کد خبر: ۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی در نطق میان دستور عنوان کرد:
نماینده مردم کهنوج و شهرستان‌های جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش مساله مهم دیگری از استان کرمان است، گفت: در پایان سال تحصیلی جاری در تصمیمی نادرست آموزش و پرورش استان را با چالشی روبه رو کرده که قطعا ادامه این روند دانش آموزان استان را با زیان فراوان روبه رو خواهد کرد.


نماینده مردم کهنوج و شهرستان‌های جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش مساله مهم دیگری از استان کرمان است، گفت: در پایان سال تحصیلی جاری در تصمیمی نادرست آموزش و پرورش استان را با چالشی روبه رو کرده که قطعا ادامه این روند دانش آموزان استان را با زیان فراوان روبه رو خواهد کرد.

 احمد حمزه  در نشست علنی امروز سه شنبه (4 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: ضمن تشکر از سران 3 قوه که با تشکیل جلسه در مجلس شورای اسلامی نمونه ای از وفاق برای حل مشکلات کشور را به نمایش گذاشتند، انتظار داریم از این جلسات که نشانگر حمایت از گفت وگوی ملی است بیشتر تشکیل شود و ضمن تدوام این گفت وگوهای ملی، امید را در دل ملت ایران افزایش دهند.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال در حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: این نامگذاری وظیفه همه مسئولان در حمایت از تولید ملی و تولید کنندگان را سنگین تر نموده است و امیدواریم همه به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به مشکلات جنوب کرمان و اقتصاد سنتی، افزود: اقتصاد این منطقه مبتنی بر کشاورزی و دامپروی سنتی است که 90 درصد مردم، از این راه ارتزاق می کنند.

حمزه ضمن تشکر از مدیران و مسئولان کمک کننده به مردم، ادامه داد: امسال با بحران عظیم در جنوب کرمان روبه رو می‌شویم، علاوه بر خشکسالی شدید، بحران افت قیمت محصولات نیز مزید بر علت شده و هزاران تن از محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی و پیاز در زمین ها رها شدند و علاوه بر هدر رفت زحمات باید غصه تسهیلات دریافتی و قروض به جا مانده را نیز تحمل نمایند، برای پیشگیری باید ساماندهی کشت و کنترل سطح زیر کشت و نوع آن، ایجاد سیستم عرضه مستقیم از تولید به مصرف در کلانشهرها و صادرات محصولات را باید مسئولان مدنظر قرار دهند.

وی افزود: از مسئولان می خواهم نسبت به بخشودگی سود و جرائم تسهیلات بخش کشاورزی اقدام لازم را به عمل آورند و دستور استمهال وام کشاورزان زیان دیده را فراهم آورند.

حمزه گفت: توزیع بذر نامناسب گندم در سال جاری و به بار ننشستن گندم های سبز شده به ویژه در فاریاب از دیگر مشکلات جنوب استان کرمان است که باید با مسببان آن برخورد شود.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعیین تکلیف چاه های کشاورزی فاقد مجوز برای کنترل آب های ارزشمند، اعطای اسناد اراضی کشاورزی، تامین سوخت چاه های کشاورزی فاقد پروانه و سرعت بخشیدن به سیستم های نوین آبیاری از دیگر مسائل مهم استان کرمان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مساله مهم دیگری از استان کرمان است، ادامه داد: در پایان سال تحصیلی جاری در تصمیمی نادرست آموزش و پرورش استان را با چالشی روبه رو کرده که قطعا ادامه این روند دانش آموزان استان را با زیان فراوان روبه رو خواهد کرد.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که توانسته در ارزشیابی‌ها، آموزش و پرورش استان را از رتبه 21 به رتبه اول برساند چه توجیهی برای تعویض وی داشته است که اعتراض کارکنان آموزش و پرورش استان را به دنبال داشته و بروز بحران را در پایان سال تحصیلی ایجاد کرده است.

حمزه تصریح کرد: اگر به دلیل سیاسی هم می خواهند این مدیر را تعویض کنند، بهتر است بگذارند سال تحصیلی پایان یابد، مدیری که مورد حمایت 7 نماینده حامی دولت است و عملکرد خوبی دارد نباید تغییر یابد.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات ساخت و ساز پادگان جنوب کرمان در شهرستان کهنوج است تعطیل شده و از رهبر معظم انقلاب می خواهیم که دستور به ادامه ساخت و ساز را صادر کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
درود بر شیری که خوردی مرد
بهنام
|
Germany
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ازبرکناری مدیر لایق وموفق آموزش وپرورش استان در آستانه هفته معلم متاسفم واز جناب حمزه نماینده محترم مجلس که شجاعت اعتراض رادارند تشکر می کنم ولی از سایر نمایندگانی که از مسیر اصلاحات وارد دمجلش شدند وهم اکنون سکوت کردندد گلایه دارم وفقط یاد آور می شوم اکر رفیق شفیقی درست پیمان باش حریف خانه وگرمابه وگلستان باش
بهنام
|
Germany
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ازبرکناری مدیر لایق وموفق آموزش وپرورش استان در آستانه هفته معلم متاسفم واز جناب حمزه نماینده محترم مجلس که شجاعت اعتراض رادارند تشکر می کنم ولی از سایر نمایندگانی که از مسیر اصلاحات وارد مجلش شدند وهم اکنون سکوت کردند گلایه دارم وفقط یاد آور می شوم اگر رفیق شفیقی درست پیمان باش حریف خانه وگرمابه وگلستان باش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)