کد خبر: ۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از ماجرای ملاقات شبانه با مسئولان سپاه و استعفای ناطق نوری نوشته است.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ 19 فروردین 1360 منتشر کرد. آیت الله هاشمی در این خاطره از حال و هوای 37 سال پیش مجلس در چنین روزی می نویسد. در این خاطره آمده است: 

صبح‌ زود، عفت‌ در ادامه‌ حرفهای‌ شب‌ گذشته‌، جروبحث‌ داشت‌. با عصبانیت‌ از خانه ‌بیرون‌ رفتم‌. مشکل‌ اینجاست‌ که‌ به‌ انقلاب‌ علاقه‌مند است‌ و روزها در ملاقاتها وبرخوردهایش‌ ـ که‌ از کمبودهای‌ کشور انتقاد می‌شود و خوب‌ نمی‌ تواند دفاع‌ کند ـ ناراحت ‌می‌شود و لحظات‌ کوتاهی‌ که‌ من‌ به‌ خانه‌ می‌آیم‌، این‌ گونه‌ مطالب‌ را که‌ رنجش‌ می‌دهد،می‌خواهد با من‌ طرح‌ کند و ناراحتی‌ ایجاد می‌شود. امروز در مجلس‌ بی‌حوصله‌ و کم‌ تحمل ‌بودم‌.
کار مجلس‌، امروز به‌ دلیل‌ نقص‌ کار کمیسیون‌، در دعوت‌ از پیشنهاد دهندگان‌ و نقص‌ طرح‌دوم‌ از لحاظ عدم‌ پیش‌ بینی‌ بودجه‌ اجرای‌ طرح‌، مشکل‌ بود.
بعد از جلسه‌ آقای‌ فرج‌ الله‌ واعظی‌ نماینده‌ ابهر، آقای‌ مجتبی‌ گلگیرساز را آورد و از عدم‌همکاری‌ سپاه‌ گله‌ داشت‌. این‌ فرد [مجتبی‌ گلگیرساز] چند روز قبل‌ خودش‌ را معرفی‌ کرد که‌عضو گروه‌ تروریستی‌ به‌ نام‌ «فدائیان‌ امام‌ زمان‌» است‌ که‌ مأمور ترور من‌ بوده‌. او را به‌ سپاه‌معرفی‌ کردم‌، ولی‌ تاکنون‌ در معرفی‌ گروه‌ پیشرفتی‌ [حاصل‌] نشده‌ است‌. ایشان‌ را با مأموران‌سپاه‌ مواجه‌ کردم‌. به‌ نظرشان‌ آدم‌ صادقی‌ نیست‌. قرار شد تعقیبش‌ کنند تا مطلب‌ روشن‌ شود.
شب‌ مسئولان‌ سپاه‌ و اطلاعات‌ به‌ خانه‌ آمدند و اطلاعاتی‌ از عملکرد ضدانقلاب‌ دادند و ازمأموریت‌ آقای‌ اشراقی‌ در تأمین‌ کردها و نیز در رابطه‌ با افکار آقای‌ بنی‌صدر و نهضت‌آزادی‌ واز حرکتهای‌ ضدانقلابی‌ در بعضی‌ محافل‌ روحانیت‌ و از مشکلات‌ فرماندهی‌ سپاه‌ در رابطه‌ با فرماندهی‌ [کل‌ نیروهای‌ مسلح‌] آقای‌ بنی‌ صدر نگران‌ بودند.

ماجرای استعفای ناطق نوری

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در خاطرات خود در تاریخ 20 فروردین سال 60 به ماجرای اختلاف تندگویان وزیر نفت وقت با رجایی اشاره می کند و می نویسد: نزدیک‌ ساعت‌ 9 صبح‌ به‌ مجلس‌ رفتم‌. پس‌ از مطالعه‌ گزارش ها، آقای‌ حیدری‌ نماینده ‌بوشهر آمد و از نابسامانی های‌ شرکت‌ نفت‌ در جزیره‌ خارک‌ گفت‌، وضع‌ وزارت‌ نفت‌ خوب‌ نیست‌، وزیرمان‌ [مجید تندگویان‌] و معاونش‌ مهندس‌ بوشهری‌ اسیر عراق‌ است‌، بعضی‌ مدیران ‌تحت‌ تأثیر مهندس‌ [علی‌ اکبر]معین‌فر خیلی‌ با دولت‌ آقای‌ رجائی‌ انسجام‌ ندارند. باید فکری ‌کرد.

هاشمی رفسنجانی که در آن روزها ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته است در ادامه این خاطره موضوع استعفای ناطق نوری را مطرح کرده است و در همان تاریخ نوشته است: سپس‌ آقای‌ [علی‌ اکبر]ناطق‌نوری‌ آمد و قصد استعفای‌ از جهاد سازندگی‌ داشت‌ که‌ بامذاکره‌ منصرف‌ شد. از تصادف‌ خطرناکی‌ که‌ در جاده‌ رفسنجان‌ ـ یزد داشته‌ تعریف‌ کرد،الحمدالله‌ به‌ خیر گذشته‌. از روحیه‌ سمینار دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ اسلامی‌ کرمان‌ هم‌ خیلی ‌تعریف‌ می‌کرد و از بی‌انسجامی‌ حزب‌ جمهوری‌اسلامی‌ گله‌ داشت‌. حق‌ با ایشان‌ است‌، حزب‌ جمهوری‌اسلامی‌ هنوز شکل‌ و عمل‌ حزب‌ واقعی‌ را به‌ خود نگرفته‌ است‌.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)