کد خبر: ۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
براساس اطلاعات پنتاگون بیشتر از 100موشک به سمت سوریه در مدتی کوتاه شلیک شد. جیمز ماتیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد گفتند که موشک‌های شلیک شده از دریا و هواپیماهای جنگی تجهیزات سلاح‌های شیمایی را هدف قرار دادند.

 ایالات متحده و هم پیمانانش به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمایی در حمله به شورشیان در شهر دوما، حملاتی را به سوریه ترتیب دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که او دستور حمله هوایی در سوریه را داده و «هدف هایی را مدنظر قرار داده که با توانایی سلاح های شیمیایی سروکار داشته اند.» این حمله با همکاری بریتانیا و فرانسه انجام شد. این حملات موشکی تبدیل به دومین دستور حمله ترامپ به قصد تنبیه دولت بشار اسد شد و در واکنش به به کارگیری گازهای شیمیایی انجام گرفت.

دلیل حمله چه بود؟
ترامپ اعلام کرد که هدف از حمله صبج امروز ایجاد مانعی قوی در برابر تولید، گسترش و استفاده از سلاح های شیمیایی بود. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که کشورش به ایالات متحده و بریتانیا پیوست چراکه دولت اسد با حمله به دوما از خط قرمز عبور کرد. «پاسخ ما توانایی رژیم سوریه را در تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی محدود می کند.» ترزا می، نحست وزیر بریتانیا می گوید استفاده از سلاح های شیمایی از سوی دولت اسد مداوم انجام می شد و باید برای حفاظت از مردم بی گناه در سوریه چنین کاری متوقف شود.

چه تعداد موشک شلیک شد؟
براساس اطلاعات پنتاگون بیشتر از 100موشک به سمت سوریه در مدتی کوتاه شلیک شد. جیمز ماتیس، وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد گفتند که موشک های شلیک شده از دریا و هواپیماهای جنگی تجهیزات سلاح های شیمایی را هدف قرار دادند. پنتاگون تعداد موشک هایی را که به هدف برخورد کرده اند تایید نکرد. یک مقام نظامی روسی ادعا کرد که سیستم دفاعی سوریه توانست 71 موشک از 103موشک شلیک شده را مورد هدف قرار دهد. کلونل سرگی رودوسکی اعلام کرد که این حملات هیچ تلفاتی نداشتند و تجهیزات نظامی سوری نیز آسیبی جزئی دیدند.

چه نوع موشک هایی شلیک شد؟
مطابق ادعای یک مقام آمریکایی، ایالات متحده موشک های کروز تاماهاک را در حملات خود به سوریه مورد استفاده قرار داد که به سمت اهداف مختلفی در خاک روسیه شلیک شد. موشک هایی تاماهاک در حملات سال گذشته به سوریه در استان ادلب و پس از حمله شیمایی به شهر خان شیخون نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

فواد شهبازوف، متخصص نظامی و امنیتی در آذربایجان گفت: «بر اساس ادعای منابع غیررسمی، ایالات متحده چندین گروه حامل موشک های کروز را در دریای مدیترانه و دریای سرخ مستقر کرده است.» وزارت دفاع انگلیس نیز گفته است که چهار جت جنگده تورنادو موشک های طوفان سایه را به پایگاهی در 24 کیلومتری غرب حمص شلیک کردند. فلورنس پری، وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که کشتی های جنگی این کشور در دریای مدیترانه حاضر شده و پایگاه های هوایی فرانسه آماده ارسال جت های جنگی هستند. به گزارش رویترز و به نقل از یک منبع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه، جنگنده های میراژ و رافائل این کشور در حملات هوایی به سوریه در کنار چهار کشتی جنگی از ناوگان این کشور دست داشتند.

اهداف چه بود؟
دانفور افزود که «حملات دقیق» به سه هدف برخورد کردند. او گفت که اولین هدف مرکزی تحقیقاتی در پایتخت سوریه یعنی دمشق بود که برای تحقیق، توسعه، تولید و آزمایش فناوری جنگی شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گرفت. هدف دوم نابودی محل ذخیره سازی سلاح های شمیایی در نزدیکی حمص بود. سلاح های شیمیایی و تسهیلات ذخیره سازی تجهیزات شیمیایی در نزدیکی حمص که شامل یک پایگاه مهم فرماندهی می شد نیز هدف سوم بود.

پاسخ روسیه چه بود؟
سفیر روسیه در ایالات متحده درباره عواقب این حملات هشدار داد و اضافه کرد که چنین کاری توهینی به رئیس جمهور روسیه و غیرقابل قبول است. آناتولی آنتونوف در توئییتر گفت: «این سناریویی از پیش طراحی شده بود که حالا در حال اجرا است. بار دیگر ما تهدید می شویم. ما هشدار دادیم که چنین اعمالی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. توهین به رئیس جمهور روسیه غیرقابل قبول و غیرقابل گذشت است. ایالات متحده صاحب بزرگ ترین زرادخانه سلاح های شیمیایی است و از نظر اخلاقی هیچ حقی برای سرزنش کردن کشورهای دیگر ندارد.»
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، موشک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)