کد خبر: ۲۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورا مطرح شد
مهران عالم‌زاده با بیان این‌که نباید دور زدن قانون تبدیل به رویه شود، افزود: همین الان هم کمیسیون صد دارد برخی ضابطه‌ها را می‌فروشد.

گفتارنو/ گروه شهر: 
پرونده یک شهروند دست‌مایه محور دوم گفت‌وگوهای صحن علنی شورا بود. در این پرونده که در آن شهروندی مبادرت به ساخت بدون پروانه  کرده بود، با داشتن 200 متر زیربنا، به عقب‌نشینی 20 متری خود اقدام نکرده و کمیسیون اصل صد مالک را مکلف به تخریب 20 متر مربعی ملک و رعایت عقب نشینی و پرداخت جریمه کرده بود. از آن‌جا که شهرداری امکان خرید بخش عقب نشینی ملک را نداشت، مالک پیشنهاد کرده بود محدوده 20 متری که ملزم به عقب نشینی است را به طور رایگان به نام شهرداری کند و در عین حال تا زمان اجرای طرح تفضیلی شهر و عقب‌نشینی، تخریب آن بخش از ملک را به تعویق بیاندازد.

در زمان سرپرستی شهرداری نامه‌ای به شورا زده شده و کسب تکلیف شده بود. کمیسیون عمران شورا از اعلام نظر موردی اجتناب کرده و اختیاراتش در این بخش را به شهرداری تفویض کرده بود. پس از تغییر و تحول در شهرداری، معاونت شهرسازی شهرداری با نظر مخالف، نامه را به شورا برگردانده بود. 

مکاتبات موردی ارجاع داده نشود
به گزارش گفتارنو، رییس کمیسیون عمران شورای شهر کرمان در صحن علنی این شورا ، با تاکید بر این‌که کمیسیون‌های تخصصی شورا نباید کارهایی که وظیفه  شهرداری است را انجام دهند، گفت: مکاتبات مردم با شهرداری نباید به شورا به صورت موردی و تک تک ارجاع داده شود. 
محمدجواد کامیاب با اشاره به این‌که این آمادگی در شورا وجود دارد تا به صورت کلی بخشی از اختیارات شورا در خصوص آرای کمیسیون ماده صد به شهرداری واگذار شود، خواستار عدم ارسال تک تک پرونده های مردم به این کمیسیون شد. او با اشاره به معطل ماندن یک ارباب رجوع در فرایند مکاتبات فی‌مابین شهرداری، شورا و ارباب رجوع گفت: متاسفانه در معاونت معماری برای استفاده از امکانی که شورا با تفویض اختیار  فراهم آورده است، رغبتی وجود دارد. 

آرای کمیسیون ماده صد ، شبه قضایی است
ارجمند کرمانی در واکنش به این اظهارات با بیان این‌که آرای کمیسیون ماده صد ، شبه قضایی است و باید اجرا شود گفت: تفویض اختیاری که صورت گرفته است، برای مواردی که حکم کمیسیون ماده صد صادر نشده،قابلیت اجرا دارد. 
او ادامه داد: پرونده‌هایی که رای کمیسیون ماده صد صادر شده است، حکم‌شان فقط توسط دیوان عدالت اداری امکان شکسته شدن دارد. 
ارجمند در خصوص پرونده‌هایی که با تخلف شهروندان از ضوابط شهرداری ایجاد شده است، گفت: رویکرد شهرداری به گونه‌ای باشد که هم درآمد شهرداری افزایش یابد و هم رضایت ارباب رجوع حاصل شود. 

نگاه مان کوتاه مدت نباشد
شهردار کرمان در پاسخ به اظهارات رییس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: اگر نوع نگاه ما کوتاه مدت باشد تصمیمات فوری می‌گیریم و آینده شهر را دچار خدشه می‌کنیم. 
مهران عالم‌زاده با بیان این‌که نباید دور زدن قانون تبدیل به رویه شود، افزود: همین الان هم کمیسیون صد دارد برخی ضابطه‌ها را می‌فروشد. 
عالم زاده با تاکید بر این‌که باید به گونه ای عمل کنیم که به قانون استحکام بخشیده شود، خاطر نشان کرد: اگر ملک چند نفر متخلف تخریب شود، بقیه هم تخلف نخواهند کرد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)