کد خبر: ۲۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورا تأکید شد:
نشست شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان و سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شد.
نشست شورای اسلامی شهر کرمان، شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان و سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی بهرامی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به تشکیل شورای مشورتی جوانان شورای اسلامی شهر کرمان، از برگزاری انتخابات کمیته‌ ورزش شورای مشورتی خبر داد.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست ضمن تشکر از حضور جوانان در شورای مشورتی جوانان شورای اسلامی شهر کرمان، به انتخابات کمیته ورزش شورای مشورتی جوانان اشاره کرد و خطاب به اعضای این کمیته گفت: امیدوارم حضور شما در کنار شورای اسلامی شهر کرمان راه‌گشا باشد و بتوانیم قدم‌های قابل توجهی در عرصه‌ی ورزش برداریم و این شورا منشأ خیر و برکت باشد.

در ادامه، رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اشاره به بررسی قرارداد پارکینگ پشت مسجدالرسول گفت: قرارداد این پارکینگ از سال 91 بسته شده و قرار بوده کار 44 ماهه به پایان برسد، اما ساخت این پارکینگ هم‌چنان معطل مانده است.

وی افزود: در نشستی که با حضور سرمایه‌گذار و نمایندگان شهرداری برگزار شد، سرمایه‌گذار از عدم انجام تعهدات شهرداری گلایه‌مند بود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ادامه داد: طبق گفته‌ی سرمایه‌گذار، زمین‌های معوضی که به وی واگذار شده، معارض داشته است؛ ضمن این‌که میراث فرهنگی هم محدودیت‌هایی برای او ایجاد کرده است.

ارجمند کرمانی با بیان این‌که در شورای چهارم نیز این موضوع پیگیری شده، اما به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: به‌دلیل عدم انجام این پروژه، چندین سال است که املاک شهروندان در مجاور این پروژه بلوکه شده است؛ بنابراین، مقرر شد شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و سرمایه‌گذار راه‌کاری برای حل این مشکل پیدا کرده و گزارش آن را به شورا ارایه کنند.

وی به پیاده‌راه‌سازی میدان توحید (ارگ) و بازآفرینی محله‌ی گلبازخان هم اشاره کرد و گفت: مشاور مرزا، در این زمینه طراحی‌ای انجام داده است؛ بنابراین، با توجه به حساسیت موضوع، از مشاور خواستیم در نشست کمیسیون حضور پیدا کند تا اعلام کنیم که این محدوده از شهر باید هرچه سریع‌تر سامان‌دهی شود.

در ادامه، نماینده مشاور مرزا، به ارایه‌ی طرح پیاده‌راه‌سازی میدان توحید پرداخت و سپس اعضای شورا دیدگاه‌های خود را در خصوص این طرح بیان کردند.

در این رابطه تأکید شد قبل از اجرای طرح، مطالعات اجتماعی و اقتصادی در رابطه با محدوده‌ی اجرای طرح انجام گیرد.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به پله‌های کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) گفت: 660 پله در مسیر کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) ساخته شده که از این تعداد حدود 50 پله تخریب شده است؛ بنابراین، برای جلوگیری از تخریب بقیه‌ی پله‌ها، مرمت پله‌های تخریب‌شده ضرورت دارد.

وی به اجرای کمربند سبز در محدوده‌ی حاشیه‌ی شهر کرمان هم اشاره کرد و خواستار رسیدگی بیش‌تر به درختان کمربند سبز و جلوگیری از خشک شدن آن‌ها شد.

فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر بررسی این موضوع در کمیسیون خدمات شهری شورا تأکید کرد.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا نیز به بررسی چند نامه در این کمیسیون اشاره کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به اجرای چارت جدید شهرداری کرمان گفت: طبق چارت جدید شهرداری کرمان، معاونت‌های شهرداری از هفت معاونت به پنج معاونت کاهش یافته، اما ادغام سازمان‌های شهرداری هم‌چنان در دست اقدام است.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا با بیان این‌که طبق چارت جدید شهرداری، سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری باید با سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی ادغام و سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر تشکیل شود، گفت: نظر شهرداری بر این است با توجه به حساسیت کار سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک، این سازمان به‌صورت مستقل کار خود را ادامه دهد.

کامیاب افزود: در این زمینه مقرر شد شهرداری وضعیت سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک را در دیگر شهرداری‌های کشور بررسی و اساس‌نامه‌ی جدید برای این سازمان تهیه کند.

وی ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد می‌شود ادغام سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تا تهیه‌ی اسا‌س‌نامه‌ی جدید متوقف شود.

سیدمحمد موسوی، سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان هم در این رابطه گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان اداره امور استخدامی و سازمان شهرداری‌ها وجود دارد، قرار شد براساس نرم جمعیت، سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک، تحت عنوان سازمان مدیریت و مهندسی شبکه‌ معابر شهری، کار خود را ادامه دهد.

وی افزود: شهرداری‌های سایر کلان‌شهرهای کشور نیز با ادغام سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک مخالفت کرده‌اند؛ بنابراین، تقاضای ما این است تا تصمیم‌گیری نهایی ازسوی سازمان شهرداری‌های کشور، در رابطه با انحلال سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تعجیل نشود.

در ادامه، رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا، به درخواست سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری مبنی بر انجام کارهای غیرسازه‌ای پل سیدی توسط سازمان عمران برای سرعت‌بخشیدن به اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در این رابطه مقرر شد سازمان عمران شهرداری کارهای غیرسازه‌ای این پل ازجمله جدول‌گذاری و سایر موارد را انجام دهد.

کامیاب افزود: درخواست دیگر شهرداری کرمان در رابطه با پل سیدی، مصوبه‌ی جدیدی ازسوی شورا در رابطه با پرداخت مابه‌التفاوت نیروی انسانی به پیمان‌کار است که مقرر شد شورا مصوبه‌ی جدید نداشته باشد و براساس مصوبات پیشین اقدام شود.

سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان هم در این رابطه گفت: درخواست مصوبه‌ی جدید، به این دلیل است که تاریخ مصوبه‌ی قبلی گذشته است؛ بنابراین، برای این‌که در آینده مجدداً دچار مشکل نشویم، درخواست مصوبه‌ی جدید ارایه شده است.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا هم از شهردار کرمان به‌دلیل ترمیم جدول‌های برخی معابر ازجمله بولوار فارابی تشکر کرد و گفت: جدول‌های فرسوده‌ی بولوار فارابی، به‌جای جایگزینی، ترمیم و به‌سرعت رنگ‌آمیزی می‌شود که این کار موجب کاهش هزینه‌های شهرداری خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح در تمام معابر شهر، می‌تواند موجب زیبایی منظر شهر شود.

عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز گفت: کار ترمیم جدول‌های معابر به‌صورت آزمایشی در بولوار فارابی شروع شده است.

وی افزود: پس از بررسی وضعیت جدول‌های ترمیم‌شده، ترمیم جدول‌های سایر معابر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی گفت: آیین روز بزرگداشت فردوسی، سه‌شنبه 22 اردیبهشت از ساعت 18 تا 20 در سالن بسطامی پارک مادر برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)