کد خبر: ۲۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل سیاسی وزارت کشور:
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این‌که «وزارت کشور به دنبال بهره‌گیری از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و فعالین سیاسی و حزبی در سیاستگذاری است»، گفت: تهیه منشور گفت‌وگوی سیاسی یکی از نتایج جلسات وزارت کشور با فعالان سیاسی و مدنی است. ما به دنبال نهادینه شدن فعالیت حزبی در کشور هستیم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این‌که «وزارت کشور به دنبال بهره‌گیری از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و فعالین سیاسی و حزبی در سیاستگذاری است»، گفت: تهیه منشور گفت‌وگوی سیاسی یکی از نتایج جلسات وزارت کشور با فعالان سیاسی و مدنی است. ما به دنبال نهادینه شدن فعالیت حزبی در کشور هستیم.

 بهرام سرمست صبح امروز در همایش علمی تحزب و توسعه با اشاره به این‌که «وزارت کشور نمی‌خواهد با همان روال گذشته در سیاستگذاری حرکت کند»، اظهار کرد: وزارت کشور دنبال استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی برای سیاستگذاری است، این همایش هم فرصتی برای مبادله و یادگیری متقابل احزاب و محافل علمی است. هدف از برگزاری این همایش، نهادمندسازی فعالیت‌های حزبی است.

وی افزود: دولت با ابلاغ منشور گفت‌وگوهای سیاسی قدم مهمی برای ایجاد گفت‌وگو میان احزاب، نهادهای مدنی و دولتمردان فراهم کرده است. ما هم پیگیری اجرای این منشور هستیم. دولت می‌خواهد بر اساس این منشور، گفت‌وگوهای سیاسی را در کشور نهادینه کند. ما هم از استانداران و فرمانداران خواسته‌ایم با رویکرد جدیدی با فعالان مدنی، سیاسی و مطبوعاتی وارد گفت‌وگو شوند و نتایج را به ما اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که در حوزه سیاسی وزارت کشور باید از کمک نهادهای مدنی، سیاسی و محافل علمی استفاده کنیم. در تجمعات دی ماه سال گذشته نیز چندین جلسه در وزارت کشور با حضور احزاب مختلف برگزار شد و در مدیریت اعتراضات از این نظرات استفاده شد که تدوین منشور گفت‌وگوهای سیاسی یکی از نتایج آن جلسات بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: این همایش در سه بخش کارکرد احزاب، رابطه احزاب، جامعه و دولت و تحزب و حکمرانی برگزار می‌شود و یازده عنوان مقاله در سه پنل ارائه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری احزاب و نحوه طبقه‌بندی احزاب، گفت: در ایران احزاب در مقطع انتخابات فعال می‌شوند اما اگر در طول سال فعالیت احزاب ادامه یابد می‌توان به نهادینه شدن کار حزبی در ایران امیدوار بود. این همایش به دنبال استفاده از نظرات اساتید دانشگاه‌ها و فعالین حزبی برای دستیابی به هدف نهادینه شدن فعالیت حزبی در کشور است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بهرام سرمست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)