کد خبر: ۲۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل بهزیستی استان کرمان هشدار داد
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سال های گذشته از هر 140 تولد یک نفر مبتلا به اتیسم بود که امروزه از هر 88 تولد یک نفر از اختلال اتیسم رنج می برد که باید سازو کارهای علمی برای پیشگیری از شیوع این اختلال بکار گرفته شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در سال های گذشته از هر 140 تولد یک نفر مبتلا به اتیسم بود که امروزه از هر 88 تولد یک نفر از اختلال اتیسم رنج می برد که باید سازو کارهای علمی برای پیشگیری از شیوع این اختلال بکار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "عباس صادق زاده" به مناسبت روز جهانی اتیسم در مراسم افتتاح مرکز حرفه آموزی اتیسم امام علی (ع ) ویژه پسران بالای 14 سال، با اظهار تاسف از آمار نگران کننده اختلال اتیسم در کشور اظهار کرد: در سال های گذشته از هر 140 تولد یک نفر مبتلا به اتیسم بود که امروزه از هر 88 تولد یک نفر از اختلال اتیسم رنج می برد که باید سازو کارهای علمی برای پیشگیری از شیوع این اختلال بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های کم نظیر استان کرمان و خیرین نو اندیش که در این زمینه همیشه همراهی بهزیستی را به خوبی داشته اند، این استان اقدامات خوبی را در خصوص آگاه سازی جامعه و توسعه مراکز ارائه دهنده خدمات به معلولین طیف اتیسم ارائه کرده است ولی آنچه که امروز جامعه بیشتر از همیشه به آن نیازمند است، مشارکت همه جامعه اعم از دانشگاه، دولت و ساختارهای نظارتی و به طور خاص مردم و علی الخصوص خانواده های دارای فرزند اتیسم مبنی بر اقدامات موثرپیشگیرانه در این نوع اختلالات و به طور کلی اختلالات و معلولیت های مادرزادی و ژنتیکی است .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه تاکید کرد روزهای جهانی مرتبط با هر موضوعی بعد از آگاه سازی جامعه بایستی منجر به اقدامی موثر نیز شود افزود: یکی از  پیشنهادات مهم در این موضوع تشکیل انجمنی با عضویت همه خانواده های دچار اتیسم برای آگاه سازی، توسعه بیشتر خدمات علمی در این رابطه است. 

صادق زاده با تاکید بر آگاه سازی عموم جامعه به ویژه خانواده های دارای فرزند اتیسم در رابطه با نحوه تعامل با افراد دارای اتیسم گفت: با توجه به رشد انواع معلولیت ها ناشی از ژنتیک از جمله اتیسم، باید با روش های علمی و آگاه سازی جامعه به این افراد کمک نماییم . 

به گزارش ایسنا، زهرا موسی پور مدیر کل امور اجتماعی – فرهنگی استانداری کرمان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات عمده خانواده های دارای فرزند  مبتلا به اتیسم عنوان کرد : برای حمایت از کودکان مبتلا به اتیسم و بهبود وضعیت اجتماعی آنان باید رسانه های عمومی در آگاه سازی جامعه و خانواده ها فعالیت گسترده ای داشته باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)