقی برای مسایل فرهنگی اجتماعی شهرداری تأکید کرد که امیرشکاری، مدیر امور مالی شهرداری در این خصوص گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری در بودجه دیده شده است.

در ادامه، اعضای شورا ضمن مخالفت با افزایش بودجه به مبلغ 540 میلیارد تومان، بر کاهش هزینه‌های جاری شهرداری در سال آینده تأکید کردند که عالم‌زاده شهردار کرمان در این رابطه گفت: شورا براساس نقش نظارتی خود پیشنهاداتش را برای کاهش هزینه‌ها اعلام کند؛ ضمن این‌که ما هم به‌طور جدی به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و و افزایش درآمدهای پایدار هستیم.

امیرشکاری، مدیر امور مالی شهرداری هم گفت: در شهرداری مدیریت هزینه‌ها کاملاً به‌صورت کارشناسی دنبال می‌شود.

بهرامی، نایب‌رییس شورا هم بیان کرد: کاهش بودجه‌ی شهرداری از 650 میلیارد تومان به 520 میلیارد تومان، نشان می‌دهد که برای تدوین بودجه توسط شهرداری تلاش زیادی شده است.

در ادامه، پس از بحث و بررسی درخصوص بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان، بررسی نهایی بودجه به جلسه‌ی آینده‌ی شورا موکول شد.

چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا در ادامه، به ارایه‌ی چند مصوبه‌ی این کمیسیون پرداخت که از آن جمله عضویت معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهردار و مدیر حراست شهرداری در کمیسیون ماده 14 بود.

هم‌چنین مقرر شد از محل بودجه‌ی رفاهی کارکنان شهرداری، مبلغ 170 میلیون تومان به تعدادی کارکنان به‌عنوان پاداش و مبلغ 600 میلیون تومان به‌مناسبت سال نو، بن خرید به تمام کارکنان اعطا شود.

توافق‌نامه‌ی بین شهرداری و اداره‌کل بهزیستی استان در ارتباط با واگذاری قسمتی از ضلع شرقی مرکز معلولان فیاض‌بخش و آزادسازی معبر در قبال صدور پروانه‌ی ساختمان به متراژ 2011 مترمربع، موضوع دیگری بود که به تصویب اعضای شورا رسید.

هم‌چنین با پیشنهاد شهرداری مبنی بر انعقاد قرارداد فاینانس برای آسفالت معابر شهر کرمان به مبلغ 40 میلیارد تومان از طریق مناقصه‌ی عمومی موافقت شد.

براساس این مصوبه، مطالبات پیمان‌کار، یک‌سال پس از ثبت هر صورت‌وضعیت پرداخت خواهد شد و در صورت عدم پرداخت، سود مبلغ پرداخت‌نشده براساس نرخ سود بانکی پرداخت خواهد شد؛ ضمن این‌که پیمان‌کار در خصوص سود دوره‌ی تنفس، هیچ‌گونه ادعایی نخواهد داشت.

قنبری، سرپرست معاونت فنی عمرانی شهرداری نیز در این رابطه گفت: در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری، 25 میلیارد تومان برای آسفالت دیده شده که مبلغ اندکی است؛ بنابراین، اگر برخی معابر روکش آسفالت نشود، تخریب می‌شوند.

وی افزود: سال آینده تمام توان سازمان عمران شهرداری برای آسفالت معابر به‌کار گرفته خواهد شد، اما اگر فاینانس انجام نشود، سال 98 باید تمام زیرسازی‌ها از ابتدا اجرا شود.

سرپرست معاونت فنی عمرانی شهرداری کرمان هم‌چنین پیشنهاد کرد در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری مبلغی برای بازآفرینی بافت تاریخی شهر کرمان در نظر گرفته شود.

قنبری افزود: البته هنوز مطالعه‌ای در این خصوص نداریم، اما می‌توانیم بخش خصوصی را به کار بگیریم تا قسمتی از بافت تاریخی ترمیم شود.

در ادامه، مقرر شد مبلغ 10 میلیارد تومان در بودجه‌ی سال آینده برای مشارکت بخش خصوصی جهت بازآفرینی بافت تاریخی شهر در نظر گرفته شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)