کد خبر: ۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، قوه قضائیه، مجلس، دولت و تمامی نهادهایی که در کشور هستند و در اداره کشور مشارکت دارند، به منظور حل این مساله همکاری کرده و ریشه های آن را بیابند. انشاءالله نظام از این جنگ که ریشه آن به مخالفین نظام برمی گردد، پیروزمندانه بیرون می آید.
محمد هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار جماران ،درباره نوسانات نرخ ارز در کشور گفت:  افزایش نرخ دلار به معنای کاهش ارزش پول ملی است و این کاهش آثار مخربی دارد که یکی از آنها «کاهش ثروت ملی» است. اما روی اقشار مختلف تاثیرات متفاوتی دارد؛ هم روی کسانی که درآمد ثابتی دارند یا بازنشسته هستند و هم روی اقشار زیر خط فقر که درصد بالایی در جامعه دارند. همین طور برای افرادی که درآمدشان ثابت و هزینه هایشان متغیر است، آثار سوء زیادی دارد و به زندگی آنها فشار می آورد.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه فشار بر این اقشار، دستاورد مثبتی در بر ندارد، افزود: دولت یا نظام باید مراقب این اقشار باشد و فشار را از دوش آنها بردارد. بنابراین، چگونگی افزایش نرخ ارز در سلسله اقدامات دشمن قرار می گیرد. دشمن از ابتدای انقلاب با هدف تضعیف یا تغییر نظام، چندین توطئه علیه ایران کرده است. در همین راستا، تروریسم حاد را در اوایل انقلاب حمایت و پیروی آن منافقین 17 هزار نفر را در کشور ترور کردند. بعد از آن، جنگ تحمیلی 8ساله بود که صدام را علیه ایران جلو انداختند. بعد از آن تحریم های اقتصادی بود و در سال های بعد، آنها به بهانه تکنولوژی هسته ای تحریم های شدیدتری علیه کشور ما وضع کردند.

این فعال سیاسی اعتدالگرا در ادامه گفت: جنگ روانی دشمنان علیه کشور در همه مقاطع ادامه داشته است. درباره گرانی نرخ دلار و ارتباطش با خارج از کشور خاطره ای می گویم. «در سال 69 اوایل دولت آقای هاشمی بود که دو نوع دلار در کشور وجود داشت. دلار 170 تومانی آزاد و 60 تومانی دولتی که به بخش تولید اختصاص داشت. یک دفعه دلار آزاد  به 700-800 رسید. آقای کلینتون که آن زمان رئیس جمهور آمریکا بود، یک اسکناس هزار تومانی در دست گرفت و در تلویزیون گفت، اگر دلار در ایران به 1000 تومان برسد، من دولت ایران را ساقط می کنم.»

وی افزود: معلوم بود این حرکت نیز، مانند جنگ 8ساله یا ترورها، هدفش ضربه زدن به نظام یا سقوط آن است. اما آقای هاشمی با برنامه ریزی که داشت در فاصله ای کمتر از یک ماه، نرخ دلار را در کشور پایین آورد و روی همان قیمت هایی که بود، تصویب کرد و برای سالیان سال، قیمت آن در کشور ثابت بود. ما این پدیده را یک بار دیگر در دولت دوم آقای احمدی نژاد تجربه کردیم. نرخ دلار در آن سال ها از 700 تومان به بالای سه هزار و پانصد تومان رسید و چهار برابر شد. پیروی این موضوع، خسارت بسیار زیادی به کشور خورد. تولید خوابید و بیکاری افزایش پیدا کرد و کارهای کاذب رونق گرفت و تخلفات اقتصادی بالا رفت.

محمد هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «به این زودی از فاجعه اقتصادی زمان احمدی نژاد خلاص نمی شویم»، گفت: متاسفانه در آن سال ها مسائلی اتفاق افتاد که هنوز امکان جبران آنها میسر نشده است. فاجعه ای که در زمان آقای احمدی نژاد متوجه اقتصاد ایران شد. به گونه ای نیست که بتوان به این زودی از آن خلاص شد و آن را برطرف کرد. متاسفانه این فاجعه آثار بسیار مخربی داشته است. امروز مخالفین نظام از جمله آمریکا با همان هدف و این بار در راستای برجام، جنگ روانی راه می اندازند.

وی افزود: در همین راستا، اخیراً آقای ترامپ از آقای شیخ محمد زاید «ولیعهد امارات» که حاکم دبی هم هست، بخاطر آنکه در برابر ایران ایستادگی و مقابله کرده، تشکر و قدردانی کرده است. من نمی دانم آقای شیخ محمد چه اقدامی کرده که آقای ترامپ این گونه رسماً از ایشان در رسانه ها تشکر می کند. بنابراین قطعاً این قضیه ریشه خارجی دارد و دولت به تنهایی نمی تواند با آن مقابله کند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، قوه قضائیه، مجلس، دولت و تمامی نهادهایی که در کشور هستند و در اداره کشور مشارکت دارند، به منظور حل این مساله همکاری کرده و ریشه های آن را بیابند. انشاءالله نظام از این جنگ که ریشه آن به مخالفین نظام برمی گردد، پیروزمندانه بیرون می آید.

وی در پایان با اشاره به لزوم شفاف سازی مسئولین برای مردم، گفت: اطلاع رسانی صحیح به مردم و مقوله شفاف سازی در هر نظام، کشور و هر شرایطی بهترین راه کار است. مردم به تعبیر امام(س) صاحبان این انقلاب و نظام هستند و حق دارند که مسائل را بدانند. لذا من شخصاً طرفدار این هستم که مسئولین باید با مردم شفاف صحبت کنند و با آنها رو راست باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)