کد خبر: ۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
پس از 14 سال مدیریت در بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان
با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی به‌عنوان مسئول دفتر جدید نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان معرفی شد.

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی به‌عنوان مسئول دفتر جدید نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان معرفی شد.

به گزارش تسنیم، آئین تودیع و معارفه مسئول دفتر جدید نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زمانی مشاور امور استان‌ها و دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان استانی در سالن حج و زیارت استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع کارگزاران حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه خدمت به زائران بیت‌الله الحرام در روزهای سخت کار بسیار ارزشمندی است و نزد خداوند دارای ثواب است اظهار‌داشت: اسلام دین جامعی است و دین جامع برای همه زندگی انسان برنامه دارد.

وی با بیان اینکه اسلام بر دو محور بسیار ارزشمند بنا شده است و محور اول کلمه توحید است گفت: اسلام در اصولی پیچیده شده و فروع تابع اصول هستند و در بین 5 اصول دین اصلی‌ترین توحید است و مابقی اصول در توحید خلاصه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حتی در نماز مکلفیم ذکر واحد بگوییم و همه اینها تاکید بر وحدت در جامعه اسلامی است افزود: کارگزاران حج متولی این عبادت بزرگ و پیشتاز مسلمین هستند و لذا کار بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه وحدت هفتگی مسلمین است و هر هفته مسلمانان دور هم جمع می‌شوند و یک نماز عبادی و سیاسی است خاطر‌نشان کرد: اسلام یک عبادت سالانه هم دارد که گاهی اوقات مانند نماز عیدین منطقه‌ای است و گاهی اوقات مانند مراسم حج فرا منطقه‌ای و جهانی است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه وقتی انسان در حج محرم می‌شود کوچکترین اهانتی نمی‌تواند به زائران بکند و در یک حریم خاص و ویژه وارد شده و در هیچ مسافرتی اینگونه نیست گفت: اصل دوم کلمه توحید، وحدت است یعنی مسلمین در همه کارها و عبادتها توجه به وحدت در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اسلام یک نگاه بلند به جامعه دارد و در تجمع بین‌المللی اسلام یک عبادت بسیار ارزشمند به نام حج مطرح شده است افزود: متاسفانه عالم اسلام دچار سردمدارانی شده که به جای اینکه در خدمت اسلام باشند در خدمت استکبار قرار گرفتند اما نباید ما از اصل دین غافل شویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه  کلمه توحید است که انسان را رشد می‌دهد و همه انبیای الهی آمدند و مردم را به خدای توحید و یکتا فرا خواندند تصریح کرد: به‌طور کلی اسلام یک وحدت روزانه دارد و خواندن به جماعت نماز یومیه بر همین اساس است و ثواب آن آنقدر زیاد است که با محاسبات مادی قابل حساب نیست.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زمانی مشاور امور استان‌ها و دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری نیز با اشاره به اینکه در بحث امامت و امام زمان بر این باوریم که امام عصر‌(عج) محور عالم است اظهار‌داشت: عالم با همه زیبایی‌ها باید دور امام عصر‌(عج) بچرخد و این یک حقیقت است.

مشاور امور استان‌ها و دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه برکات وجودی امام زمان‌(عج) در تمام زندگی ما مشخص است و به زمان و جغرافیا کار ندارد گفت: آنکه می‌فهمد تمام وجودش را جمع می‌کند و مدافع حرم می‌شود و او هم جغرافیا نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام علی سازندگی مسئول دفتر سابق نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان نیز با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها و نعمات دنیایی امانت در نزد بشریت هستند گفت: باید این امانت را به دست صاحب اصلی خودش سپرد و این کار یک عمل عاقلانه است.

 در آیین تودیع معارفه مسئول دفتر جدید نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان از خدمات حجت‌الاسلام علی سازندگی تجلیل و حجت‌الاسلام حسین سازندگی به‌عنوان مسئول دفتر جدید نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان معرفی شد.
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)